Czyste podłogi to bezpieczne podłogi

698

Wartością każdej szanującej się firmy jest redukcja liczby nieszczęśliwych wypadków, dlatego też wiele z nich wdraża odpowiednie procedury, aby uniknąć incydentom. Ograniczenie liczby wypadków poprawia kondycję firmy pod względem finansowym i wizerunkowym. Wniosek nasuwa się sam. Czyste podłogi, to bezpieczniejsze podłogi, więc każdy program, który poprawi jakość i bezpieczeństwo musi być spójny i praktyczny.

Menadżerowie w każdej branży chcą zmaksymalizować wydajność w miejscu pracy, oraz wykorzystać potencjał pracownika. Chcą również zabezpieczyć się przed ewentualnymi wypadkami. Firmy sprzątające świadczące usługi utrzymania czystości w budynkach zwracają uwagę na śliskie podłogi, które są powodem kontuzji nie tylko pracowników, ale i osób z zewnątrz.

Statystki prowadzone na powyższy temat wysuwają następujące wnioski:

• Kobiety częściej doświadczają wypadku poślizgnięcia lub upadku na brudnych i mokrych podłogach.

• Według Komisji ds. Bezpieczeństwa Produktów Konsumenckich (CPSC), podłogi i materiały podłogowe przyczyniają się bezpośrednio do ponad 2 milionów wypadków rocznie.

• Koszty pracodawców związane z wypadkami pracowników po upadku wynoszą około 70 milionów dolarów rocznie.

• Urazy spowodowanie upadkiem stanowią ponad 8 milionów wizyt w szpitalu, co stanowi główną przyczynę wizyt, ok. 21 %.

• Detaliści i supermarkety wydają co roku ponad 450 milionów dolarów na obronę i ubezpieczenia w związku z roszczeniami z tytułu poślizgów i upadków.

Aby uniknąć lub zmniejszyć ryzyko poślizgnięć, potknięć i upadków w miejscu pracy wielu ekspertów w dziedzinie podłóg i chodników zgadza się, że odpowiednie czyszczenie i konserwacja to najbardziej skuteczna metoda, która może zminimalizować ryzyko wypadków.

Czyste podłogi a współczynnik tarcia powierzchni

Pomiar zazwyczaj odbywa się za pomocą tribometru (urządzenie do pomiaru tarcia i zużycia powierzchni materiałów), który na jednym metrze mierzy w skali od 0 do 1 – im wyższa liczba, tym większa będzie trakcja. Wypadki na skutek poślizgnięcia czy upadku są wynikiem niskiej przyczepności pomiędzy stopą, a podłożem. Odczyt tribometru może być bardzo pomocny w celu określenia odpowiedniej przyczepności czyszczonej powierzchni.
Piasek, brud czy wycieki są najbardziej powszechnymi zanieczyszczeniami na podłogach. Wyżej wymienione substancje mogą prowadzić do określenia posadzki jako niebezpiecznej. Jeżeli firma sprzątająca ma doświadczenie lub poważnie podchodzi do swoich obowiązków, nie ma problemu z usunięciem zalegające brudu, który może zagrażać i doprowadzić do wypadku.

Czyste podłogi
Menadżerowie w każdej branży chcą zmaksymalizować wydajność w miejscu pracy, oraz wykorzystać potencjał pracownika. Chcą również zabezpieczyć się przed ewentualnymi wypadkami. Firmy sprzątające świadczące usługi utrzymania czystości w budynkach zwracają uwagę na śliskie podłogi, które są powodem kontuzji nie tylko pracowników, ale i osób z zewnątrz.

Usunięcie zabrudzeń to nie wszystko, choć efekt jest widoczny bo nie ma zanieczyszczeń. Pozostaje nam jeszcze zabezpieczenie posadzki tak, aby nie była śliska i nie doprowadziła do upadku. Ekipy sprzątające bardzo często używają niewłaściwych rozcieńczeń i środków czystości lub niedostatecznie spłukują użyte chemikalia. Zabrudzenia, nieodpowiednia chemia, czy złe użycie środków czyszczących mogą doprowadzić do nagromadzenia się na powierzchni posadzki zanieczyszczeń, które łączą się. To zjawisko skutecznie zmniejsza przyczepność podłogi-jest mniej bezpieczna.

Aby sprawdzić i określić współczynnik tarcia powierzchni dla twardej posadzki, należy zacząć od podłogi w postaci nienaruszonej, czyli bez rozpoczętej przez nas usługi czyszczącej. Kolejnym etapem jest sprawdzenie podłogi po oczyszczeniu powierzchni. Dzięki temu mamy dwa pomiary, które należy ze sobą porównać. Jeżeli różnica jest zbyt duża a przyczyną jest głównie niewłaściwa konserwacja badanej powierzchni.

Jeżeli nastąpiło poślizgnięcie i upadek, a w konsekwencji doszło do urazu lub uszczerbku na zdrowiu, a ofiara wszczęła pozew o odszkodowanie, jej prawnik na pewno poprosi o wykonanie testu. Jeżeli badania wykażą niewłaściwą konserwacje, zarządca obiektu lub firma sprzątająca mogą zostać pociągnięte do odpowiedzialności.

Masz pytania? Napisz https://branzaczystosci.pl/wspolpraca

Reklama