Od szkolenia po reklamacje. Jak utrzymać zdrowy porządek w firmie sprzątającej.

301





Stosowanie systemów informatycznych w branży sprzątającej może wydawać się dość nieoczywiste. Co więcej, takie działanie często stanowi nakład pracy przekraczający spodziewane korzyści. Wynika to często z modelu sprzedaży takich rozwiązań: dostęp do systemu, samouczek i… opłata za korzystanie. Na tym kończy się zazwyczaj rola dostawcy systemu. Znamy ten model, aż za dobrze. Dlatego też w KOIOSie działamy inaczej.

Wyszukanie rozwiązań (nigdy nie kończy się na jednym), ich konfiguracja, testy a następnie ocena to dopiero wstęp do korzystania z takich systemów. W efekcie nawet firmy świadome tego, iż teoretycznie można by zrzucić sporą część codziennego znoju na system informatyczny nie zmieniają sposobu pracy.

Komes w branży jest od lat – wiedzieliśmy to już wiele razy. I to właśnie jest powodem, dla którego stworzyliśmy system KOIOS. Preferujemy inny model, inne podejście. Wiemy, że da się to zrobić w sposób przynoszący bezpośrednią korzyść bez obciążenia klienta koniecznością poświęcenia zasobów na wdrożenie i utrzymanie rozwiązania.

4 kroki do sukcesu IT z KOIOSem

  1. Identyfikujemy problemy i potrzeby.
  2. Tworzymy dedykowany serwis dla klienta.
  3. Konfigurujemy system, wdrażamy i utrzymujemy go. Zarządzanie jest po naszej stronie.
  4. W efekcie klient otrzymuje proces szyty na miarę jego działalności, ale otwarty na rozwój i wspierający wzrost.

Przykłady

Poniżej kilka przykładowych zagadnień i rozwiązań. Są one istotne nie tylko ze względu na znaczące usprawnienie procesów wewnętrznych, poprawę jakości lecz także często otwierają drogę do obsługi większych klientów wymagających bardziej formalnego procesu kontroli jakości i analizy skuteczności.

1. Problem ze szkoleniem

  • Personel nie pamięta zakresu zadań.
  • Personel pomija elementy zakresu zadań.

Niezależnie od nakładów na szkolenie powyższe sytuacje zdarzają się niestety zbyt często. Problem istnieje szczególnie na bardziej skomplikowanych obiektach.

Rozwiązanie

  • przypadek braku możliwości wykonania czynności jest opisywany i automatycznie zgłaszany do przełożonego.
  • przed rozpoczęciem pracy w danym obszarze pracownik otrzymuje specyficzną listę zadań w aplikacji na telefonie i, w miarę postępów prac, oznacza wykonanie czynności.
  • czynności bardziej złożone są opatrzone komentarzem.
  • pracownik potwierdza podpisem wykonanie czynności, może dodać zdjęcia.

Rozwiązanie:

– przed rozpoczęciem pracy w danym obszarze pracownik otrzymuje specyficzną listę zadańw aplikacji na telefonie i, w miarę postępów prac, oznacza wykonanie czynności

– czynności bardziej złożone są opatrzone komentarzem

– pracownik potwierdza podpisem wykonanie czynności, może dodać zdjęcia

– przypadek braku możliwości wykonania czynności jest opisywany i automatycznie zgłaszany do przełożonego

KOIOS

Korzyści

  • możliwe jest ustawienie harmonogramu i przypomnień, jeśli czynności mają być wykonywane cyklicznie o określonych porach.
  • czas szkolenia jest drastycznie zredukowany.
  • wykonanie każdej listy jest dokumentowane (to rozwiązuje problem: “zapomniałem”, “nie wiedziałem”).
  • w przypadku konieczności wyjaśnienia wątpliwości z klientem, mamy dokładne potwierdzenie zdarzenia.
KOIOS

2. Problem z weryfikacją jakości

  • nie mamy obiektywnego obrazu jakości.
  • nie mamy kontroli nad czasem, zakresem weryfikacji jakości usług.

Rozwiązanie

  • audyty jakości przeprowadzane są na bazie list kontrolnych specyficznych dla danego obszaru.
  • audyty mogą być opcjonalnie realizowane na bazie harmonogramu.
  • miejsce i rezultat audytu jest zapisywany.
  • audyty w danym zakresie czasu powodują alert dla zarządzających.

Korzyści

  • pełna kontrola nad zakresem audytów.
  • bezkosztowe dokumentowanie i archiwizacja audytów.
  • kontrola faktu wykonywania audytów.
  • możliwość prezentacji audytów klientom końcowym.

3. Incydenty podczas pracy

  • incydenty nie są dokumentowane.
  • informacja o wystąpieniu problemów spływa zbyt późno.
  • wiedza o konieczności rozwiązania danej sytuacji trafia do niewłaściwych osób.

Rozwiązanie

  • każdy pracownik w obrębie firmy posiada zestaw zdarzeń, które mogą wystąpić w jego obszarze aktywności.
  • incydenty mają kategorie i przypisane listy kontrolne powiązane z danym typem zdarzenia (wypadek, uszkodzenie infrastruktury klienta przez pracownika, brak środków czystości, awaria sprzętu itp.).
  • incydenty danego typu są natychmiast, automatycznie przekazywane do osób odpowiedzialnych za ich rozwiązanie.

Korzyści

  • osoby zarządzające mają przegląd problemów w skali całej firmy lub fragmentu, za który są odpowiedzialne.
  • każde zdarzenie jest dokumentowane (klient nie może na przykład zarzucić szkód wyższych, niż faktycznie poniesione).
  • incydenty są rozwiązywane w zadanym czasie (system przypomina po zdefiniowanym okresie, iż sprawa nie jest załatwiona).
  • problemy mogące stanowić podstawę do konfliktu z klientem są znane przed kontaktem. Można z wyprzedzeniem przygotować właściwą komunikację.

4. Problemy w komunikacji z klientem

  • problemy związane z próbami uzyskania przez klienta nienależnych korzyści.
  • komunikacja nie trafia do właściwych osób.
  • występują przekłamania co do faktycznych oczekiwań klienta.
  • pojawiają się próby przerzucenia odpowiedzialności na personel firmy sprzątającej.

Rozwiązanie

  • komunikacja z klientem może odbywać się w sposób sformalizowany przez aplikację mobilną lub panel www.
  • udostępniane są tylko te zakresy systemu, które dotyczą klienta.
  • udostępniane jest tylko to, co jest istotne z naszego punktu widzenia.
  • raporty rozsyłamy automatycznie.

Korzyści

  • wszelkie zlecenia czy prośby dodatkowe przechowywane są w formie pisemnej i nie giną w łańcuchu komunikacji.
  • całość raportowania przestaje obciążać firmę sprzątającą. Zakresy raportów umieszczane w raportach cyklicznych udostępnione są do ciągłej dyspozycji klienta, nie angażując wykonawcy.
  • unikamy nieporozumień i przekłamań w komunikacji.
  • mamy znacząco lepszą pozycję, mogąc przygotować się do “trudnych rozmów”.
  • jesteśmy zabezpieczeni przed nieuzasadnionymi roszczeniami klienta.

KONTAKT:

www.koios.pl
https://komes.com.pl/nasze-uslugi/sprzatanie/
info@koios-mail.pl

tel: + 48 603 080 099

Zapisz się do naszego newslettera!

Reklama