Właściciele firm, menadżerowie oraz wykonawcy robót budowlanych muszą nadzorować wiele kluczowych segmentów w tym także utrzymanie czystości. Multi-tasking nie jest niczym nowym i osoby zarządzające muszą liczyć się z tym, że to chleb powszedni. Jednakże, jeśli utrzymanie czystości zostanie uznane za czynność, która musi zostać wykonana priorytetowo, może mieć to znaczący wpływ na postrzeganie marki. Według przeprowadzonego badania przez ISSA, aż 95 % Klientów determinuje swoje decyzje zakupowe poprzez pryzmat czystości w danym obiekcie.
Co na to właściciele firm
Kadra zarządzająca ma za zadanie utrzymać w czystości powierzone pod opiekę obiekty, lecz napotykają na wiele trudności w codziennej pracy.
Obiekty gdzie jest wzmożony ruch, takie jak dworce kolejowe, lotniska, handlowe obiekty wielkopowierzchniowe czy szkoły są najbardziej narażone na zabrudzenia, które mogą pojawić się nagle. Miejsca, gdzie mogą pojawić się zanieczyszczenia to podłogi i toalety, czyli tam, gdzie te lokalizacje są najbardziej eksploatowane. Utrzymanie czystości w godzinach funkcjonowania powyższych obiektów jest utrudnione przez wszędobylskich przechodniów, lecz jest bardzo dobrze postrzegane i odbierane przez nich. Użytkownicy na własne oczy widzą, że właściciele czy zarządcy dbają o czystość i jest to dla nich sprawa najwyższej wagi.
Menadżerowie, aby maksymalnie uprościć wykonywanie zadań swoim podwładnym powinni wyposażyć ich w wózek wypełniony wszystkimi niezbędnymi akcesoriami i produktami. Jeżeli, na samym początku, źle zostaną określone typy zabrudzeń, z jakimi będziemy mieć do czynienia, wykonanie usługi będzie bardziej kosztowne i czasochłonne. Bardzo prosty przykład, jeżeli wiemy, że powierzchnia, po jakiej poruszają się Klienci wykonana jest z drewna nie włożymy do wózka naszemu pracownikowi produktu do czyszczenia gresu, bo w standardach firmy jest wyposażenie podstawowe.
Rotacja personelu
Zbyt duża rotacja personelu może utrudnić przygotowanie regularnych planów czyszczenia i odpowiedniego przeszkolenia personelu. Przy dużej rotacji kadra zarządzająca będzie musiała poświęcać więcej czasu na szkolenie nowych pracowników a co za tym idzie nie będzie mogła skupić się na innych czynnościach. Jednakże, ciągłe szkolenia i podnoszenie kwalifikacji swoich pracowników znajdzie odzwierciedlenie w jakości wykonywanej pracy. Jak wynika z badań pracownicy, którzy w ciągu roku zostaną oddelegowani na szkolenia myślą coraz mniej o odejściu z firmy. Warto więc szkolić i podnosić umiejętności naszego personelu.
Jeżeli chodzi o… tak zwane kurczące się budżety na utrzymanie czystości to nie mamy dobrych wiadomości. Stosowanie zbyt małej ilości środków czystości, oznaczać będzie, że powierzchnie nie zostaną odpowiednio wyczyszczone, co może skutkować niezadowoleniem Klienta. Zbyt mała ilość sprzętu czy personelu na pewno obróci się przeciwko menadżerowi, który zarządza daną ekipą. Może to skutkować, że pracownicy będą poświęcali więcej czasu na tzw. gaszenie pożarów, niż na regularne utrzymanie czystości.
Jeżeli podobał Ci się artykuł i chcesz być na bieżąco informowany o nowościach w serwisie informacyjnym Branży Czystości, zapisz się do naszego Newslettera TUTAJ!