Opłata covidowa co to takiego?

10537

„Opłata covidowa” jak tłumaczą sami przedsiębiorcy związana jest z obecnie panującą epidemią. Wzrost kosztów związanych z wykonywaniem cyklicznej dezynfekcji czy zakupów środków ochrony osobistej zmusił do wprowadzenia dodatkowej opłaty.

„Opłata covidowa” nie ma nic wspólnego z rozporządzeniem czy ustawą przegłosowaną w Sejmie. Jest to inicjatywa samych przedsiębiorców, którzy ponoszą coraz to większe koszty związane z prowadzeniem działalności. Zakup środków do dezynfekcji, które do najtańszych nie należą oraz środki ochrony osobistej jak maseczki, przyłbice czy kombinezony na stałe weszły w koszty prowadzenia działalności. Czy zostaną zniesione i kiedy to się stanie?

Ile wynosi opłata covidowa?

Opłata covidowa doliczana jest każdorazowo do rachunku, jaki otrzymują Klienci. Waha się od 5 do 20 zł. Jednakże jest to zależne od typu prowadzonej działalności. O „opłacie covidowej” wprost mówią niektóre korporacje jak np. firma kurierska FedEx, która oficjalnie zamieściła taką pozycję w swoim regulaminie opłat.

Po co nam Polskie Stowarzyszenie na rzecz Firm Sprzątających?

Z drugiej strony wielu przedsiębiorców woli nie mówić oficjalnie o dodatkowej pobieranej opłacie. Zamiast tego podniesiono ceny, pokrywając właśnie w ten sposób koszty zakupu środków do dezynfekcji.

Czekają nas jeszcze większe podwyżki

Według danych GUS już w listopadzie 2020 roku ceny usług poszły w górę o około 8 procent w stosunku do 2019 roku. Powyższe podwyżki to efekt panującej epidemii oraz lockdownu. Według analityków w ten sposób przedsiębiorcy stają się odrobić straty za miesiące, w których nie mogli prowadzić swojej działalności pełną parą.

Facebook dla firmy sprzątającej – szkolenie on-line

Czy opłata covidowa pozostanie po zakończeniu epidemii?

Firmy, które wprowadziły oficjalnie dodatkową pozycję na czas trwającej epidemii tuż po jej zakończeniu powinny ją wycofać. Jednakże, przedsiębiorcy, którzy „ukryli” dodatkową opłatę w cenie produktu lub usługi nie koniecznie muszą to zrobić. Będzie to wyglądało jak zwykła podwyżka usług, na co większa część konsumentów nie zwróci już uwagi.

fot. Internet


Jeżeli podobał Ci się artykuł i chcesz być na bieżąco informowany o nowościach w serwisie informacyjnym Branży Czystości, zapisz się do naszego Newslettera TUTAJ!

Reklama