„Czas na branżę utrzymania czystości” to cykl wywiadów z osobami związanymi ze świadczeniem usług sprzątających, dystrybutorami środków czystości i sprzętu oraz producentami działającymi zarówno na polskim, jak i zagranicznym rynku. Prawdziwe historie, subiektywne opinie i uwagi będą prawdziwą skarbnicą wiedzy.
Dziś rozmawiamy z Joanną Dymałą, właścicielem firmy sprzątającej Hermes Usługi Porządkowe z Ostrowa Wielkopolskiego.
Co skłoniło Cię do rozpoczęcia przygody z profesjonalnym utrzymaniem czystości? Było to pod wpływem impulsu czy sprawa dokładnie przemyślana?
Od dłuższego czasu odczuwałam potrzebę rozwoju firmy. W dotychczasowej działalności noclegowej, ze względu na topografię i przesycenie rynkowe nie było możliwości rozwojowych. Od wielu lat mam do czynienia ze sferą utrzymania czystości więc postanowiłam pójść w tym kierunku. Wiedziałam, że nie będzie to łatwy kawałek chleba, ale determinacja oraz zaangażowanie w rozwój mojej firmy sprzątającej procentuje. Zaczynałam od jednego pracownika! Dziś moja firma ma już ponad 10 pracowników i ciągle się rozwijamy zdobywając nowe kontrakty — nie najniższą ceną, lecz wysoką jakością świadczonych usługi i co ważne prezentowana jakość jest stała i co najważniejsze jest doceniana przez Klientów.
Co najbardziej lubisz w swojej pracy?
Długo można by wymieniać. Przede wszystkim lubię pracę z ludźmi, lubię dynamikę sytuacji, nieograniczone możliwości tej branży, a najbardziej chyba zadowolonych klientów i poczucie dobrze wykonanej roboty. Uwielbiam również widoczne i namacalne efekty naszej pracy w tej branży. Wyobraźcie sobie, że zlecenie wymaga gruntownego czyszczenia nowo wybudowanych bloków mieszkalnych, gdzie kurz, pył oraz zabrudzenia budowlane są dosłownie wszędzie. Potem wchodzi Hermes i po kilku dniach jest czysto bez pyłu, a okna czy inne elementy nie przypominają tych sprzed kilku dni ! Właśnie to sprawia mi ogromną radość! Ten EFEKT!
W firmie sprzątającej nie da się działać w pojedynkę. Czy masz problem z doborem zespołu?
Myślę, że nie można nazwać tej sytuacji problemem. Panuje błędny stereotyp osób pracujących w usługach porządkowych. Nawet nasuwa mi się taka anegdota z dzieciństwa kiedy rodzice mówili: „ucz się ucz, bo jak nie będziesz to zostaniesz sprzątaczką”. Otóż uczyłam się i uczyłam, jedne studia zrobiłam potem drugie a sprzątaczką i tak zostałam. Dobór odpowiedniego zespołu w firmie można porównać do selekcji drużyny piłkarskiej, każdemu należy się szansa, ale nie każdy się nadaje. Nie tylko ja jako właściciel firmy się rozwijam, ale również i moja ekipa, która przechodzi wewnętrzne jak i wewnętrzne szkolenia z zakresu profesjonalnego utrzymania czystości oraz z usług specjalistycznych. Dzięki temu mogę utworzyć z moich pracowników kilka brygad, które jednocześnie mogą wykonywać różne zadania jednocześnie!
Co jest według Ciebie najbardziej pozytywne w branży utrzymania czystości?
Może to zabrzmieć z lekka poetycko, ale mam wyobrażenie, że dzięki nam świat staje się piękniejszy. Pozytywne jest również to, że w tej branży działa wiele wspaniałych ludzi z ogromnym sercem i ogromną wiedzą na temat branży. Dzięki mojej firmie sprzątającej udało mi się poznać właśnie mnóstwo wartościowych ludzi, którzy są ze mną do dziś i pomimo odległości czy różnicy wieku mamy ze sobą świetny kontakt. Trzeba pamiętać, że branża czystości to przede wszystkim ludzie.
Bierzesz udział w lokalnych akcjach jako społecznik. Jak Twoja firma wspomaga lokalne działania?
Dotychczas braliśmy udział pro bono w kilku akcjach sprzątania miasta, ponieważ stricte wpisują się w naszą działalność. Mam w głowie kilka ciekawych pomysłów, które na pewno wpłyną pozytywnie na życie lokalnej społeczności tylko wymagają jeszcze dopracowania. Zapewniam, że nie spoczniemy na laurach szczegóły wkrótce! Będzie prawdziwa „bomba”.
Jakie masz plany na przyszłość związane z prowadzeniem firmy sprzątającej?
Nieustannie pracujemy nad rozwojem firmy, w ostatnim czasie doszło do wielu pozytywnych zmian. To oczywiście nie jest koniec planujemy rozszerzyć zakres naszych usług oraz zasięg naszych usług na teren całej Polski. Posiadamy wiedzę i odpowiednie umiejętności oraz co jest dla mnie najważniejsze stawiamy na jakość, którą wypracowaliśmy. Dlatego chcemy pokazać co umiemy nie tylko w regionie, ale i w całej Polsce.
Co możesz doradzić osobom, które dopiero zaczynają swoją przygodę z firmą sprzątającą?
Hmm… przede wszystkim cierpliwości oraz co ważniejsze, w pojedynkę świata nie zwojuje się a jedynie wypali zawodowo, najgorzej jest się przemóc do zatrudnienia pierwszego pracownika potem już będzie z górki.
Dziękujemy! (red)
O firmie:
Wykonujemy kompleksowe usług i porządkowe mieszkań, domów, obiektów biurowych, powierzchni handlowych i innych obiektów użyteczności publicznej. Stale doskonalimy naszą ofertę, aby jak najlepiej zaspokajać Państwa potrzeby. Stawiamy na długoterminową współpracę i zadowolenie naszych Klientów. Z naszych usług korzystają zarówno partnerzy biznesowi, handlowi jak i indywidualni.
Firma Sprzątająca Hermes Usługi Porządkowe
tel. + 48 797 316 318
hermes.porzadki@gmail.com
Strona www
Jeżeli podobał Ci się artykuł i chcesz być na bieżąco informowany o nowościach w serwisie informacyjnym Branży Czystości, zapisz się do naszego Newslettera TUTAJ!