Służba pięter na najwyższym poziomie

1949

Mówi się, że wizytówką hotelu jest recepcja. Wrażenie na gościach robią też wyszukane rozwiązania architektoniczne, bogate zaplecze usługowo-rozrywkowe czy wysoki standard wyposażenia. Jednak prawdziwymi strażnikami wizerunku obiektu noclegowego są, często niewidoczni, pracownicy służby pięter. Warto stale podnosić ich kwalifikacje i dostarczać im środki czystości oraz narzędzia ułatwiające wykonywanie codziennych obowiązków.

Praca personelu służby pięter ma ogromny wpływ na funkcjonowanie każdego hotelu. Od poziomu usług w hotelu zależy przecież cały skrzętnie budowany image obiektu noclegowego. Podstawowym zadaniem służby pięter jest oczywiście utrzymanie czystości w pokojach i przygotowanie ich na przyjazd gości. W zakres obowiązków personelu sprzątającego wchodzą: wymiana i ewidencja środków trwałych znajdujących się w pokojach, zgłaszanie usterek czy współpraca z recepcją i pozostałymi działami. W luksusowych hotelach standardem jest też serwis wieczorny, tzw. turndown.

Kultura organizacji w firmie sprzątającej? Czy to jest możliwe?

Nie zapominajmy, że hotelowy housekeeping odpowiada za utrzymanie czystości we wszystkich pomieszczeniach ogólnodostępnych i realizuje specjalne życzenia gości. Powinien więc posiadać przynajmniej podstawową wiedzę na temat atutów i usług obiektu.

Jak usprawnić pracę służby pięter?

Podstawami, bez których służba pięter nie będzie funkcjonowała jak należy, jest opracowanie procedur czystości, planu higieny i regulaminu. Poszczególne zadania powinny być wykonywane w tej samej kolejności i dostosowane do rytmu pracy pozostałych działów. Wypracowanie automatyzmów pozwoli uniknąć zaniedbań i usprawni wykonywanie codziennych czynności. Kluczowy jest też wybór dostawcy środków czystości i akcesoriów czyszczących.

– Producent chemii profesjonalnej ma za zadanie obsłużyć hotel w sposób kompleksowy. Nie tylko dostarczyć skuteczne i wydajne środki czystości, ale też program szkoleniowy dostosowany do indywidualnych potrzeb obiektu. Standardem powinno być również fachowe doradztwo i regularne wizyty serwisowe, mające na celu kontrolę zużycia produktów i poprawę efektywności pracy służby pięter – mówi Aneta Krupa, Marketing Manager Facility Care, Hospitality, OPL w Ecolab Polska.

7 narzędzi marketingowych dla firm sprzątających

Środki czystości muszą być nie tylko skuteczne, ale przede wszystkim wydajne. W celu usprawnienia procesu rozcieńczania i zapewnienia kontroli nad zużyciem produktów, warto zainstalować profesjonalny system dozowania. Dobrze też, aby poszczególne grupy środków chemicznych posiadały kodowanie barwne oraz system ikon użytkowych. Pozwoli to uniknąć pomyłek i ułatwi pracę personelowi sprzątającemu.

– Oferowana przez nas linia produktów dla służby pięter Oasis Pro, dostępna jest w 2 l workach, które służą do napełniania wielokrotnego użytku butelek ze spryskiwaczem. Pozwala to ograniczyć liczbę transportów i zmniejszyć ilość odpadów opakowaniowych przynajmniej o 70 proc. w porównaniu z tradycyjną wielkością opakowań. Ponadto dzięki innowacyjnej metodzie dozowania pracownicy nie mają kontaktu z koncentratami, co podnosi bezpieczeństwo pracy – mówi Aneta Krupa, Marketing Manager Facility Care, Hospitality, OPL w Ecolab Polska. – Uzupełnieniem linii produktów jest zestaw akcesoriów do sprzątania, takich jak ergonomiczny mop z mikrofazy, nierysująca nakładka czyszcząca czy gumowa wycieraczka do okien – dodaje Aneta Krupa.

Dysponując odpowiednimi akcesoriami, pracownicy mogą szybciej posprzątać pokój przy zachowaniu wysokiej wydajności. Ułatwiając pracę personelowi, zwiększamy jego produktywność, dlatego warto zapewnić im również dostęp do profesjonalnych szkoleń z zakresu stosowania chemii profesjonalnej.

Nadchodzące trendy w profesjonalnym sprzątaniu

– Przeszkolenie pracowników pozwoli skutecznie zoptymalizować koszty operacyjne. Nie wszyscy zdają sobie z tego sprawę, ale środki chemiczne i akcesoria czyszczące generują mniej niż 10 proc. kosztów housekeepingu. Największe wydatki stanowią koszty pracy. Dlatego oprócz produktów dostarczamy technologiczne know-how i bardzo mocno stawiamy na szkolenia – mówi Aneta Krupa, Marketing Manager Facility Care, Hospitality, OPL w Ecolab Polska.

Program utrzymania czystości dla branży hotelarskiej pomaga w zapewnieniu czystego i bezpiecznego środowiska, co przekłada się na ochronę reputacji, rozwój działalności i zwiększenie zadowolenia gości. Kluczowe jest utrzymanie najwyższych standardów czystości, przy jednoczesnym zapewnieniu wydajności operacyjnej i zrównoważonego rozwoju.

źródło: ECOLAB POLSKA


Jeżeli podobał Ci się artykuł i chcesz być na bieżąco informowany o nowościach w serwisie informacyjnym Branży Czystości, zapisz się do naszego Newslettera TUTAJ!

Reklama