Dezynfekcja w pokojach hotelowych w niedługim czasie może stać się zadaniem, które wykonywane będzie samoistnie za sprawą nowej technologii opracowanej przez firmę ACT.Global. Technologia CleanCoat obecnie testowana jest w duńskich hotelach.
Dezynfekcja w pokojach hotelowych za sprawą CleanCoat polega na natrysku bezwonnego w pełni dezynfekującego sprayu, który jest przezroczysty i bezwonny. Co ważne dwuletni test w hotelach zlokalizowanych w Kopenhadze wykazał, że aktywny składnik areozolu jakim jest dwutlenek tytanu skutecznie rozkłada mikroby patogenów w tym także grypy, salmonelli oraz zarodniki pleśni i grzybów. Aby uaktywnić dwutlenek tytanu potrzebny jest dostęp do światła słonecznego. Co ważne jeden oprysk pomieszczenie wystarczy na blisko jeden rok użytkowania.
„Dokładnie posprzątany pokój jest jednym z kamieni węgielnych wspaniałego hotelu. Często stosowane są silne środki czyszczące, które generalnie zawierają szkodliwe składniki i mogą na przykład wysuszać naszą skórę oraz zanieczyszczać środowisko naturalne”. – mówi Christian Lond Dyrektor Brochner Hotels
Niehigieniczne praktyki w topowych sieciach hoteli w Chinach [Zobacz Nagranie]
Dezynfekcja w pokojach hotelowych łatwiejsza dla personelu
Władze Brochner Hotel’s zdecydowały się na testy technologii CleanCoat, aby czyszczenie pokoi hotelowych stało się łatwiejsze i bezpieczniejsze dla personelu sprzątającego. Serwis nie musi już stosować chemicznych detergentów i środków czystości. W zamian pracownicy odpowiedzialni za utrzymanie czystości zajmują się odkurzaniem powierzchni zmniejszając obciążenie blisko o 50 %.
Jednakże dezynfekcja w pokojach hotelowych przy użyciu technologii CleanCoat może odstraszać wielu właścicieli hoteli ze względu na dość duży koszt dezynfekcji jednego pokoju, który wynosi 2500 $. Jeżeli zdecydujemy się na użycie wspomnianej technologii, pokoje zostaną pokryte niewidoczną warstwą izolacyjną. Należy pamiętać, że proces wymaga, aby personel całkowicie opróżnił pomieszczenie z mebli.
„Podczas całego procesu dezynfekcja w pokojach hotelowych była całkowicie kontrolowana i sprawdzana przez firmę ACT.Global wraz z naszym działem Quality & Service. W hotelach Brochner mamy ambicję wykorzystywania innowacyjnych rozwiązań do tworzenia wyjątkowych hoteli. W związku z tym naturalne jest dla nas, że korzystamy z najnowszych rozwiązań dostępnych na rynku, aby zapewnić wyjątkowe wrażenia z pobytu w hotelu”. – powiedział Christian Lond
Jeżeli podobał Ci się artykuł i chcesz być na bieżąco informowany o nowościach w serwisie informacyjnym Branży Czystości, zapisz się do naszego Newslettera TUTAJ!