Czas na branżę utrzymania czystości – Dorota Radziszewicz

896

„Czas na branżę utrzymania czystości” to cykl wywiadów z osobami związanymi ze świadczeniem usług sprzątających, dystrybutorami środków czystości i sprzętu oraz producentami działającymi zarówno na polskim jak i zagranicznym rynku. Prawdziwe historie, subiektywne opinie i uwagi będą prawdziwą skarbnicą wiedzy.

Dziś rozmawiamy z Dorotą Radziszewicz właścicielką firm DoroClean oraz DoroApartments.

Zapraszamy do lektury!

Dorota Radziszewicz, właścicielka DoroClean, DoroApartments oraz DoroChemicals, mama 2 chłopców. Jestem wiecznie w ruchu, lubię się rozwijać i mam ciągły niedosyt wiedzy. Pasjonuję się językami obcymi, nowymi kulturami oraz fotografią – tą ostatnią pasję dzielę z moimi dziećmi.

Co jest główną specjalnością firmy i w czym czujecie się najmocniejsi?

DoroClean oraz DoroApartments to 2 z moich firm sióstr z sieci “Doro”, a każda z nich specjalizuje się w usługach innego typu. W DoroClean skupiam się na usługach porządkowych skierowanych w stronę budownictwa, obiektów po remontowych, po budowlanych, użytkowych wszelkiego typu wraz z przeszkleniami.

Kierunek DoroApartments jest zupełnie inny-tam zajmuję się obiektami mieszkalnymi wszelkiego typu, hotelowymi i im pochodnymi, salami kongresowymi, apartamentami wraz z lokalami wynajmowanymi na godziny. Obecnie moja sieć rozszerza się także o 3 siostrę – DoroChemicals, która poza wprowadzeniem na rynek chemii własnej marki, zajmie się dystrybucją profesjonalnych środków czystości.

Mój zespół liczy obecnie kilka osób-ciągle się rozwijamy i poszerzamy naszą wiedzę, a dzięki własnym doświadczeniu w branży porządkowej za granicą, postrzegam naszą, lokalną nie wąsko-horyzontowo, a szeroko-horyzontowo, co w całym zestawieniu uważam za nasz najmocniejszy punkt.

Wróćmy do początku. Skąd pomysł na założenie firmy sprzątającej? Czy determinowały to wcześniejsze doświadczenia?

Firma sprzątająca oraz pomysł jej założenia nie były przypadkowe, gdyż branża porządkowa jest mi dobrze znana od 1997 r. Moje 22-letnie doświadczenie opiewa wieloletnia praca w tej branży za granicą naszego kraju w dwóch kluczowych dla mnie punktach : na statkach pasażerskich armatora Princess Cruises oraz Carnival Cruise Lines, a także we Włoszech w Holiday Inn Verona Congress Centre**** oraz Palace Merano Espace Henri Chenot*****.

Na rynku usług sprzątających nie jest łatwo?

Po powrocie z zagranicy, po jakimś czasie uznałam, że pójdę w kierunku branży, którą lubię, w której mam solidne podstawy wiedzy oraz doświadczenia i tak powstało w 2019 r. DoroClean. Na początku nie planowałam „sieci”, jednakże z czasem w związku z różnorodnością oferowanych usług oraz rozwojem, zdecydowałam się na takie rozwiązanie.

Jaka według Pani zdarzyła się najtrudniejsza lub najciekawsza usługa, z jaką miała Pani do czynienia? Czy udało się stanąć na wysokości zadania?

Najciekawsza i jednocześnie najtrudniejsza usługa? Na pewno mogę do takich zaliczyć doświadczenie, jakie mnie spotkało, kiedy mieszkałam i pracowałam we Włoszech. Miałam przyjemność bowiem dbać o czystość oraz porządek apartamentów dla przesympatycznego, a jednocześnie bardzo skupionego na detalach Pana o nazwisku Carrisi, a imieniu Albano (niewtajemniczonych zapraszam do przypomnienia sobie duetu Albano oraz Romina Power.

DoroApartments

Każda wizyta kończyła się 3-godzinnym sprawdzaniem apartamentów centymetr po centymetrze, włącznie z ultrafioletem na ścianach pokoju, czy nie ma na nich kurzu… Pokoje sprawdzało 5 osób, godziny kontrolowania detali,, stresu oraz napiętej atmosfery, tylko po to, by klient przebywał 6h w swoim apartamencie.

Przez 5 lat, jakie spędziłam w Holiday Inn, P. Carrisi za każdym razem jak zawitał u nas, prosił o przygotowanie jego apartamentu oraz pokoi swego zespołu przez moją osobę. Nie ukrywam, po latach są to nadal niezapomniane przeżycia.

Poziom szkoleń i dostęp do wiedzy dla ludzi z branży jest odpowiedni?

Uważam, że szkolenia w niektórych aspektach pozostawiają do życzenia. Na Polskim rynku dużo się dzieje, ciągle się coś zmienia. Branża ta, jak każda inna, ciągle się rozwija i pojawiają się nowe materiały, maszyny oraz tendencje. Sądzę, że dostęp do wiedzy jest po części ograniczony i nie każda osoba z tej branży ma możliwości rozwoju – są rejony naszego kraju nie mają możliwości doszkalania się w niektórych aspektach na miejscu i tego brakuje.

Nie każda osoba, która pracuje w tej branży ma możliwość wyjazdu na szkolenie poza swoje województwo i jest to niestety utrudnieniem. W epoce internetu można natrafić na wiele źródeł wiedzy w tym temacie, jednakże bez poparcia w praktyce nie zawsze są one pomocne.

Sprzątanie parku w zamian za wycieczkę po Berlinie

Jakie ma Pani plany w związku z działalnością firmy na najbliższe 5 lat? Uchyli Pani rąbka tajemnicy?

Najbliższe 5 lat dla sieci “Doro”? Będą ciekawe, to na pewno. Nie zamierzamy stać w miejscu, lecz ciągle doskonalić nasze techniki, poszerzać wiedzę oraz wprowadzać nowe usługi dla przyszłych, oraz obecnych klientów. Mogę zdradzić, że jeszcze w tym roku DoroApartments rusza z serią szkoleń z branży housekeepingu, skierowanych do osób, pragnących pogłębić, lub zyskać wiedzę w zawodzie pokojówki, lub concierge. Następnie w 2020 planujemy dołączyć do naszej sieci kolejną siostrę-zapraszamy do śledzenia, by przekonać się co to takiego.

Bardzo dziękujemy!


Jeżeli podobał Ci się artykuł i chcesz być na bieżąco informowany o nowościach w serwisie informacyjnym Branży Czystości, zapisz się do naszego Newslettera TUTAJ!

Reklama