Dobra oferta na sprzątanie-czyli jaka?

1151

Nasza oferta na sprzątanie powinna się wyróżniać i odpowiadać na większość pytań i potrzeb Klientów. Jeżeli przygotowana przez nas oferta będzie ciekawa i spełniała oczekiwania to nasze szanse się zwiększają, aby wygrać kontrakt. Poniżej kilka wskazówek co należy umieścić w ofercie na profesjonalne usługi sprzątającej.

Oferta na sprzątanie

Nie skupiaj się na sprzątaniu

Jeżeli już ktoś wysyła do Ciebie zapytanie to raczej zdaje sobie sprawę, że wiesz na czym polega profesjonalne utrzymanie czystości, posiadasz odpowiedni personel sprzątający, sprzęt, środki czystości czy odbyte szkolenia. Dlatego nasza oferta na sprzątanie nie powinna w większości skupiać się na sprzątaniu. 

Możecie wierzyć lub nie ale Klienci nie są zainteresowani technicznymi aspektami sprzątania. Dla wielu z nich zajmowanie się zatrudnianiem serwisu sprzątającego to konieczność niż przyjemność.

Dobra oferta na sprzątanie

Nasza oferta na sprzątanie powinna koncentrować się na kilku kluczowych sprawa, które będą Cię wyróżniać, aby potencjalny Klient był zainteresowany i miał pewność, że zatrudnia właściwą firmę, która rozwiąże jego problemy. Pamiętajcie, że nie ważne co sprzedajecie, ważne jest to dlaczego Twoja firma jest najlepszym wyborem do obsługi kontraktu lub zlecenia.

Komunikuj, dlaczego to robisz

W ofercie na sprzątanie na wstępie opisz to co robisz, dlaczego to robisz i jak długo. Krótki zwięzły wstęp pozwoli Klientowi uzmysłowić sobie z kim na do czynienia. Z obserwacji wynika, że bardzo mało firm sprzątających komunikuje dlaczego isteniją a to błąd. 

Nie musisz się rozpisywać i pisać całej historii. Pokaż, że świadczenie usług sprzątających przez Twoją firmę, ma rozwiązywać problemy Twoich Klientów i zaspokajać ich potrzeby – po to istniejemy.

Czym różnisz się od swojej konkurencji

Z przeprowadzonych rozmów z wieloma firmami sprzątającymi wynika, że nie mają one żadnego jasnego sposobu na odróżnienie się od konkurencji. To czym różnisz się od konkurencji powinno być podkreślane na każdej stronie Twojej oferty. 

Nie podkreślaj tego subtelnie tak jakbyś obawiał się, że ktoś może zauważyć, że nie postępujesz według schematu. Nasza oferta na sprzątanie powinna podkreślać w to czego nie mają inne firmy sprzątające. Zastanów się co Cię wyróżnia, co jest Twoją najlepszą stroną i co będzie dobre dla Twoich Klientów.

Zastanawiacie się pewnie co możesz Was wyróżniać. Nie jest to łatwe pytanie. Każda firma ma coś w sobie. Musicie zweryfikować swoje działania i wtedy na pewno zobaczycie co Was wyróżnia. 

Zaprezentuj referencje

W dobrej ofercie na sprzątanie powinny znaleźć się oczywiście referencje. To potwierdzenie, że posiadasz Klientów i realizujesz usługi na najwyższym poziomie. Dzięki temu, że wprowadzisz referencje do swojej oferty na profesjonalne utrzymanie czystości wykazujesz dowód słuszności wyboru Twojej firmy.

Jednakże zrób to mądrze. Jeżeli składasz ofertę na usługi sprzątania po budowie i remoncie to nie dołączaj referencji od Klienta, któremu świadczyłeś usługę sprzątania biura. Zaprezentuj referencje dotyczące sprzątania właśnie tego segmentu, którego dotyczy zapytanie. Musisz być precyzyjny – targetuj swoich Klientów.

Udowodnij jak Twoje usługi wpłyną na Klienta

W dużej organizacji wpływ czystej przestrzeni może poprawić morale i wydajność zespołu. Higieniczne pomieszczenia mogą skutkować mniejszą liczbą zwolnień lekarskich, a nawet zwiększyć produktywność. W mniejszej organizacji usługi sprzątania będą miały znaczący wpływ na personel administracyjny odpowiedzialny za to, aby przestrzeń zrobiła dobre pierwsze wrażenie dla Klientów.

Autor:

Jakub Biesiada

Jakub Łukasz Biesiada

Redaktor Naczelny portalu Branża Czystości,
Właściciel firmy sprzątającej i marketingowo – reklamowej. Pasjonat nowych technologii, rozwoju osobistego oraz szczęśliwy mąż i ojciec


Jeżeli podobał Ci się artykuł i chcesz być na bieżąco informowany o nowościach w serwisie informacyjnym Branży Czystości, zapisz się do naszego Newslettera TUTAJ!

Reklama