Łatwa i skuteczna rekomendacja usług sprzątających?

1185

Jak skutecznie rekomendować swój biznes?

Rekomendacja usług sprzątających nie należy do najłatwiejszych. Ogólnie rzecz ujmując rekomendacje w potocznym rozumieniu kojarzą się z poleceniem konkretnej osoby , produktu lub usługi. Głównie kojarzą się z bardzo osobistym i mocnym zaangażowaniem w przekonanie drugiej osoby do swoich propozycji lub rozwiązań. Najważniejsze jest to, aby rekomendacje i polecenia wzbudzały w nas pozytywne emocje i skojarzenia, dopiero, wtedy gdy sami jesteśmy przekonani do tej formy marketingu będziemy skuteczni. Traktujcie rekomendacje i polecenia jako jedną z najskuteczniejszych technik sprzedaży i dotarcia do nowych Klientów.

Opinia o stosowaniu technik sprzedaży posiłkując się rekomendacjami i poleceniami budzi niestety negatywne skojarzenia wśród wielu ludzi. Osoby, które mogą wykorzystać ten potencjał nie stosują tej techniki z przyczyn takich, że uważają to za nachalność, wstyd, akwizycje, narzucanie się czy brak pomysłów na inną skuteczną reklamę swoich usług. Z tego typu nastawieniem i obawami nie mamy szans na skuteczne działania w tej kwestii. Musimy przezwyciężyć w sobie strach i niepewność, aby rekomendacja usług sprzątających była skuteczna i przyniosła pożądane przez nas efekty.

Jak możemy praktycznie rozmawiać o rekomendacjach?

Jeżeli słowo rekomendacja i słowo polecenie budzi w Tobie negatywne emocje i nie jesteś do nich przekonany, możesz użyć innych słów, które także w pełni oddadzą istotę tego na czym nam zależy. To wszystko zależy od Ciebie jak to określisz, ważne jest to, aby czuć komfort i nasz Klient był w jak najmniejszym stopniu zmieszany czy zakłopotany.

Poniżej kilka przykładów i neutralnych zwrotów, jakie świetnie oddają istotę rekomendacji:

• Pomoc Klientom w dotarciu sprawdzonych usług
• Prośba o pomoc w dotarciu do nowych Klientów
• Pomoc w znalezieniu osób, którym można zaprezentować najkorzystniejsze rozwiązania i produkty
• Sposób na nawiązanie skutecznej i obopólnej współpracy w zakresie świadczenia i korzystania z naszych usług
• Możliwość nawiązania nowych kontaktów biznesowych

usług sprzątających
Ciekawe ilu z Was stosowało rekomendacje wśród swoich Klientów? Czy były one na tyle skuteczne i dały Wam nowego Klienta? Rekomendacje i polecenia to nic strasznego, zauważcie, że robimy to na co dzień, poczynając od prostych spraw takich jak, gdzie są najlepsze ciasta czy tania wymiana opon. Rekomendacje towarzyszą nam na każdym kroku i wato z nich korzystać także w celach biznesowych. Ta metoda nic nas nie kosztuje, nic nie tracimy a jedynie możemy zyskać.

Przykłady rozpoczęcia procesu rekomendacji

Nie ważne jak bogate jest Twoje doświadczenie zawodowe na pewno zdajesz sobie sprawę, że nie z każdym człowiekiem możesz porozmawiać o wszystkim. Dlatego, jeżeli wiemy, że Klient z natury jest mało otwarty nie próbujmy na siłę prosić go o taką przysługę. Pamiętajcie, że podstawowym warunkiem, aby nasz plan się powiódł jest przede wszystkim zadowolenie Klienta z naszych usług oraz zadowolenie z obsługi.

Stara zasada mówi o tym, że jeżeli dasz się lubić i ktoś Cię lubi to jest duża szansa na to, że kupi Twój produkt. I tak naprawdę jest, jeżeli Klient czuje do Ciebie sympatie i zwyczajnie Cię polubił jest skłonny zapłacić nawet więcej za Twoje usługi, choć konkurencja ma niższe ceny i na jakościowo na tym samym poziomie. Zwróć uwagę, że nie tylko polecasz swoje usługi i produkty, ale także siebie jako markę osobistą.

Warto jest także zastanowić się nad tym, czy mamy odrazy wypalić do Klienta „Proszę o rekomendacje usług sprzątających, będzie bardzo wdzięczny za pomoc” czy może lepiej skorzystać z innej formy, która będzie znacznie łagodniejsza i bardziej przystępna:

• Panie Kowalski, mam nadzieję, że nasz współpraca układa się znakomicie i nie ma Pan zastrzeżeń co do jakości świadczonych przez nas usług sprzątających, dlatego pozwolę sobie na porozmawianie z Panem na temat rozszerzenia współpracy również na Pana partnerów biznesowych, znajomych, kontrahentów..?

