Czas na Branżę Czystości – Adam Lach firma Professional Cleaning

771

„Czas na branżę utrzymania czystości” to cykl wywiadów z osobami związanymi ze świadczeniem usług sprzątających, dystrybutorami środków czystości i sprzętu oraz producentami działającymi zarówno na polskim, jak i zagranicznym rynku. Prawdziwe historie, subiektywne opinie i uwagi będą prawdziwą skarbnicą wiedzy.

Dziś rozmawiamy z Adamem Lachem właścicielem firmy Professional Cleanining.





DR ADAM LACH – Prezes Zarządu i Założyciel Professional Cleaning Sp. z o.o.
Autor, Szkoleniowiec, Ekspert Branży Czystości.
Twórca unikatowych produktów szkoleniowych z tematyki Dezynfekcji przez Ozonowanie, bardzo bogatego w treść Szkolenia z zakresu Prania i Czyszczenia Obić Tapicerskich, Czyszczenia i Konserwacji Obić Skórzanych oraz Prania Dywanów, Szkolenie ABC Profesjonalnego Sprzątania, Szkolenie Auto Detailing Wnętrza oraz wiele innych.

Jest Pan szkoleniowcem z wieloletnim doświadczeniem w branży utrzymania czystości. Jakie dostrzega Pan problemy i czego Panu w tej branży brakuje?

Usługi czystości świadczę od ponad 15 lat, szkoleniami zajmuję się od 2015 roku. Głównie to pralnictwo szerokorozumiane, kosmetyka samochodowa i dezynfekcja. Najważniejszymi problemami z jakimi się spotykam to bardzo częsty brak wiedzy wśród usługodawców. Jeśli już jest to absolutnie szczątkowa, pochodząca z wszechstronnie dostępnej sieci www lub zasłyszana od innych podobnych sobie.

Oczywiście, kiedy często słyszę, że nie jest to wymagający zawód, bo przecież kupno odkurzacza czy nawet wypożyczenie już wystarczy oraz kilka akcesorii, podwórko – zwyczajnie łapię się za głowę…

Syntetycznie – głównym problemem jest brak uczestnictwa w szkoleniach, a zaczynanie od nieodpowiedniej strony co zawsze tłumaczę.

Czego brakuje w Branży utrzymania czystości ? – kolokwialnie mówiąc – brak uzupełniania wiedzy, uczestnictwa w szkoleniach branżowych. Musimy zrozumieć, że niejednokrotnie zaledwie jedna wykonana usługa pokrywa koszty takiego szkolenia! Szkolmy się zatem !

Sam osobiście uczestniczę aktywnie w szkoleniach w całej Polsce – z różnych tematyk – gdziekolwiek się odbywają i szczerze powiem, że bardzo ważna jest forma ich prowadzenia. Staram się z tych kursów wyciągnąć rzeczowe wnioski, które przekładam na swoją współpracę z Kursantami moich Szkoleń.

To co obserwuję to fakt, iż szkolenia grupowe, muszę z pełną odpowiedzialnością powiedzieć – są mało efektywne. Metoda, którą osobiście stosuję w formule one to one to najlepsze z możliwych rozwiązań a dowodem na to są opinie nt współpracy oraz rozwijające się biznesy profesjonalistów w branży.

Pozwolę sobie doda kilka słów spostrzeżeń nt. stacjonarnych i grupowych szkoleń. Niestety nie skupiają się na indywidualnym Kursancie tak jak trzeba. Prezentowanie treści na rzutniku przez pół dnia i chwila pokazu na najdroższym sprzęcie na rynku, na którego i tak nikogo nie będzie stać, do tego promując swój sklep internetowy i chemię – przecież nie na tym efektywne szkolenia w Branży czystości powinny polegać ! Ja stawiam na efektywną jakość przekazywania wiedzy. Jeśli już coś rekomenduję ze sprzętu czy chemii, akcesorii to rzeczy sprawdzone przeze mnie w praktyce i nie wyczytane z etykiet. Specyfikę branży znam kompletnie, od każdej strony i wiem czego potrzebuje przedsiębiorca, aby w możliwie jak najszybszym tempie oraz kompleksowo wyposażony w wiedzę zaczął działać z usługami. Wiem również doskonale w jaki sposób wesprzeć i pomóc doświadczonym Koleżankom i Kolegom w branży, aby wyskalować ich biznesy.

Pranie tapicerki meblowej i wykładzin staje się coraz bardziej modne.Powstają nowe firmy, które się tym zajmują, ale uważa Pan, że świadomość tych firm o świadczeniu usług profesjonalnych jest odpowiednia?

Jeśli mam być szczery – NIE – ABSOLUTNIE!

Świadomość startujących jest znikoma i to oczywiste.

Bardzo często kupują na początek jakiś odkurzacz, jakąś chemię i startują. Najczęściej to niestety tzw „zabawkowy„ sprzęt oraz wybiórczo wybrana nieefektywna chemia, nie wspominając o innych akcesoriach, co jest najgorszym wyborem z możliwych! Jeśli dołożymy do tego jedyne pozyskiwanie wiedzy na własną rękę z czeluści internetu i podobnych sobie osób, to finalnie w szybkiej perspektywie kończy się to naturalnie totalnym fiaskiem.

