W jaki sposób zmniejszyć rotacje pracowników?

2295

Rotacja pracowników w firmie sprzątającej to bardzo duży problem dla właścicieli i osób zarządzających personelem. Bardzo często zdarza się, że na poranny serwis zamiast 100% składu mamy do dyspozycji tylko połowę. Dlaczego tak się dzieje? I co zrobić aby zatrzymać swoich najlepszych pracowników?

Wyobraźmy sobie sytuację, że nasz najlepszy pracownik prosi nas o rozmowę, od razu z tyłu głowy zapala się u nas czerwona ostrzegawcza lampka, który nie wróży nic dobrego. Podczas rozmowy pracownik mówi nam, że odchodzi i wręcza nam swoje wypowiedzenie.
Sytuacja dość niekomfortowa ponieważ zaczynają się rodzić pytania dlaczego? Czy to może moja wina? Oby nikt jeszcze nie odszedł? Czy można coś zrobić aby w przyszłości temu zapobiec?

Rotacja pracowników w firmie sprzątającej

Jak dobrze wiecie dużo wysiłku wymaga zatrudnienie, przygotowanie i wyszkolenie nowych pracowników. To także inwestycja środków finansowych, dlatego mądre firmy sprzątające muszą stale optymalizować swoją działalność w taki sposób, aby utrzymać swoich pracowników.

Pierwszym krokiem do odpowiedniej optymalizacji firmy jest włączenie pracowników w proces decyzyjny w firmie. Zastanawiasz się nad nową strategią? A może planujesz zmianę siedziby lub zmianę dostawcy na innego? A może po prostu zastanawiasz się jaką kawę wybrać dla swoich pracowników?

Sprzedażowy czas dla dystrybutorów środków czystości

Pracownicy, którzy będą mieli poczucie, że mają realny wpływ na zmiany zachodzące w przedsiębiorstwie będą silniej związani z firmą i bardziej zadowoleni. Oczywiście, nie należy włączać pracowników do podejmowania każdej decyzji biznesowej. Zapamiętaj, aby prosić o opinie pracowników oraz ich sugestie i pomysły.

Dobra praca popłaca

Jeżeli pracownicy wykonują swoją pracę ponad przyjęte standardy , a klienci oceniają ich bardzo dobrze przekazując pozytywne opinie poinformuj ich o tym. Podzielenie się dobrymi wiadomościami jest według specjalistów od HR jednym z najskuteczniejszych sposobów na sprawienie przyjemności.

Dodatkowo wprowadź premie motywacyjne, które zdobędą najlepsi pracownicy. To nie muszą być jakieś ogromne sumy lub prezenty za nie wiadomo ile pieniędzy. Może to być np. voucher na obiad lub kolacje albo po prostu butelka wina lub whisky. Najważniejsze jest sprawić, aby poczuli się wyjątkowo.

Rozwój! Pamiętaj o rozwoju!

Rotacja pracowników w firmie sprzątającej następuje dlatego, że pracownicy szukają większych pieniędzy lub szukają nowych możliwości rozwoju czy szkoleń. Jeżeli prowadzisz firmę na pewno spotkałeś się z przypadkiem, kiedy najlepszy pracownik mówi Ci, że odchodzi do innej firmy na lepsze stanowisko. Tam będzie odpowiedzialny za dużo większe projekty i tak dalej.

Logistyka w firmie dystrybucyjnej

Opracuj własną strategię rozwoju wewnątrz swojej firmy poprzez przygotowanie jasnych zasad awansów wewnętrznych. Lepiej jest korzystać z pracowników wewnątrz organizacji, którzy znają dokładnie DNA przedsiębiorstwa i mają już doświadczenie.

Wysyłaj pracowników na szkolenia i niech biorą udział w konferencjach i seminariach. Doświadczony i wyszkolony pracownik to wartość dodana dla przedsiębiorstwa, jak i dla samego pracownika.

Zrób dużo, aby praca była przyjemna

Spotkania na wspólną kawę czy zespołowy lunch to bardzo dobre sposoby, aby nasza drużyna mogła ze sobą współdziałać i się integrować. Jednakże są to działania jednorazowe, lepiej jest stworzyć system, który dba o satysfakcje Twoich pracowników i buduje przyjemne miejsce pracy. Gdy atmosfera będzie bardzo dobra pracownicy będą bardziej skłonni do pozostania na pokładzie.

Spotkania w cztery oczy

Aby rotacja pracowników w firmie sprzątającej była mniejsza należy wprowadzić o ile to możliwe spotkania w cztery oczy ze swoimi pracownikami. Pozwoli to nam na lepsze zrozumienie jak pracują nasi pracownicy i co jest dla nich problemem. Spędzając z każdym po 10 lub 15 minut w każdym miesiącu uda się wypracować przyjazny model dalszej współpracy. Dzięki temu także pracownicy będą wiedzieli, że mają w Tobie oparcie.

Nowy Jork najbrudniejszym miastem USA

Zbyt duże obciążenie pracowników

Zbyt duże obciążenia pracowników skutkują ogromnym niezadowoleniem. Jeżeli obarczasz jedną grupę zbyt dużą ilością obowiązków nie dziw się, że w niedługim czasie pojawią się głosy niezadowolenia dotyczące zarządzania w firmie. Pracę należy rozdysponować równomiernie.

To tylko kilka sposobów na zatrzymanie pracownika w swojej firmie. Każdy pracodawca może stosować inne metody, ważne, aby były one skuteczne. Zmniejszenie rotacji personelu jest ważne, ponieważ inwestujemy w naszych pracowników czas oraz pieniądze.


Jeżeli podobał Ci się artykuł i chcesz być na bieżąco informowany o nowościach w serwisie informacyjnym Branży Czystości, zapisz się do naszego Newslettera TUTAJ!

Reklama