Utrzymanie czystości dużych powierzchni

172

Profesjonalne utrzymanie czystości dużych powierzchni– niezależnie od tego, czy jest to budynek komercyjny, wspólnota mieszkaniowa, galeria handlowa, wymaga skrupulatnego planowania i perfekcyjnego wykonania. Realizacja takich projektów wiąże się z pokonywaniem różnych wyzwań, od ograniczeń czasowych po złożone zadania logistyczne. Jednakże przy zachowaniu odpowiednich strategii zarządzania projektem utrzymanie czystości dużych powierzchni nie będzie trudne.

Nadawanie priorytetów podczas utrzymania czystości dużych powierzchni znacznie ułatwi zarządzanie jak i samą realizację kontraktu. Zidentyfikuj i ustal priorytet czyszczenia stref o dużym natężeniu ruchu lub obszarów, które są najczęściej używane.

Wyzwania związane z utrzymaniem dużych powierzchni

Bez względu na to jaka powierzchnia będzie czyszczona większość zadań pozostanie taka sama. Oczywiście istnieje wiele innych wyzwań, na które należy zwrócić szczególną uwagę podczas prowadzenia tego typu projektów firmy sprzątające oraz zarządcy obiektów to:

  • czas
  • wymagania fizyczne
  • logistyka
  • planowanie
  • zorientowanie na szczegóły
  • harmonogram
  • technologia
  • odpowiedni sprzęt i środki czystości

Czas to pieniądz

Realizacja utrzymania czystości dużych powierzchni jest z natury czasochłonna. Już sam rozmiar obiektu wymaga poświęcenia większej ilości czasu, aby zapewnić dokładne wykonanie wszystkich powierzonych zadań związanych ze sprzątaniem. W tym przypadku ważne jest to, aby zarezerwować wystarczającą ilość czasu na sprzątanie. Podczas sprzątania takich obiektów warto zaplanować czas w taki sposób, aby pozostawić sobie zapas na nieprzewidziane sytuacje oraz logistykę.

Logistyka

Logistyka w profesjonalnym utrzymaniu czystości dużych powierzchni jest skomplikowana. Musicie zwrócić uwagę na to, aby zapewnić właściwą ilość personelu sprzątającego, sprzęt oraz środki czystości. Ale to nie wszystko. Dodatkowo musicie określić jak będą wyglądały dostawy i ich częstotliwość. Warto również zastanowić się jak będzie wyglądała logistyka w przypadku sytuacji kryzysowych – np. jak nie otrzymamy zamówionego sprzętu na czas.

Zorientowanie na szczegóły

Podczas sprzątania dużych powierzchni trudno zachować dbałość o każdy szczegół. W zależności od typu obiektu istnieje wiele miejsc i zakamarków, które możemy przeoczyć co w konsekwencji zaburzy cały obraz wykonanej przez naszą firmę pracy. Kadra zarządzająca projektem powinna uczulić personel sprzątający na zorientowanie na szczegóły tak, aby wykonywana praca była spójna i perfekcyjnie wykonana. Cykliczna kontrola jakości pomoże utrzymać nawet największy obiekt w czystości.

Harmonogram wykonywanych czynności

Profesjonalne utrzymanie czystości dużych powierzchni wiąże się z zaplanowaniem prac i ustaleniem harmonogramu obecności serwisu sprzątającego, wykonywanych czynności oraz harmonogramem zastępstw. W przypadku dużych obiektów świetnie sprawdzi się technika sprzątania strefowego. Dodatkowo kierownik obiektu powinien ustalić szczegółowe procedury mycia i czyszczenia danej powierzchni i wprowadzać pracowników serwisu sprzątającego w jego zasady.

Używaj odpowiedniego sprzętu i narzędzi

Podczas sprzątania dużych powierzchni nie można korzystać z półśrodków. W tym wypadku odpowiedni sprzęt i jego dobór może okazać się kluczem do sukcesu. Nie poradzimy sobie bez odpowiedniej klasy maszyn czyszczących czy stacji dozowania. Sprzęt jakiego będą używali pracownicy będzie również wpływał na czas wykonywanej usługi, dlatego warto wyposażyć swój personel sprzątający mądrze i bez zbędnych oszczędności.

Środki czystości

Środki czystości tak samo jak sprzęt do utrzymania czystości odgrywają dużą rolę podczas wykonywania usług sprzątania. Sprzątanie dużych powierzchni wiąże się z dużą ilością różnego rodzaju powierzchni do utrzymania czystości, co będzie prowadziło do zakupu dedykowanych produktów do danej powierzchni i ich stosowania. W tym wypadku nie ma co stawiać na uniwersalność.

Naucz się nadawać priorytety

Nadawanie priorytetów podczas utrzymania czystości dużych powierzchni znacznie ułatwi zarządzanie jak i samą realizację kontraktu. Zidentyfikuj i ustal priorytet czyszczenia stref o dużym natężeniu ruchu lub obszarów, które są najczęściej używane. Takie miejsca są problematyczne i gromadzą więcej kurzu i zabrudzeń niż miejsca mniej używane. Reaguj na różne sytuacje i zarządzaj personelem nadając im priorytety w zakresie utrzymania czystości.


Jeżeli podobał Ci się artykuł i chcesz być na bieżąco informowany o nowościach w serwisie informacyjnym Branży Czystości, zapisz się do naszego Newslettera TUTAJ!

Reklama