Higiena Serwis ma już 20 lat – rozmawiamy z Katarzyną Pietrzyk – Bilewicz

2210

Higiena Serwis od listopada 1998 roku jest dostawcą profesjonalnych środków czystości dla firm na rynku warszawskim. Od samego początku prężnie się rozwijała, bo tworzyli ją ludzie z pasją, determinacją, ogromną wiedzą, którą chętnie pogłębiali i umiejętnością odpowiadania na potrzeby Klientów.

Zapraszamy do przeczytania wywiadu z Katarzyną Pietrzyk – Bilewicz – właścicielem firmy Higiena Serwis. Mamy nadzieję, że po przeczytaniu obszernego wywiadu z Panią Katarzyną, która doskonale zna przepis na sukces w branży czystości, Wy także dostaniecie skrzydeł i z wiarą w sukces spojrzycie w przyszłość. Z wywiadu dowiecie się, że prowadzenie własnej firmy to nie tylko sposób na zarobienie pieniędzy, lecz wielka pasja i zaangażowanie. Do przeczytania!

 

Higiena Serwis
Katarzyna Pietrzyk – Bilewicz – właściciel firmy Higiena Serwis. Moją pasją jest przede wszystkim praca. Tu mogę realizować swoje zainteresowania związane z marketingiem, zarządzaniem, szkoleniami i szeroką pojętą sprzedażą. Możliwość kreowania i samodzielnego działania daje mi komfort, niezależność, radość oraz satysfakcje z osiąganych efektów. Prywatnie uwielbiam podróże, te krótkie i długie. . Moim ulubionym krajem są Włochy. Jestem tam kilka razy w roku. W słonecznej Italii czuje się jak u siebie. Poznawanie nowych miejsc, ludzi, kultury i lokalnej kuchni to jest to, co daje mi energię do pracy oraz inne spojrzenie na otaczający nas świat. Podczas wyjazdów realizuje inną swoją namiętność, to fotografia. A dobrą książkę zawsze mam przy sobie.

 

 

20 lat minęło jak jeden dzień… czy właśnie tak Pani ocenia ten długi okres czasu w branży?

Może nie jak jeden dzień, ale rzeczywiście szybko. Ostatnie 10 lat były bardzo intensywne. Wiele się wydarzyło, nastąpiło dużo zmian i chyba stąd poczucie, że czas tak szybko mija. Na przestrzeni tych minionych lat, wyspecjalizowaliśmy się w realizacji kompleksowych dostaw i rozwiązań zarówno dla klientów końcowych, jak i dla firm do dalszej odsprzedaży oraz firm sprzątających.

Dopasowaliśmy ofertę do każdej branży, dostępnych mamy ponad 1500 produktów. Do naszych klientów docieramy zarówno kanałem tradycyjnym, jak i nowoczesnym. Sprawnie obsługujemy firmy w każdym zakątku kraju, a kolejne lata przyniosą dalsze zmiany i rozwój. Jesteśmy tego pewni. Nie lubimy stagnacji.

Dlaczego właśnie branża czystości? Czy Pani pamięta czym się kierowała 20 lat temu podczas podejmowania decyzji o otwarciu Higiena Serwis?

Moja przygoda ze środkami czystości i urządzeniami trwa nieprzerwanie już od 24 lat. Decyzja o założeniu firmy Higiena Serwis była podjęta na bazie wcześniejszego doświadczenia. Dobrze się czułam w sprzedaży i obsłudze klienta, a rynek był chłonny i szybko rozwijający się. Branża czystości była dla mnie doskonałym sprawdzianem i jednocześnie wyzwaniem – mogłam wziąć udział w szerokiej akcji budowy świadomości podnoszenia poziomu higieny, mogłam edukować Klientów, przekonać ich do inwestowania w nowe technologie, systemy higieniczne, co nie było takie łatwe (w łazienkach publicznych królowało mydło w kostce i ręczniki tekstylne).

