Czas na branżę utrzymania czystości – Marcin Kokot

357

„Czas na branżę utrzymania czystości” to cykl wywiadów z osobami związanymi ze świadczeniem usług sprzątających, dystrybutorami środków czystości i sprzętu oraz producentami działającymi zarówno na polskim jak i zagranicznym rynku. Prawdziwe historie, subiektywne opinie i uwagi będą prawdziwą skarbnicą wiedzy.

Dziś rozmawiamy z  Panem Marcinem Kokot – właścicielem firmy CleanTec.
Zapraszamy do lektury!

czyszczenie
Marcin Kokot: Rocznik 1975, absolwent Uniwersytetu Wrocławskiego (filologia polska) Z branżą związany od 1996 roku; w latach 1996-2004 praca w firmach sprzątających; 2004-2008 w firmach dystrybucyjnych; od V 2008 własna działalność gospodarcza zainteresowania poza pracą: turystyka górska, języki obce, literatura

 

Główny banner na Państwa stronie www ma napis: ” Nowoczesne systemy utrzymania czystości i higieny” . Co się za tym kryje?

Mamy w ofercie produkty firm, które stawiają na innowację i rozwój; dobrym przykładem jest tu jeden z naszych głównych dostawców-belgijski producent chemii profesjonalnej-firma Pollet, która od wielu już lat rozwija we współpracy z jednostkami badawczymi gamę produktów opartych o biotechnologię; inne marki obecne w ofercie (Hydrachim, Fiorentini, Vikan, Splast) również oferują produkty w zgodzie z trendami w branży takimi jak ochrona środowiska, ergonomia, oszczędność energii. W sposób świadomy zrezygnowaliśmy zupełnie ze sprzedaży produktów tanich i powszechnie dostępnych. Zarazem oferta jest tak skonstruowana, by umożliwić naszym klientom stworzenie kompleksowego systemu utrzymania czystości dopasowanego do konkretnych potrzeb; właściwy dobór techniki sprzątania i środków buduje już system-i w takim opracowywaniu systemów pomagamy klientom udowadniając także, że odpowiednie i odpowiednio stosowane narzędzia i produkty per saldo oznaczają niższe koszty utrzymania czystości-nawet jeśli nie pochodzą z najniższej półki cenowej.

Sprzedaż samych środków czystości to chyba już za mało, aby utrzymać się na rynku… jakie dodatkowe usługi ma Pan przygotowane dla swoich Klientów?

Oferta jest szersza i obejmuje nie tylko środki czystości, ale także maszyny czyszczące, odkurzacze, narzędzia ręczne i produkty higieniczne; prowadzimy serwis sprzedawanych przez siebie urządzeń Fiorentini, a także innych marek oraz wynajem maszyn czyszczących. Zajmuję się również prowadzeniem szkoleń dla personelu liniowego i opracowywaniem systemów utrzymania czystości.

Czy obecnie w branży utrzymania czystości jest lepiej, czy gorzej niż np. 2 lata temu ?

Odkąd pamiętam-a w branży pracuję od 1996 roku zawsze były utyskiwania na zbyt niskie ceny za usługi – co bezpośrednio przekłada się na działalność firm handlowych, bo klient który dysponuje małym budżetem szuka wyłącznie najtańszych rozwiązań (inna sprawa, że niekoniecznie są one najtańsze w ostatecznym rachunku). Obecność pracowników z Ukrainy hamuje jeszcze wzrost cen za usługi, ale on już ma miejsce i jest nieunikniony; zarazem wzrasta świadomość klientów, którzy szukają takich produktów które „robią robotę” i przedkładają je ponad produkty najtańsze. Sytuację w branży oceniam jako stabilną z perspektywą wzrostu.

czyszczenie
Odkąd pamiętam-a w branży pracuję od 1996 roku zawsze były utyskiwania na zbyt niskie ceny za usługi – co bezpośrednio przekłada się na działalność firm handlowych, bo klient który dysponuje małym budżetem szuka wyłącznie najtańszych rozwiązań

Każdy dystrybutor niezależnie od branży ma u siebie produkt, który sprzedaje się najlepiej. Co u Pana w firmie jest lub może być sprzedażową perłą i dlaczego?

Mamy kilka ciekawych, innowacyjnych produktów chemicznych, które bardzo dobrze się sprzedają.

Firecleaner-środek dedykowany do czyszczenia zabrudzeń po pożarach
Rubbercleaner – usuwanie śladów gumy (pojazdy transportu wewnętrznego, ślady z opon itp.) z posadzek.
Polbio Enzyflash-środek biologiczny służący usuwaniu brzydkich zapachów.
Jedor-płyn do podłóg i innych powierzchni zmywalnych dostępny jak sądzę w najszerszej gamie na rynku, bo do wyboru jest aż 19 zapachów.

maszyny czyszczące
Zarazem oferta jest tak skonstruowana, by umożliwić naszym klientom stworzenie kompleksowego systemu utrzymania czystości dopasowanego do konkretnych potrzeb; właściwy dobór techniki sprzątania i środków buduje już system-i w takim opracowywaniu systemów pomagamy klientom udowadniając także, że odpowiednie i odpowiednio stosowane narzędzia i produkty per saldo oznaczają niższe koszty utrzymania czystości-nawet jeśli nie pochodzą z najniższej półki cenowej.

Jakie ma Pan plany na przyszłość związane z branżą utrzymania czystości? Czy uchyli Pan rąbka tajemnicy?

Rozwijamy sprzedaż poprzez sklep internetowy co wymaga ciągłego udoskonalania narzędzi informatycznych i logistyki; plany na najbliższą przyszłość obejmują nawiązanie współpracy z firmami handlowymi z branży w zakresie dystrybucji produktów chemicznych Pollet i Hydrachim oraz organizację regularnych szkoleń dla naszych klientów w centrum szkoleniowym zlokalizowanym w Warszawie-chcę tą drogą, a także poprzez media społecznościowe przekonywać, że profesjonalne sprzątanie jest poważnym biznesem wymagającym wiedzy i technologii.

Reklama