Sprzątanie restauracji w 4 przystępnych krokach

478

Świetnie prosperująca restauracja nie tylko serwuje doskonałe i pyszne jedzenie, lecz skupia się także na świetnej obsłudze i czystym środowisku, aby zadowolić swoich gości w pełni. Sprzątanie restauracji może wydawać się dla Was banalną czynnością, jednakże w rzeczywistości badania wykazały, że czystość jest szczególnie brana pod uwagę podczas wyboru miejsca, gdzie mamy zjeść.

Zastawa stołowa, wnętrza, pomieszczenia do przygotowywania posiłków czy toalety – na to właśnie patrzą Twoi Klienci. Jeżeli jest brudno nie licz na to, że Klienci wrócą, nawet przy doskonałej kuchni możesz być pewien, że do Was nie wrócą. Dbanie o czystość powinno stać na równi ze świetną obsługą, pysznym jedzeniem i świetnym zarządzaniem.
Sprzątanie restauracji wielokrotnie traktowane jest po macoszemu przez właścicieli i menadżerów, poniżej mamy dla Was cztery proste zasady, aby utrzymać czystość jak w najlepszym stanie.

Czystość i higiena w restauracji pod pełną kontrolą

1. Odpowiedni dobór narzędzi i produktów

Wyda się to Wam banalne, ponieważ na pewno używacie najlepszych narzędzi i produktów dostępnych na rynku. Ale czy na pewno? Nie ma co się oszukiwać, restauracje muszą używać produktów i narzędzi, które zapewniają doskonałe wyniki czyszczenia. Najlepiej, gdyby były dobrane przez profesjonalistów.

Niestety, lecz wiele osób odpowiedzialnych za zarządzanie restauracją nie korzysta z najtańszych dostępnych produktów, jakie są na rynku. Wielokrotnie wybory padają na środki czystości z „marketu”, które są bardziej do użytku domowego niż do stosowania w profesjonalnej kuchni. Nie popełniajcie tego błędu.

2. Sprzątanie restauracji według harmonogramu czyszczenia

Sporządzenie harmonogramu i planu higieny dla Twojej restauracji może okazać się strzałem w 10. Co nam daje stworzenie planów? Harmonogram czyszczenia i dezynfekcji powierzchni stykających się z żywnością pomaga pracownikom odpowiedzialnym za utrzymanie czystości śledzić kluczowe zadania. Łatwy i przejrzysty plan higieny pokaże pracownikom, jakich produktów mają używać przy czyszczeniu danej powierzchni.

Nadchodzi nowy system – Tork Midsize

Powiecie pewnie, że Wasi pracownicy świetnie wiedzą jakich produktów używać, ponieważ mają wszystko opisane na etykietach. Plan higieny powinien być wywieszony w kilku miejscach i być łatwo widoczny, po to, aby za każdym razem się upewnić, że dana czynność wykonywana jest w odpowiedni sposób.

3. Trening czyni mistrza, czyli edukacja

Należy ciągle przypominać i edukować personel na temat zagrożeń, jakie występują podczas pracy z żywnością. Weźcie pod uwagę to, że podajecie żywność innym ludziom, którzy jeżeli się zatrują mogą podać Waszą restaurację do sądu. Nie dość, że reputacja zostanie zaprzepaszczona to i możemy spodziewać się kontroli i być może zapłaty wysokiego odszkodowania.

Nie trzeba wcale wysyłać personelu na specjalistyczne szkolenia z zagrożeń biologicznych, lecz można raz na jakiś czas przekazać pracownikom najnowszy wykaz zagrożeń lub chorób, które mogą rozprzestrzeniać się w żywności. Prewencja przede wszystkim.

4. Audyt i inspekcje

Audyty i inspekcje są doskonałymi narzędziami do rozpoznawania słabych i mocnych stron prowadzonych przez nas działań. Tak samo jest także przy czynności takiej, jak sprzątanie restauracji. Warto zaprosić niezależnych ekspertów, którzy raz na jakiś czas zbadają i sprawdzą czy procedury jakie zostały wdrożone są prawidłowo wykonywane. Jest to oczywiście dodatkowym kosztem dla naszego budżetu.

Tych substancji nigdy nie mieszaj ze sobą

Na pewno pomyśleliście sobie, że to kolejne wydatki, które i tak dużo nie zmienią w utrzymaniu czystości. Bardzo się mylicie, każda niezależna opinia pozwoli Wam udoskonalić Wasz projekt. Pozwoli Wam spojrzeć na to co robiliście do tej pory z innej perspektywy. Dlatego warto korzystać z tego przy prowadzeniu takiego projektu jak restauracja.


Jeżeli podobał Ci się artykuł i chcesz być na bieżąco informowany o nowościach w serwisie informacyjnym Branży Czystości, zapisz się do naszego Newslettera TUTAJ!

Reklama