Szybko połknęłam bakcyla, bo uwielbiałam kontakt z Klientami, tak jest do dziś, wielką przyjemność sprawia mi informowanie, doradzanie, współudział w podnoszeniu komfortu pracy i minimalizowaniu kosztów w firmach. Wracając do etapu zakładania firmy. Podejmując decyzję o założeniu firmy, nie byłam sama. Oczywiście miałam obawy, ale podjęłam to wyzwanie. Nie myślałam wtedy o tym gdzie będziemy za 20 lat, skupiałam się wówczas na tu i teraz. Koncentracja na pracy pozostała i daje mi ona wiele satysfakcji, szczególnie gdy klienci wyrażają pozytywne opinie o nas i naszej współpracy.

Korzystaj bezpiecznie z odkurzaczy – 8 wskazówek

Przez 20 lat działalności na pewno uzbierała się cała masa wspomnień. Które utkwiły w pamięci najbardziej?

Szczerze mówiąc, większość wspomnień przywołuje w myślach miłe chwile. Doskonale pamiętam same początki, kreowanie i budowanie firmy od podstaw. Pamiętam ile czasu wówczas pracowałam, jak cieszył mnie każdy nowy klient. Co jest warte podkreślenia, do dnia dzisiejszego współpracujemy z firmami, które pozyskaliśmy na samym początku. To jest bardzo budujące, że Klienci przez tyle lat darzą nas zaufaniem, cenią nasze doradztwo, jakość produktów.

Nie można oczywiście pominąć chwil, w których podejmowane były najważniejsze i strategiczne decyzje. Były też momenty trudniejsze i bardziej wymagające, ale to jest naturalne i wpisane w prowadzenie biznesu. Wspomnienia są cenne, jednak ja patrzę w przyszłość. Myślę o tym co chcę zrobić i planuję kolejne działania i rozwój firmy. 10 lat temu uroczyście obchodziliśmy rocznicę powstania firmy i do dnia dzisiejszego jego uczestnicy bardzo serdecznie to wspominają. Mam nadzieję, że za 5 lat uczcimy równie niezapominanie nasze 25-lecie.

Higiena Serwis
Od samego początku istnienia firmy jesteśmy dystrybutorem produktów marki Tork, a od 4 lat wprowadzamy na polski rynek włoską markę produktów higienicznych BulkySoft. Jesteśmy także dystrybutorem wielu innych wiodących, znanych i światowych producentów zarówno środków chemicznych, urządzeń, maszyn, jak i kosmetyków hotelowych.

Prowadząc tak długo firmę udało się Pani zbudować silną i energiczną załogę, która wspiera Panią w codziennych obowiązkach. Obecnie nie jest to dość łatwe zadanie…?

Moja załoga to zespół ludzi wybranych do współpracy bezpośrednio przeze mnie. Każda z tych osób jest inna, każda posiada inne umiejętności i każda ma swoją osobowość, ale razem tworzą fajny i zgrany zespół. To profesjonaliści z pasją. Ja mogę liczyć na nich, oni na mnie i na siebie nawzajem. Dobrze ze sobą współpracujemy. Większość pracowników posiada kilku lub kilkunastoletni staż pracy. To nas wyróżnia i to jest ta siła i energia, o której Pan wspomina. Atmosferę w firmie tworzą ludzie a to, że tak długo pracują w Higiena Serwis to chyba oznacza, że mają poczucie bezpieczeństwa, stabilizacji, a sama praca daje im satysfakcję i możliwość realizacji.

 

W bieżącym roku dołączyły do nas kolejne 3 osoby.
W 2019 roku czekają nas zmiany organizacyjne, co usprawni naszą pracę i wpłynie na jeszcze lepszą obsługę oraz dynamiczniejszy rozwój.
W planach jest pozyskanie kolejnych osób do współpracy, więc gdyby ktoś z czytających ten wywiad chciał się realizować jako handlowiec i doradca klienta, to serdecznie zapraszam do kontaktu.

