Nie czekaj! Pozyskaj referencje dla firmy sprzątającej

195

Referencje dla firmy sprzątającej są jednym z narzędzi do promowania firmy. Dzielenie się opiniami obecnych Klientów pozytywnie wpływa na wizerunek firmy oraz przedstawia nas w oczach potencjalnych Klientów w bardzo dobrym świetle. Referencje mogą być jednym z czynników, dlaczego Klienci zdecydują się na usługę Twojej firmy sprzątającej.
Jak pokazuje doświadczenie uzyskanie referencji nie jest zawsze łatwe, nie wynika to z niechęci Klientów, lecz w głównej mierze z oporów samych właścicieli firm sprzątających lub osób zarządzających.

Czas na branżę utrzymania czystości – Agata Jarszak

Poniżej przedstawiamy klika wskazówek jak można w sposób łatwy i przyjemny pozyskać referencja dla firmy sprzątającej, którą zarządzamy.

1. Bądź pozytywnie nastawiony

Jeżeli widzisz, że Klient jest zadowolony z usług, jakie dla niego wykonujesz prawdopodobnie z wielką przyjemnością napiszę dla Ciebie referencje. Pamiętajcie, aby upewnić się, że Klient, którego poprosicie o rekomendacje jest faktycznie zadowolony, może się okazać, że będzie to doskonała okazja do tego, w której Klient wyrazi swoje niezadowolenie i uwagi co do świadczonych usług.

2. Znajdź odpowiedni moment

Wasi Klienci to także mocno zapracowane osoby. Dlatego przed zapytaniem o referencje dla firmy sprzątającej świadczące usługi dla danego Klienta znajdź odpowiedni moment. Nie rób tego w pośpiechu, gdy mijasz się z Klientem w korytarzu. W 90% przypadków w takiej sytuacji Klient zapomni o Twojej prośbie.

3. Dokonaj selekcji

Wykonaj listę Klientów, którzy będą w pierwszej kolejności najbardziej zainteresowani napisaniem rekomendacji. Zawsze jest lepiej zebrać kilka rzetelnych referencji niż tuzin miernych rekomendacji.

Czas na branżę utrzymania czystości – Dawid Monkiewicz

4. Pytaj osobiście

Zapytanie o referencje najlepiej skierować osobiście. Poproś swojego Klienta o bezpośrednie spotkanie, na którym poruszysz temat referencji dla Twojej firmy sprzątającej. Jest to lepsza forma niż proszenie Klienta za pomocą e-mail lub telefon – o ile jest to możliwe.

5. Zacznij w przemyślany sposób

Czasem nie wiemy jak mamy swoją prośbę umotywować więc poniżej przykład jak możemy zacząć „Jest Pan/Pani naszym Klientem od kilku miesięcy/lat. Twoja firma przyczyniła się do rozwoju naszej firmy sprzątającej, za co jesteśmy bardzo wdzięczni. Bardzo prosimy o wystawienie referencji dla mojej firmy. Będzie to dla nas ogromnie ważna rekomendacja”.

6. Co zrobić z referencjami?

Zdobycie pozytywnej opinii od swojego Klienta to nie jest jednak sprawa najtrudniejsza. Teraz musisz zastanowić się jak ją skutecznie wykorzystać, aby pozyskane referencje nie zalegały w segregatorze. Zamieść je na swojej stronie internetowej, w mediach społecznościowych oraz dołączaj je do swoich ofert i prezentacji. Aby wzmocnić przekaz dołącz zdjęcia tego obiektu.

Kultura organizacji w firmie sprzątającej? Czy to jest możliwe?

7. Podziękuj

Po otrzymaniu referencji dla firmy podziękuj osobie, która je wystawiła. Zrób to osobiście lub podziękuj na piśmie.


Jeżeli podobał Ci się artykuł i chcesz być na bieżąco informowany o nowościach w serwisie informacyjnym Branży Czystości, zapisz się do naszego Newslettera TUTAJ!

Reklama