Czas na branżę utrzymania czystości – Daniel Kuciel

4169

„Czas na branżę utrzymania czystości” to cykl wywiadów z osobami związanymi ze świadczeniem usług sprzątających, dystrybutorami środków czystości i sprzętu oraz producentami działającymi zarówno na polskim jak i zagranicznym rynku. Prawdziwe historie, subiektywne opinie i uwagi będą prawdziwą skarbnicą wiedzy.

Dziś rozmawiamy z Danielem Kuciel – właścicielem firmy DekaCzyszczenie. Zapraszamy do lektury!

branży utrzymania czystości
Daniel Kuciel Właściciel firmy DekaCzyszczenie – wiek 30 lat, główne zainteresowanie to ciekawostki branżowe oraz technologiczne, w wolnych chwilach kulinaria

Jaka jest historia założonej przez Pana firmy? Po rekomendacjach na firmowej stronie internetowej widać, że świadczyliście usługi między innymi dla takich firm jak Herbapol czy Media Markt.

W 1998 roku tata zaczął czyścić dywany i tapicerki. Miałem wtedy 10 lat, a internet nie był tak popularny jak teraz. Ogłaszać trzeba było się w gazetach. Gdy byłem nastolatkiem jeździłem na zlecenia i tak zarabiałem na kieszonkowe oraz przyglądałem się na czym taka praca polega. W późniejszym czasie tata musiał zaprzestać działalności, a ja zacząłem sam jeździć na zamówienia. W kontaktach z Klientami zauważyłem, że potrzebują różnego rodzaju usług, ale chcieliby je móc zamówić u jednego „sprawdzonego gościa”. Tak więc zacząłem poszerzać działalność i zapewniać kompleksową obsługę Klienta w zakresie usług porządkowych. Obecnie obsługujemy wielu Klientów indywidualnych oraz firm i nawiązujemy trwałe relacje. Potrzeba umyć okna? Wyczyścić wykładzinę? Doczyścić posadzkę? Wystarczy mieć tylko jeden numer w telefonie.

Państwa oferta jest dość szeroka, nie sprawia Wam to problemu w utrzymaniu pracowników, środków czystości i sprzętu?

Mamy swój wypracowany rytm, więc nie ma z tym problemu. Jesteśmy odpowiednio wyposażeni do realizacji zamówień, a zapas środków czystości jest zawsze dostępny. Oczywiście trzeba na bieżąco dbać o te kwestie, a sprzęt serwisować. Również trzeba śledzić rynek i analizować czy można coś poprawić na lepsze, bo np. wyszedł nowy lepszy środek myjący itp. Korzystamy również z rady technologów jak najlepiej dany temat ugryźć i przedstawić Klientowi rzetelną ofertę, np. ten impregnat do piaskowca jest bardzo dobry, ale drogi, natomiast ten drugi tańszy nieodbiegający bardzo jakością od tego pierwszego. Staram się też przewidywać sytuacje awaryjne i jeśli zepsuje się odkurzacz, mamy zapasowy; jeżeli zepsuje się auto, mamy zapasowe.

Jaka według Pana zdarzyła się najtrudniejsza lub najciekawsza usługa z jaką miała Pan do czynienia? Czy udało się stanąć na wysokości zadania?

Wiele zamówień mógłbym tutaj wymienić, gdyż jak to w życiu nieraz bywa kolorowo i zabawnie. Przedstawię jednak najtrudniejszą i najciekawszą usługę jednocześnie. Mianowicie otrzymałem zlecenie na czyszczenie wykładzin dywanowych w Chamonix. Miejscowość nie brzmiała mi znajomo, myślałem, że pewnie gdzieś w Bieszczadach, no ale okazało się, że to Alpy Francuskie miejscowość pod Mont Blanc. Wszyscy się ucieszyliśmy, bo zlecenie fajne, a i kawałek świata człowiek zobaczy. Mówiąc już poważnie dużo czasu i trudu pochłonęła organizacja logistyczna zamówienia. Tak daleko od nas nie ma możliwość podjechać do hurtowni i dokupić chemię lub podjechać do serwisu i wymienić silnik w maszynie piorącej. Więc zabraliśmy dwie oraz zapasowy silnik do jednej z maszyn (i komplet kluczy). Do tego 100 litrów chemii, wszelkie odplamiacze, środki do usuwania gum, wosku, smarów i wszystko co się da. W Polsce było jeszcze ciepło, ale również opony poszły na wymianę na zimowe, do tego na wyposażeniu auta łańcuchy na opony, kable do akumulatora, polskie konserwy i w drogę. Było to wymagające zamówienie w które trzeba było włożyć wiele pracy, ale zarazem bardzo ciekawe.

Branży Utrzymania czystości
Firma DekaCzyszczenie została założona w 2011 r. zajmując się czyszczeniem tapicerek meblowych, samochodowych oraz dywanów i wykładzin. Z czasem dopasowując się do potrzeb Klientów rozszerzyliśmy wachlarz usług o mycie okien, mycie ciśnieniowe, doczyszczanie posadzek, impregnację kamienia i inne zapewniając kompleksową usługę w zakresie specjalistycznych usług porządkowych w jednym miejscu. Obecnie posiadamy park wyspecjalizowanych maszyn służących do profesjonalnego przeprowadzenia usług czystościowych. Realizujemy zamówienia dla Klientów indywidualnych oraz firm, dbając o ich czysty wizerunek.

Jakie pozytywne zmiany da się zaobserwować w branży utrzymania czystości na przestrzeni ostatnich lat oraz miesięcy? Być może zmiany nie przyniosły lepszych rezultatów?

Moim zdaniem na plus jest szersza dostępność informacji oraz opinii. Spotykałem się z relacjami Klienta, że nie do końca byli zadowoleni z usługi, później nie było kontaktu z wykonawcą itd. Obecnie przy powszechnym dostępnie do social media Klient wie kogo zamawia. Może sprawdzić ofertę firmy na stronie www, opinie w internecie, zadać pytanie na temat danej firmy na forum lub w grupach tematycznych. Dzięki temu w branży pozostają firmy, które rzetelnie świadczą swoje usługi.

Co jest główną specjalnością firmy i w czym czujecie się najmocniejsi?

Niestety nie potrafię jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie, ponieważ jak się podejmujemy zlecenia, wykonujemy je należycie zgodnie z wytycznymi. Panie są zadowolone z umytych okien, Panowie z czystych samochodów, Administrator budynku z dobrze wyczyszczonej wykładziny w biurze o powierzchni 1000 m2 w jeden dzień, natomiast organizator muzeum z doczyszczonej posadzki. Jednak główny nurt to czyszczenie tapicerek meblowych, samochodowych, czyszczenie wykładzin, mycie okien, doczyszczanie posadzek… Może jednak jest kilka tych nurtów.

Gdzie Pan widzi swoje przedsiębiorstwo za 5 lat? Może jakieś rady dla osób raczkujących w branży?

5 lat to kawał czasu. Skupiam się na obecnych realizacjach oraz liczę na to, że dalej będziemy polecani przez Klientów i będziemy mogli się wciąż rozwijać. Mam nadzieję, że osoby zaczynające swoje działalności sobie poradzą, ale ważne, żeby się nie poddawać. Początki są trudne i trzeba poświęcić na to dużo sił, czasu i samozaparcia. U mnie i do tej pory zdarza się praca od 8 do 24.


Jeżeli podobał Ci się artykuł i chcesz być na bieżąco informowany o nowościach w serwisie informacyjnym Branży Czystości, zapisz się do naszego Newslettera TUTAJ!

Reklama