Założenie własnej firmy sprzątającej? – odpowiedź na pytania

Higiena Serwis współpracuje z wiodącymi markami i producentami środków czystości, chemii profesjonalnej i urządzeń czyszczących. To znaczy, że klientów jest dużo, są różnorodni i wymagający…?

Od samego początku stawialiśmy na dystrybucję markowych i profesjonalnych produktów. Nigdy nie szliśmy w ilość sprzedawanych produktów, tylko stawialiśmy na JAKOŚĆ. To wartość, która jest ponadczasowa i dla nas kluczowa. W naszej ofercie, jeśli chodzi o produkty papierowe, przeważają wyroby celulozowe, gdyż one zapewniają mniejsze zużycie, redukcję kosztów, zapewniając przy tym komfort i bezpieczeństwo dla użytkowników. To samo dotyczy produktów chemicznych, urządzeń czyszczących i sprzętu wykorzystywanego do sprzątania. W ostatnich latach zaoferowaliśmy naszym klientom szereg produktów uzupełniających i niezbędnych dla wybranych branż, byśmy mogli kompleksowo ich obsługiwać. Szczególnie mocno rozszerzyliśmy ofertę dla dynamicznie rozwijającego się segmentu HORECA. Jeden solidny i sprawdzony dostawca zapewnia kontrolę nad kosztami, ułatwiony serwis i komfort pracy, co bardzo cenią klienci.

Od samego początku marką produktów  higienicznych, którą mocno promujemy i jesteśmy z nią kojarzeni, jest TORK. To marka, która jest liderem naszego rynku, gwarantuje najwyższą jakość i wprowadza innowacyjne systemy i rozwiązania. Na przestrzeni lat nasza branża mocno się rozwinęła, jest wiele firm oferujących te same produkty, a to ma niestety wpływ na walkę cenową i redukcję marż. Mam kontakt z wieloma firmami, które potwierdzają tę sytuację i nie dotyczy to tylko naszego segmentu.

Higiena Serwis
Dlaczego nam się udało? Bo przez te dwie dekady reagowaliśmy na potrzeby naszych Klientów, dawaliśmy im najlepszy produkt, służyliśmy fachowym doradztwem. Naszą biznesową dewizą była i jest niezmiennie JAKOŚĆ (zarówno w odniesieniu do oferowanych produktów, jak i świadczonych usług). – podkreśla Katarzyna Pietrzyk – Bilewicz właściciel Higiena Serwis

Chcąc wyróżniać się wśród dużej i silnej konkurencji, chcąc móc zaoferować naszym klientom najlepsze rozwiązania, wprowadziliśmy na polski rynek, nikomu wcześniej nieznaną, markę produktów higienicznych BulkySoft. Jesteśmy importerem i przedstawicielem tej marki w Polsce. Produkty BulkySoft spełniają oczekiwania nawet najbardziej wymagających klientów. To produkty PREMIUM, wykonane w 100 procentach z czystej celulozy, posiadające certyfikaty dopuszczające do kontaktu z żywnością i co najważniejsze w bardzo dobrych cenach. Pod tym brandem mamy duży wybór ręczników papierowych i papierów toaletowych w kilku systemach dozowania, czyściwa przemysłowe, podkłady medyczne, dozowniki i przepiękne kolorowe serwetki.

Klienci cenią produkty BulkySoft za jakość i wydajność oraz za duży wpływ na znaczną redukcję kosztów. Naszą misją jest także edukacja klientów, chcemy uświadamiać, że wybór droższego, lecz jakościowo lepszego produktu jest tańszym rozwiązaniem, gdyż przekłada się na zdecydowanie mniejsze zużycie. Uświadamiamy także naszym klientom, że wybierając produkty certyfikowane dbają o środowisko dla nas i przyszłych pokoleń. To jest bardzo istoty temat, który mocno akcentujemy. Firmy dystrybucyjne zainteresowane wprowadzeniem produktów Bulkysoft do swojej oferty i zainteresowane zwiększaniem swojej konkurencyjności zapraszam do kontaktu.

