Czas na branżę utrzymania czystości – Maciej Miągowski

463

„Czas na branżę utrzymania czystości” to cykl wywiadów z osobami związanymi ze świadczeniem usług sprzątających, dystrybutorami środków czystości i sprzętu oraz producentami działającymi zarówno na polskim jak i zagranicznym rynku. Prawdziwe historie, subiektywne opinie i uwagi będą prawdziwą skarbnicą wiedzy.

Dziś rozmawiamy z Maciejem Miągowskim – Dyrektorem Oddziału Firmy Debiut Plus w Łodzi. Zapraszamy do lektury!

Branży Czystości
Maciej Miągowski (z prawej strony) – współwłaściciel firmy, 33 lata, ojciec 17-miesięcznej Mai, miłośnik festiwali muzycznych i snowboardu

1. Firma Debiut Plus działa na rynku blisko 20 lat? Jak wyglądały jej początki? Od czego zaczynaliście swoją przygodę z branżą czystości?

Jesteśmy rodzinnym przedsiębiorstwem. Działalność w branży czystości rozpoczęli moi rodzice około 1994 roku, ale sam bardzo dobrze pamiętam te czasy, gdyż często wybierałem się z tatą do pracy i miałem okazję obserwować nasze początki. Pamiętam flakoniki z mydłem w płynie, które stały na specjalnym, przeznaczonym do testowania, miejscu. Wtedy w łazienkach publicznych i w przestrzeniach komercyjnych rządziło jeszcze mydło w kostce, a zamiast ręczników papierowych wisiały zwykłe ręczniki tekstylne. Przekonać klientów do używania mydła w płynie i ręczników papierowych (najpierw w składce C, potem ZZ, a jeszcze później w systemowej roli) naprawdę musiało nie być łatwe. Dziś systemy higieniczne to podstawa, a my jesteśmy pierwszym z dystrybutorów marki Tork, który wprowadził w Polsce innowacyjne i unikatowe w skali świata dozowniki systemu Peakserve, opierające się w dużym skrócie na hybrydowym rozwiązaniu systemu ręczników w roli i w składce!

2. Co jest największym atutem prowadzonej przez Państwa firmy?

Głęboko wierzymy w pełną satysfakcję Klienta z dokonanego u nas zakupu. W naszej branży liczy się zaufanie i pewność partnerów co do terminowości i jakości realizowanych dostaw. Nasza polityka to 100% satysfakcji Klienta, która kieruje działaniami firmy Debiut Plus na co dzień. Nie bez znaczenia są także kwalifikacje naszych pracowników, ich fachowa wiedza i profesjonalne doradztwo, które oferujemy Klientom jeszcze przed zakupem.

Branży Czystości

3. Bardzo wiele uwagi przykładacie do działań e-commerce. Czy sprzedaż internetowa jest ważnym punktem w Państwa działalności?

Zgadza się. W roku 2014 rozpoczęliśmy sprzedaż poprzez sklep internetowy www.higiena.net.pl i stale rozwijamy ten kanał dystrybucji. W roku 2016 gruntownie go odświeżyliśmy, co znacznie przełożyło się na zwiększenie obrotów. Naturalnie z miesiąca na miesiąc zauważamy większe zainteresowanie ofertą naszego sklepu, aczkolwiek wzrost ten nie następuje tak szybko jak pierwotnie zakładaliśmy. Niestety w wirtualnym kontakcie z Klientem nie mamy takich możliwości doradztwa jak to bywa w przypadku tradycyjnej sprzedaży. Czujemy potrzebę edukacji klientów w zakresie zakupów internetowych artykułów higienicznych, ponieważ nadal niewielu z nich zdaje sobie sprawę jak zakupy w sklepie internetowym potrafiłyby uprościć im codzienne życie lub pracę. Wśród firm nadal panuje przekonanie, że kompleksowa obsługa przez lokalną firmę jest wygodniejsza i tańsza, co nie zawsze jest zgodne z prawdą. To dowodzi, że rynek internetowy w naszej branży jeszcze się nie przebudził, dlatego cieszymy się, że już w tym momencie możemy zaliczyć nasz sklep do czołówki w polskim Internecie.

4. Jak postrzegacie zmiany zachodzące w branży utrzymania czystości? Czy da się zaobserwować zmiany pozytywne lub negatywne?

Faktem wartym odnotowania jest zauważalny wzrost sprzedaży środków specjalistycznych, nawet przez stosunkowo małych Klientów. To oznacza coraz większą świadomość Klienta odnośnie możliwości wykorzystania nowych technologii nawet w przypadku tak prozaicznych czynności, jak czyszczenie. Ta świadomość łączy się również z drugą pozytywną zmianą, którą obserwujemy na przestrzeni lat, a mianowicie ze wzrostem sprzedaży produktów premium w branży utrzymania czystości. Jako jeden z pierwszych dystrybutorów produktów marki Tork obecnych na polskim rynku jesteśmy w szczególnie dobrej pozycji, aby to obserwować. Klienci coraz częściej sięgają po produkty systemowe co pozwala im podnosić poziom higieny w swoich obiektach niejednokrotnie przy jednoczesnym obniżeniu kosztów.

5. Jakie wyzwania stoją przed dystrybutorami na nadchodzące lata?

Zdecydowana większość dystrybutorów będzie musiała zmierzyć się z rosnącymi potrzebami swoich Klientów. Klienci nie potrzebują już tylko solidnego partnera, ale firmy, która będzie oferowała szeroki i specjalistyczny asortyment, szybkie dostawy, dostępność od ręki oraz elastyczne formy sprzedaży. Trudno zachować te cztery wartości w odpowiedniej równowadze, dlatego dla dystrybutorów najbliższe lata będą testem sprawności i operacyjności na wysokim poziomie. Nie bez znaczenia jest przestrzeń Internetowa, do której coraz częściej zaglądają profesjonalne firmy szukające obsługi w zakresie dostaw środków czystości. Należy odpowiednio się przygotować w zakresie promocji i sprzedaży internetowej, ponieważ wierzymy, że prawdziwy „boom” jeszcze jest przed nami.

6. Jakie plany macie Państwo na rozwój na najbliższe lata w Branży Czystości?

Celujemy w rozwój sprzedaży internetowej. Jesteśmy na etapie tworzenia profesjonalnego systemu sprzedaży B2B połączonego z naszym systemem informatycznym. Jego start przewidujemy na czerwiec 2018 roku. Pragniemy zacieśniać współpracę z największymi klientami poprzez integrację naszych systemów informatycznych, co pozwoli na szybszą i bezawaryjną sprzedaż. Nie zaniedbujemy także mniejszych kontrahentów. Stale zwiększamy sieć handlową oraz powiększamy flotę dostawczą, aby zapewnić szybszą i pewną obsługę naszych Klientów. Trwającą inwestycją jest także przebudowa magazynów i zaimplementowanie zaawansowanych systemów gospodarki magazynowej, które zapewnią szybszą i zawsze kompletną dostawę.

Dziękujemy za rozmowę i życzymy dalszych sukcesów w branży utrzymania czystości! 


Jeżeli podobał Ci się artykuł i chcesz być na bieżąco informowany o nowościach w serwisie informacyjnym Branży Czystości, zapisz się do naszego Newslettera TUTAJ!

Reklama