Marketing w firmie sprzątającej w czasach kryzysu

978
reklama

Marketing w firmie sprzątającej oraz działania z tym związane w dobie kryzysu, jaki został wywołany przez Covid-19 powinien zostać głęboko przebudowany lub zaprojektowany od nowa. To, co działało do tej pory może nie spełniać oczekiwań naszych obecnych jak i potencjalnych Klientów. Dlatego warto zastanowić się jak nasze działania dostosować do obecnie panujących warunków.

Z obserwacji oraz na podstawie zebranych opinii wynika, że głównie ucierpiały firmy sprzątające świadczące swoje usługi dla prywatnych podmiotów – sprzątanie mieszkań i domów. Również da się zauważyć spadek obrotów w firmach, które ze względu na obsługę biur musiały renegocjować zawarte umowy lub dostały wypowiedzenia ze względu na panującą w kraju epidemie.

7 narzędzi marketingowych dla firm sprzątających

Marketing w firmie sprzątającej

W związku z powyższym marketing w firmie sprzątającej, której obroty spadły powinien zostać skutecznie przewartościowany. Nie możemy czekać na to, aż wszystko wróci do normy, bo niestety tak już nie będzie. Nowa koncepcja, nowe otwarcie oraz nowa strategia może pozwolić na odbicie się w tych trudnych czasach.

Poniżej chciałbym zwrócić uwagę na kilka czynników, jakie należy wziąć pod uwagę przy budowaniu nowej strategii marketingowej dla naszej firmy sprzątającej:

1. Co obecnie jest ważne dla naszego Klienta?

Myśląc o rozwoju firmy pomyśl lub zrób ankietę co obecnie jest ważne dla Twojego Klienta. Zapytaj za pomocą mediów społecznościowych czy mailingu czego obecnie oraz jakich usług wymagają Twoi Klienci. To nie tylko pozwoli Ci na zbudowanie nowej oferty i dostosowania się do wymagań Klientów, ale również pokaże Klientowi, że wsłuchujesz się w jego oczekiwania.

2. Pokaż to, co Cię wyróżnia

Rynek usług sprzątających jest duży i możliwości jest wiele. Lecz, aby pozyskać Klienta należy się wyróżniać. Aby prowadzić skuteczny marketing w firmie sprzątającej zacznij od oceny Twojej konkurencji – zobacz co robią, jakie usługi oferują dla swoich Klientów. Skorzystaj z dostępnych możliwości, jakie daje Facebook lub Linkedin. Poznanie tego, co sądzą Klienci o usługach konkurencji oraz jakie świadczą usługi jest bardzo konkretną wiedzą, którą można przekuć w sukces.

Jak już zdobędziesz potrzebne informacje określ i stwórz dodatkowe usługi, jakich nie świadczy Twoja konkurencja. Dobrym pomysłem jest założenie bloga i profili w social media, gdzie będziesz mógł mieć kontakt z Klientami. Warto również pokazywać swoją pracę oraz zespół – zaprezentuj profesjonalizm. Pamiętaj, że przygotowanie cen niższych od Twojej konkurencji nie da Ci sukcesu, a zaniżanie rynkowych cen doprowadzi do tego, że nie uda Ci się rozwinąć firmy.

3. Zbuduj swój plan marketingowy

Wiele małych firm jest tak zaangażowanych w codzienne funkcjonowanie firmy sprzątającej, że rzadko w ogóle myślą o jakichkolwiek działaniach marketingowych oraz o tym, jak one mogą wpłynąć na rozwój biznesu. Przygotuj plan działania na najbliższe dni, miesiące oraz lata. Dzięki temu Twoje działania staną się spójne i przejrzyste dla Klientów.
Jeżeli Klienci zauważą, że nasze działania nie są spójne i uporządkowane – czyli cechuje je chaos, mogą odbierać naszą firmę jak i świadczone usługi negatywnie.

4. Korzystasz z e-mail marketingu?

E-mail marketing nie jest już nowy. Duże grono firm z różnych branż robi to od lat. Jeżeli do tej pory wysyłałeś newsletter o takiej samej treści do wszystkich swoich subskrybentów warto to zmienić. Postaraj się pogrupować swoich Klientów w segmenty i przygotować dla nich dedykowane wiadomości. Personalizacja pozwoli na lepsze dotarcie do Klienta, a tym samym zwiększy szansę na zakup usługi/produktu.

Pozycjonowanie strony internetowej firmy sprzątającej

5. Promocja w internecie to nie wszystko

Marketing w firmie sprzątającej prowadzony w Internecie jest doskonałym pomysłem na rozpowszechnianie informacji do bardzo szerokiego grona odbiorców. Nie można jednak zapominać o pracy nad promocją swojego biznesu offline.

Wydaje Ci się, że ulotki odeszły do lamusa? Oczywiście, że nie. Przygotuj ciekawy projekt graficzny wraz z zachęcającą treścią i roznieś ulotki w miejsca gdzie mogą znajdować się Twoi potencjalni Klienci. Nie możesz również ignorować wydarzeń społecznościowych i możliwości sponsoringu. Lokalne akcje charytatywne czy sportowe są doskonałą okazją do zaprezentowania swojej firmy i pokazania jej jako firmy odpowiedzialnej społecznie wśród lokalnej społeczności.

6. Door to door

Klientów możesz spotkać dosłownie wszędzie. Od restauracji, fabryk, gabinetów lekarskich po Kościoły itp. Dlatego musisz zaopatrzyć się w profesjonalnie przygotowaną ofertę i przedstawić osobom decyzyjnym. Jest to jedna z najbardziej skutecznych metod w pozyskiwaniu Klientów.

Czasem zdarza się, że właściciel nie ma czasu z Tobą porozmawiać, warto wtedy zostawić ofertę wraz z wizytówką. Następnie po kilku dniach skontaktować się i miło zapytać, czy udało się przejrzeć ofertę i spróbować umówić się na kolejne spotkanie.

7. Spotykaj się (Networking)

Czy to w bezkresnej przestrzeni Internetu, czy lokalnie istnieją grupy, gdzie możesz spotkać się z przedsiębiorcami z różnych branż. Już teraz przygotuj prezentacje swojej firmy i wyszukaj lokalne grupy dla przedsiębiorców. Właśnie tam możesz poznać nowych ciekawych ludzi i zyskać kontakty biznesowe, które w przyszłości zaprocentują.

Co więcej, bierz udział w wydarzeniach, które zaspokoją potrzeby Twoich Klientów lub docelowych rynków. To również idealny sposób na zdobycie cennych kontaktów i zleceń.

Nadchodzące trendy w profesjonalnym sprzątaniu

Marketing w firmie sprzątającej to połączenie różnych czynników, które mają dać nam określony wynik, który został przez nas założony na początku naszej drogi. Dlatego, jeżeli robiłeś to co powyżej to zastanów się i staraj się dostosować działanie do obecnie panujących warunków. Oczywiście nie będzie to łatwe, ale jeżeli uda Ci się przez to przebrnąć to Twój biznes może na nowo „odpalić”. Czasem warto zrobić krok w tył, aby zrobić dwa do przodu.

Masz pytania? Skontaktuj się z nami: kontakt@branzaczystosci.pl


Jeżeli podobał Ci się artykuł i chcesz być na bieżąco informowany o nowościach w serwisie informacyjnym Branży Czystości, zapisz się do naszego Newslettera TUTAJ!

Reklama