Oczywiście zgadzam się z Panem, iż klienci są różni i wymagający. Osoby podejmujące decyzję o zakupach są dzisiaj bardzo świadomi, dobrze poinformowani, znają swoje potrzeby i mają dużą wiedzę o produktach, cenach i dostawcach. Dlatego podejmując rozmowy z nowym klientem przedstawiamy mu konkretne korzyści ze współpracy właśnie z nami, co dokładnie zyska, wybierając nas na swojego dostawcę.

Inteligentne kosze na śmieci w Manchesterze stają się faktem

Według statystyk branża czystości rozwija się, czy też ma Pani takie samo odczucie? Czy może jednak jest inaczej?

Branża czystości stała się profesjonalnym i potężnym segmentem rynku, który rozwija się intensywnie. Zachodzą zauważalne zmiany zarówno w stosowanych produktach, jak i w jakości świadczonych usług i wymagań klientów. Zmieniają się trendy, oczekiwania klientów, styl pracy, technologie, systemy zarządzania, obsługi i realizacji dostaw oraz kanałów sprzedaży. Kolejne lata przyniosą dalsze zmiany i rozwój.

Będą one spowodowane rozwojem cyfryzacji, technologii, ale również będą związane z działaniami na rzecz ochrony środowiska i dostępnością surowców. Będzie kładziony nacisk na redukcje zużycia i stosowanie produktów biodegradowalnych i ekologicznych. Obecnie zauważalna jest tendencja stosowania produktów wyższej jakości, co nas oczywiście bardzo cieszy, bo jest to kierunek, który od lat promujemy.

Higiena Serwis
Dziś, z perspektywy tych 20 lat, możemy śmiało powiedzieć, że osiągnęliśmy sukces, staliśmy się firmą o ugruntowanej pozycji i ogólnopolskim zasięgu, za którą stoją murem zadowoleni Klienci. To dla nas niezwykle cenne. Dlaczego nam się udało? Bo przez te dwie dekady reagowaliśmy na potrzeby naszych Klientów, dawaliśmy im najlepszy produkt, służyliśmy fachowym doradztwem. Naszą biznesową dewizą była i jest niezmiennie JAKOŚĆ (zarówno w odniesieniu do oferowanych produktów, jak i świadczonych usług). – Higiena Serwis

Pani Katarzyno jakie plany na najbliższe 20 lat? Jakie skrywa Pani asy w rękawie?

Proszę zobaczyć jak nowe technologie i trendy wkraczają w nasze życie i jaki mają wpływ na naszą pracę. Trudno przewidzieć to w jakiej rzeczywistości przyjdzie nam funkcjonować za 20 lat.

Oczywiście celem dla nas jest stały i dynamiczny rozwój firmy i ustawiczne doskonalenie naszych umiejętności. Wiem, w którym kierunku chcę podążać. Plany są ambitne i jasno określone. Nie będę o nich opowiadać, gdyż wolę się skupić na ich realizacji. Wcześniej już wspomniałam o zmianach, które będą wprowadzone już od samego początku przyszłego roku. Myślę, że nasze działania będą zauważalne dla naszych klientów, gdyż to dla nich się zmieniamy. Asy w rękawie? No cóż …. As to As i wyciąga się go z rękawa dopiero w odpowiednim momencie.

Serdecznie dziękujemy za rozmowę i życzymy kolejnych lat z samymi sukcesami zarówno na tle zawodowym jak i prywatnym.

www.higienaserwis.pl – Higiena Serwis 

www.bulkysoft.pl – BulkySoft


Jeżeli podobał Ci się artykuł i chcesz być na bieżąco informowany o nowościach w serwisie informacyjnym Branży Czystości, zapisz się do naszego Newslettera TUTAJ!

Reklama