Zadowalający jest fakt, iż coraz więcej osób rozumie, że aby zacząć świadczyć profesjonalne usługi i tak być ocenianym na rynku lokalnym, konieczne jest dobre przygotowanie szkoleniowe na starcie i w trakcie we współpracy z Nami. Unikatowe na rynku procesy szkoleniowe branży czystości, starannie przygotowane przeze mnie, kompleksowo przygotowują w każdym aspekcie do prowadzenia efektywnego biznesu.

Prowadzi Pan zarówno szkolenia online jak i szkolenia stacjonarne. Które z nich cieszą się większym zainteresowaniem?

Prowadzę szkolenia online na www.kursyczystosci.pl. Również stacjonarne szkolenia.

Niezależnie od wybranej formy – zawsze zaczynam od online. Dlaczego?

Nie ma sensu, aby osoba szkoląca nie dość, że przebędzie setki kilometrów, wyda sporo pieniędzy, siedziała na krześle i patrzyła na kogoś kto prowadzi prezentacje na rzutniku przez pół dnia, a potem na 15 minut dostał/a ssawkę do tapicerki czy lancę do dywanów i „przeciągnęła” po ćwiczebnym meblu czy wykładzinie kilka razy.

Metodologia mych szkoleń jest jedyna i niepowtarzalna oraz bezwzględnie skuteczna. W dogodnym dla siebie czasie kształcisz się sam z bogatych materiałów szkoleniowych w formie pisanej oraz instruktaży video, a możliwość konsultacji dopełnia to wszystko.

Podsumowując – 90 na 100 kursantów wystarcza z powodzeniem wersja online, która jest absolutnie innowacyjną i niesamowicie efektywna formą. Stacjonarne szkolenia to możliwość spędzenia całego dnia z absolutnym praktykiem w branży na typowych zadaniach pralniczych u Klienta.

Wejście w świadczenie usług związanych z praniem czy utrzymaniem czystości jest stosunkowo tanie. Jakie rady dałby Pan nowym osobom w branży?

Pierwsza i podstawowa rada to nigdy nie rozpoczynaj od słabego przygotowania, nieprzemyślanych zakupów i decyzji oraz konsultacji z niewiadomego pochodzenia osób. Zainwestuj w siebie, zacznij od uzbrojenia się w kompleksową wiedzę najlepiej ze sprawdzonego źródła, która wesprze Cię zarówno w realizowaniu usług, ale zanim, to pozwoli na trafne decyzje zakupowe i przygotowanie do profesjonalnego świadczenia usług.

Po takim wstępie to reszta będzie tylko formalnością.

Jak Pan widzi branżę za 10 lat? Czy według Pana będzie lepiej lub gorzej? Co się może zmienić? Czy ma Pan swoje przemyślenia na ten temat?

Doskonałą odpowiedź na to pytanie odnajdziemy w mej najnowszej książce „Droga do sukcesu w Branży Czystości”, którą wydałem w maju 2022 roku, która jest niespotykaną dawką motywacji dostępnej na www.kursyczystosci.pl dla każdego kto wchodzi w branżę usług czystości lub też zwyczajnie chce poznać człowieka, który dzieli się swą historią startu, rozwoju i skalowania działań.

W jednym z rozdziałów piszę o tym, że każde okno w domu to przynajmniej jeden dywan, jedna kanapa, jeden wózek, jedna podłoga, a każdy dom to przynajmniej jedno auto … można tak w nieskończoność wymieniać elementów do prania, czyszczenia, dezynfekowania czy zabezpieczania.

Po drugie, dość zauważalne jest podejście ludzi w stylu amerykańskim – oddają wreszcie usługi fachowcom, specjalistom – bowiem sami w tym czasie mogą spokojnie nawet dużo więcej zarobić niżby sami mieli kombinować. Widoczna jest przepaść w podejściu z przed lat, gdzie każdy sam trzepał dywan pod blokiem, na podwórku mył wodą, sam naprawiał samochód czy też szorował podłogę z linoleum mopem.

Wg mojej opinii, branża czystości to mocno rozwojowy temat i ten kto w sposób profesjonalny podejdzie do rozwoju swej firmy, zainwestuje w swój rozwój, szkolenia, odpowiedni sprzęt, podejmie współpracę z dobrym i rekomendowanym dostawcą chemii ten w perspektywie długofalowej wygra.

Sam wiem z autopsji, że opieranie się na półśrodkach i oszczędzanie na najważniejszych filarach to krok do upadku. Swoimi zatem wnioskami, rozwiązaniami pragnę wspierać wszystkie osoby z branży, które chcą z perspektywą patrzeć w przyszłość, dlatego też zachęcam do wizyty na www.kurszyczystosi.pl.

Dziękujemy! (red)


Jeżeli podobał Ci się artykuł i chcesz być na bieżąco informowany o nowościach w serwisie informacyjnym Branży Czystości, zapisz się do naszego Newslettera TUTAJ!

Reklama