Kultura organizacji w firmie sprzątającej? Czy to jest możliwe?

1526

Na dzisiejszym rynku pracy, na którym coraz widoczniej kandydaci mają przewagę, solidna kultura organizacji w firmie sprzątającej ma duże znaczenie do pozyskania dobrego i cennego pracownika. Dobra kultura organizacji przedsiębiorstwa pozwala na lepsze zaangażowanie pracownika, ale także na wzrost wskaźników jego pracy oraz lojalność wobec swojego pracodawcy.

Kultura organizacji w firmie sprzątającej i jej rozwój może stać się dużą siłą przyciągania w branży, lecz także może okazać się, że jest szkodliwą słabością dla przedsiębiorstwa. Silna i dobrze przemyślana kultura w organizacji jest kluczem do długofalowego sukcesu firmy a w szczególności w tak specyficznej branży czystości. Zadaniem pracodawcy jest stworzenie takich warunków, aby zachęcić i zatrzymać pracowników.

Osoby pracujące w serwisie sprzątającym są bardziej narażeni na cukrzycę?

Kultura organizacji w firmie sprzątającej to ideały

Jako właściciel przedsiębiorstwa na pewno wiesz, jakie Twoja firma ma wartości i jaką ma pełnić misję. Dlatego nie będzie dla Ciebie trudne, aby wypisać listę głównych wartości i ideałów, które mają znaczenie dla Ciebie i dla Twojego zespołu. Podczas rekrutacji upewnij się, że każdy pracownik na pokładzie podziela te same wartości co Ty i Twój obecny zespół.

Zacznij od menadżerów

Pracownicy szukają wsparcia i wskazówek u liderów, w zależności jak dużą firmę prowadzisz Ty lub zatrudniani przez Ciebie kierownicy nie przestrzegają zasad jakie ustaliłeś na wstępie współpracy nie oczekuj tego od podległych pracowników. Kultura organizacji w firmie sprzątającej powinna stawiać na przywództwo, dlatego zacznij od siebie i promuj ważne dla Ciebie wartości, przestrzegaj ich oraz wymagaj ich wdrażania i kierowania się nimi. Wymagaj w pierwszej kolejności od siebie następnie od swoich podwładnych.

Czas na branżę utrzymania czystości – Artur Ziółkowski

Zdrowa konkurencja czy to w ogóle możliwe?

Zdrowa konkurencja jest marzeniem każdego przedsiębiorcy na poziomie firm czy własnych pracowników. Jednakże rywalizacja i negatywne emocje mogą sprowadzić na Twoją organizację przykre konsekwencje.

Bardzo często zdarza się, że pracownicy bardzo często ze sobą konkurują, jeżeli zauważysz, że poszczególne osoby zbyt mocno ze sobą konkurują. Pamiętaj, aby nie podsycać konfliktów, tylko je gasić. Stawianie osób przeciwko sobie nawzajem frustruje pracowników, co oznacza obniżenie morale wśród zespołu.

Odpoczynek i wspólna zabawa

Kultura organizacji w firmie sprzątającej nie musi kończyć się na dobrze wykonanym zleceniu czy opuszczenia biura firmy. Dobrym zwyczajem, choć w Polsce dopiero się to uwidacznia jest np. wspólne wyjście na obiad, czy wspólne uprawianie sportu.
Co ważne podczas takich wypadów pracownicy będą być może lepiej zrozumieją Twoją filozofię, być może podczas wspólnych posiłków nie będzie już tylko surowym szefem, ale na chwilę zamienisz się w kumpla, który doradzi i zapyta się co słychać u Twoich najbliższych i czy u Ciebie wszystko dobrze. Co więcej, Twoi pracownicy także, otworzą się przed Tobą i znacznie łatwiej będzie im powiedzieć co w kulturze Twojej firmy nie funkcjonuje tak jak powinno.

7 narzędzi marketingowych dla firm sprzątających

Czy Tworzenie zasad podstawowych wartości w firmie jest ważne?

Każde przedsiębiorstwo powinno mieć swoje zasady i spełniać pewną misję wobec swoich Klientów. Posiadając wartości, które nie są związane tylko i wyłącznie z wynikiem finansowym na koniec każdego miesiąca Twoja firma może stać się atrakcyjna nie tylko dla potencjalnych zleceniodawców, lecz dla potencjalnych pracowników.

Kultura organizacji w firmie sprzątającej jest potrzebna, nie tylko po to, aby być nowoczesnym, lecz po to, aby poprzez wartości przyciągać najlepszą kadrę zarządzającą i pracowników, którzy będą utożsamiali się z ideą i misją Twojej firmy. Tym samym zyskasz dobrych i lojalnych pracowników, dzięki którym Twój biznes może wejść na wyższy poziom i się rozwijać.


Jeżeli podobał Ci się artykuł i chcesz być na bieżąco informowany o nowościach w serwisie informacyjnym Branży Czystości, zapisz się do naszego Newslettera TUTAJ!

Reklama