5 błędów, które pozbawiają zysków w branży utrzymania czystości

359

Branża sprzątająca to obszar, który ma ogromny potencjał, ale także sporo pułapek, które mogą zabrać zyski. Wiele firm sprzątających nie zdaje sobie sprawy, że popełnia błędy, które znacząco wpływają na ich dochody. Istnieje kilka typowych problemów, które pozbawiają zysków w branży sprzątającej. W tym artykule omówione zostanie pięć najczęstszych błędów, które mogą zaszkodzić Twojemu biznesowi, i dowiecie się jak ich unikać, by firma sprzątająca mogła rozwijać się i przynosić zyski.

pozbawiają zysków w branży utrzymania czystości

Nie siejecie!

Aby coś mogło wyrosnąć, w pierwszej kolejności należy zasiać. Po założeniu firmy lub już w jej trakcie wielokrotnie myślimy o tym co tu i teraz. Przestajemy myśleć o tym co może być za kilka tygodni, miesięcy czy nawet lat. Są to niestety duże błędy, które pozbawiają zysków w branży utrzymania czystości.

Jak możecie siać? To jednak nie takie proste! Aby skutecznie to robić należy robić to z głową. Przygotowanie i wysłanie oferty, mail, czy może rolka lub post w mediach społecznościowych. Tak, ale do tego również należy się przyłożyć. Każdy Wasz post, oferta czy inne działanie musi mieć przekaz i być skierowana do właściwej grupy docelowej.  Robienie czegoś, aby tylko robić to nie ma sensu.

Nie masz strategii i wizji rozwoju

Rozmawiam z wieloma właścicielami firm sprzątających czy piorących i niestety niewielu z nich ma spisaną strategię. Odpowiadają, że mają strategię w swojej głowie i nie muszą jej spisywać tak samo jak w przypadku wizji rozwoju własnej firmy. Są to kolejne błędy, które, pozbawiają zysków w branży utrzymania czystości. 

pozbawiają zysków w branży utrzymania czystości

Jeżeli chcesz się rozwijać musisz mieć strategię, ale nie tylko w głowie, lecz spisaną. Nikt nie wymaga od Ciebie, żebyś przygotował 100 stron strategii. Ważne, żeby Twoja strategia i wizja rozwoju była spisana i w każdej chwili będzie mógł do niej zajrzeć. 

Strategia ma być dla Ciebie drogowskazem, który będzie mówił Ci co robić kiedy jest bardzo dobrze, kiedy jest tak sobie i co należy robić w czasie kryzysu. Lepiej być przygotowanym niż działać po omacku – strategia w tym Ci pomoże.

Nie wykorzystujesz potencjału tego co masz

Prowadzisz firmę i nawet nie wiesz jaki masz potencjał w około siebie? Wykorzystaj to! Kupujesz maszyny? Wprowadzasz nową technologię? Zatrudniasz nieszablonowych ludzi? Używasz nowej profesjonalnej chemii? To wszystko możesz wykorzystać! 

pozbawiają zysków w branży utrzymania czystości

Przygotowując ofertę dla swojego Klienta podkreślaj to co masz w swojej ofercie najlepsze. Nie używaj szablonowych słów, że najwyższa jakość czy może super personel. Nie tędy droga. Pokaż Klientowi, że jesteś inny niż reszta firm i pokaż swój potencjał tego co masz w około siebie. 

Nie networkujesz!

Tworzenie sieci kontaktów to jedna z rzeczy, która powinna być dla Ciebie priorytetem. Nie chodzi mi tutaj o tworzenie sieci kontaktów na LINKEDIN, FACEBOOK czy na INSTAGRAMIE, lecz podczas dedykowanych spotkań dla przedsiębiorców. 

To właśnie tam na żywo będziesz mógł poznać się i porozmawiać na temat swojej działalności, przekazać wizytówkę i zbudować prawdziwą relację. Jeżeli w miejscu, gdzie prowadzisz swoją firmę nie masz lokalnego klubu biznesu czy miejsca gdzie spotykają się przedsiębiorcy to sam stwórz Klub Biznesu i animuj lokalne życie przedsiębiorców – zobaczysz, że się opłaca.

Nie budujesz

Cały czas wzrastaj. Nie spoczywaj na laurach, rozwijaj siebie i własną firmę. Stań się budowniczym i podejmuj ryzyko. Pamiętaj, że nie możesz stać w miejscy. Dla przedsiębiorcy brak rozwoju oznacza, w krótkim czasie wiele problemów, a nawet być może zakończenie prowadzenia działalności gospodarczej. 

Brak rozwoju i budowania w około siebie to błędy, które pozbawiają zysków w branży utrzymania czystości. I pamiętaj! Nie poddawaj się! Każdy problem da się rozwiązać! Wystarczy chcieć!

Autor:

Jakub Biesiada

Jakub Łukasz Biesiada

Redaktor Naczelny portalu Branża Czystości,
Właściciel firmy sprzątającej i marketingowo – reklamowej. Twórca Kongresu Właścicieli Firm Sprzątających i Piorących. Pasjonat nowych technologii, rozwoju osobistego oraz szczęśliwy mąż i ojciec

Zapisz się do naszego newslettera!

Jeżeli podobał Ci się artykuł i chcesz być na bieżąco informowany o nowościach w serwisie informacyjnym Branży Czystości, zapisz się do naszego Newslettera TUTAJ!

Reklama