• Przepraszam za śmiałość, ale chciałbym zapytać kto z Pana znajomych lub partnerów biznesowych chciałby, lub byłby zainteresowany nawiązać współpracę…?

• Bardzo cenię Pana szerokie kontakty biznesowe i towarzyskie, dlatego chciałbym poprosić Pana o kilka wskazówek, które ułatwią mi spotkanie z nowymi Klientami i zaprezentowanie naszych usług sprzątających.

• Cieszy mnie, że jest Pan zadowolony z naszych produktów i usług sprzątających, chciałbym mieć więcej tak solidnych Klientów, jak Pan. Czy mógłbym poprosić Pana o pomoc w ustaleniu z kim warto by było spotkać się i zaprezentować nowe innowacyjne rozwiązania w zakresie usług sprzątających?

Powyższe to tylko przykłady z setek lub tysięcy różnych kombinacje, jakie mogą być pomocne w przełamaniu tzw. pierwszych lodów. Każda nawet najmniejsza wskazówka, przekazana przez Klienta, która pomoże nam nawiązać rozmowę lub umówić spotkanie jest bardzo cenna i na wagę złota.

Stosuj poziomy rekomendacji, aby dostosować zachowania do reakcji Klienta

Dzięki zastosowaniu poziomów rekomendacji możemy elastycznie poruszać się pogłębiając naszą prośbę lub ją zmniejszać. Dzięki temu nie narazimy się na zły odbiór u Klienta.

 

usług sprzątającychPierwszy poziom rekomendacji to każda zdobyta informacja, która ułatwi nam kontakt z potencjalnym nowym Klientem. Jeżeli dostaliśmy tylko imię i nazwisko, numer telefonu lub adres e-mail, to jest dla nas już duże ułatwienie, ponieważ nie tracimy naszego cennego czasu na wyszukiwanie tej informacji.

usług sprzątającychNa tym etapie nasi Klienci mogą poprosić o nieujawnianie od kogo mamy kontakt. Oczywiście, jesteśmy profesjonalistami i zapewniamy naszego Klienta, że zrobimy bezwzględnie o to o co prosił. Co więcej, możemy poprosić naszego rozmówcę o udzielenie kilku istotnych informacji na temat zdobytego kontaktu i zachowania podczas rozmowy. Zdecydowanie może się to okazać dla nas bardzo pomocne.

usług sprzątającyKlient przekazuje nam dane do nowego kontaktu, ale jasno stawia sprawę, że on nie będzie namawiał do wybrania naszych usług, ta kwestia pozostaje po naszej stronie. Jak w przypadku poziomu II zapewniamy naszego Klienta, że to jest już nasze zadanie i jesteśmy wdzięczni za pomoc. Możemy poprosić o to, aby znajomy został uprzedzony, że kontakt został przekazany i będziemy się z nimi kontaktować. To ułatwi nam rozmowę już w pierwszej fazie bez zbędnego kombinowania i będziemy mogli skupić się na konkretach.

usług sprzątającychCzwarty poziom rekomendacji może nam bardzo ułatwić sprawę już na samym starcie. Mianowicie, możemy poprosić naszego Klienta, aby powiedział kilka ciepłych i miłych słów na nasz temat znajomym. Nie ma lepszego przykładu jak zadowolony i pełen entuzjazmu Klient, u którego wykonaliśmy usługę. Może się okazać, że dzięki takiej rekomendacji my nie wykonamy pierwszego kroku, tylko zrobi to kontakt uzyskany od Klienta. Tak właśnie działa siła pozytywnej rekomendacji.

usług sprzątającychTen poziom to marzenie każdego sprzedawcy. Tutaj nasz Klient nie dość, że posiada wysoką pozycję zawodową to jeszcze może wydać polecenie lub prośba może być na tyle silna, aby przekonać innych do skorzystania z naszych usług. Wtedy wszystko jest w naszych rękach, pamiętajcie, że nie można wtedy iść na łatwiznę i przygotować się tak samo, jak w przypadku niższych poziomów.

Rekomendacja usług sprzątających o których się zapomina

Ciekawe ilu z Was stosowało rekomendacje wśród swoich Klientów? Czy były one na tyle skuteczne i dały Wam nowego Klienta? Rekomendacje i polecenia to nic strasznego, zauważcie, że robimy to na co dzień, poczynając od prostych spraw takich jak, gdzie są najlepsze ciasta czy tania wymiana opon. Rekomendacje towarzyszą nam na każdym kroku i wato z nich korzystać także w celach biznesowych. Ta metoda nic nas nie kosztuje, nic nie tracimy a jedynie możemy zyskać.


Jeżeli podobał Ci się artykuł i chcesz być na bieżąco informowany o nowościach w serwisie informacyjnym Branży Czystości, zapisz się do naszego Newslettera TUTAJ! Lub kliknij banner poniżej!

Reklama