Ergonomia pracowników serwisu sprzątającego

317

Praca wykonywana przez pracowników serwisu sprzątającego nie jest łatwa. Bardzo często pracownicy spędzają wiele godzin na nogach dzwigając ciężki sprzęt z pomieszczenia do pomieszczeniam z jednego piętra na drugie czy po prostu wykonują czynności związane z usługami czystości.

Właściciele firm sprzątających nieustannie poszukują rozwiązań oraz sposobów na ułatwienie wykonywanych czynności pracownikom serwisu sprzątającego co może prowadzić do zwiększenia atrakcyjności pracy w firmie sprzątającej. Już teraz każdy szanujacy się pracodawca wprowadza działania związane ze zwiększeniem ergonomii dla pracowników serwisu sprzątającego. Przez wiele lat to był tylko termin używany w opisach firm czy ogłoszeniach o pracę, lecz nie miał nic wspólnego z wprowadzeniem tego do rzeczywistych rozwiązań w firmie sprzątającej.

Czy pracownicy serwisu sprzątającego mogą czuć się lepiej w pracy?

Poniżej znajduje się kilka punktów na, które warto zwrócić uwagę przy wprowadzaniu rozwiązań ergonomicznych dla pracowników serwisu sprzątającego:

  • Podczas pracy pracownicy serwisu sprzątającego są narażanie na wiele zagrożeń. Między innymi mogą to być poślizgnięcia, upadki, czy alergia związana ze stosowaniem niektórych środków czystości. Warto zadbać o odpowiedni ubiór pracownika, buty oraz rękawice ochronne.
  • Ergonimia to nic innego jak badanie ludzkich zdolności i cech, które wpływają na projektowanie sprzętu, systemów i miejsc pracy. Obecnie producenci sprzętu dla firm zajmujących się profesjonalnym utrzymaniem czystości prześcigają się w rozwiązaniach, które mają wpływ zarówno na szybkość wykonywanej usługi jak i na komfort pracy pracowników serwisu sprzątającego.
  • W zakresie sprzętu ergonomia koncentruje się na tym, aby oferowane produkty i sprzęt były wygodne dla pracowników. Dobrym rozwiązaniem jest zakupienie sprzętu, który będzie dostosowany do predyspozycji fizycznych danego pracownika. To nie tylko zoptymalizuje czas wykonywanej pracy, ale będzie miało wpływ na zdrowie zatrudnionego serwisu sprzątającego czyli naszych pracowników.
  • Hałas ma również wpływ na ergonomię pracy pracowników serwisu sprzątającego. Gdy urządzenia czyszczące, których używają nasi pracownicy w codziennej pracy emitują głośne dzwięki mogą być dla nich szkodliwe i generować dyskomfort podczas pracy. O ile nie możemy dobrać sprzętu, który ograniczy hałas należy wyposażyć pracowników w odpowiedni sprzęt ochronny jak np. nauszniki.

Jeżeli podobał Ci się artykuł i chcesz być na bieżąco informowany o nowościach w serwisie informacyjnym Branży Czystości, zapisz się do naszego Newslettera TUTAJ!

Reklama