„Mydło na kółkach”, pomaga food truckom zadbać o higienę i doskonalić swoje usługi

3037

Mieszkańcy miast żyją w coraz większym biegu. Wraz z rosnącym tempem życia wzrasta też popularność food trucków, w których można szybko zjeść. Jednak 43% osób rezygnuje z odwiedzania tego typu miejsca z powodu braku w nim produktów do higieny rąk, takich jak mydło, środki odkażające lub serwetki. Szukając rozwiązania tego problemu, Tork rozpoczął eksperyment „Mydło na kółkach”, wykorzystując w nim własną ciężarówkę.

Zobacz także: Sprzątanie miejsc publicznych – duży problem polskich miast

Food trucki są doskonałym symbolem intensywnego, miejskiego stylu życia. Ich nagła popularność spowodowała jednak odwrócenie uwagi od istotnej kwestii, jaką jest utrzymanie higieny.

“Potrawy przygotowywane w food truckach często spożywane są szybko i na stojąco, ludzie szukają wówczas prostego sposobu, aby zadbać o czystość rąk” – mówi Wojciech Nizio, Regional Brand Activation Manager CEE, Essity.

Zobacz także: Środki dezynfekujące coraz mniej skuteczne w walce z bakteriami

Aby przekonać się, na ile łatwiejszy dostęp do produktów do utrzymania higieny wpływa na konsumentów ulicznego jedzenia, Tork przeprowadził eksperyment „Mydło na kółkach”. Podczas zjazdu food trucków w Rio pojawiła się ciężarówka Tork, oferująca nie jedzenie, a mydło i ręczniki papierowe. Efekt był natychmiastowy. Przy pojeździe pojawiły się tłumy ludzi, chcących umyć ręce przed zamówieniem jedzenia z sąsiednich food trucków.

Higieny
Higiena odgrywa ważną rolę w miejskim stylu życia. Dotyczy to nie tylko ulicznego jedzenia, ale wszystkich miejsc publicznych, od biur i sal konferencyjnych po lotniska i centra handlowe. W rzeczywistości 7 na 10 osób uważa, że brak higieny w tych miejscach ogranicza ich życie*. Oznacza to, że wzrasta zapotrzebowanie na odpowiednie urządzenia higieniczne, a także na utrzymanie tych miejsc w czystości.

“Food trucki stały się nieodzowną częścią zindustralizowanego krajobrazu, więc naturalnym dalszym krokiem jest zapewnienie rozwiązań higienicznych, które także staną się częścią miejskiego stylu życia” – dodaje Wojciech Nizio, Essity.

Eksperyment “Mydło na kółkach” udowadnia, że zapewnienie klientom łatwego dostępu do produktów higienicznych pozytywnie wpływa na ocenę jakości jedzenia serwowanego w danym miejsca oraz sprawia, że klienci czują się bardziej komfortowo. “Musisz pokazywać swoim gościom, że dbasz o nich pod każdym względem, a higiena rąk jest doskonałą do tego okazją” – mówił podczas zlotu w Rio Carlos César, właściciel food trucka „Mandala Burger”.

Zobacz także: 8 kroków przy czyszczeniu wejść i powierzchni wspólnych

Higiena odgrywa ważną rolę w miejskim stylu życia. Dotyczy to nie tylko ulicznego jedzenia, ale wszystkich miejsc publicznych, od biur i sal konferencyjnych po lotniska i centra handlowe. W rzeczywistości 7 na 10 osób uważa, że brak higieny w tych miejscach ogranicza ich życie*. Oznacza to, że wzrasta zapotrzebowanie na odpowiednie urządzenia higieniczne, a także na utrzymanie tych miejsc w czystości.

“Toalety nie spełniają już tylko swojej podstawowej funkcji. Oprócz tego wykonujemy w nich wiele innych czynności, takich jak: dbanie o wygląd, poprawianie makijażu w trakcie wyjścia do teatru, ubieranie się szykując się na wieczorne wyjście, odświeżenie się w trakcie długiej podróży. Każdy szczegół ma znaczenie. Przykładowo, wyposażając łazienki w ręczniki zamiast suszarki, w miejscach o dużym natężeniu ruchu, zaspokojanych jest więcej potrzeb gości, takich jak suszenie twarzy czy usuwanie plam z ubrań” – mówi Wojciech Nizio, Essity.

Zobacz także: Dopasuj się do typu klienta – style interpersonalne cz. 2

Wskazówki higieniczne dla właścicieli food trucków:

• Przygotuj rozwiązania do utrzymania higieny rąk dla pracowników i gości. Upewnij się,
że goście wiedzą, gdzie je znaleźć. Dostęp do serwetek, mydła czy ręczników może sprawić, że potencjalni klienci wybiorą właśnie ten food truck zamiast konkurencyjnego.

• Zawsze utrzymuj wysoki poziom higieny. Food truck powinien być wyposażony w wystarczającą ilość produktów, aby zaspokoić potrzeby każdego klienta. Nie należy także zapominać o wyznaczeniu miejsc do wyrzucania śmieci.

Zobacz także: Dopasuj się do typu klienta – style interpersonalne cz. 1

• Zapewnij gościom możliwość odświeżenia się. Zaspokajając potrzeby higieniczne klientów, wzmacniasz relacje z nimi.

Wskazówki higieniczne dla osób zarządzających toaletami w miejscach publicznych
Niezależnie od tego, czy Twoja firma jest lotniskiem, restauracją, studiem fitness, centrum handlowym lub biurowym, weź pod uwagę następujące wskazówki dotyczące poprawy higieny w toaletach:

Zobacz także: Czyszczenie samochodu – podstawowe kroki

• Postaw się na miejscu swoich gości. Zadaj sobie pytania: Czy jestem zadowolony, z poziomu czystości? Czy zaspokajam tu wszystkie moje higieniczne potrzeby? Czy to miejsce spełnia moje oczekiwania?

• Zadbaj o zadowolenie personelu. Upewnij się, że łazienka jest łatwa do utrzymania w czystości a dystrybutory w pełni sprawne.

• Zastanów się nad preferencjami gości przy wyposażaniu toalet. Zapach mydła i miękkość ręczników mogą być równie ważne, jak ich wygląd.

Zobacz także: Niehigieniczni pracownicy serwisu sprzątającego

źródło: tork.pl


Jeżeli podobał Ci się artykuł i chcesz być na bieżąco informowany o nowościach w serwisie informacyjnym Branży Czystości, zapisz się do naszego Newslettera TUTAJ!

Reklama