Ankieta w firmie sprzątającej? Oczywiście, że tak. To jeden ze sposóbów, aby sprawdzić dlaczego Twoi Klienci chcą z Tobą współpracować oraz dlaczego kończą z Tobą współpracę. Należy pamiętać o tym, że im lepsza jest Twoja firma tym więcej Klientów przyciągniesz. Podczas określania obszarów, które należy poprawić, istnieje wiele sposobów wyszukiwania informacji, ale jednym z najlepszych sposobów na uzyskanie cennego wglądu są ankiety dotyczące sprzątania wysyłane do klientów.
Dobrze wykonane ankiety w firmie sprzątającej, które zostaną wysłane do Klienta dają Ci szansę zobaczenia Twojej firmy oczami Klientów. Dzięki temu możesz odkryć właśnie obszary, wymagające poprawy. Jedyną wadą ankiet jest to, że Klienci mogą nie podać prawdziwych danych dotyczących wykonywanej przez Ciebie usługi. Poniżej prezentujemy kilka wskazówek jak tworzyć ankiety w firmie sprzątającej, które następnie przedstawisz swoim Klientom.
1. Niech to będzie interesujące
Wysyłając wiadomość e-mail z Twoją ankietą postaraj się, żeby tytuł wadomości był interesujący. Dzięki temu masz pewność, że Klient odczyta Twoją wiadomość i chętnie wypełni przesłaną ankietę. Temat wiadomości nie powinien przekraczać 7 słów. Dodatkowo pamiętaj, żeby temat jedynie nie składał się ze słowa „Ankieta”.
2. Najlepiej jak będzie anonimowa
Są w tym wady i zalety, ale jest bardziej prawdopodobne, że otrzymasz szczere odpowiedzi, jeśli odbiorcy ankiety nie będą musieli się identyfikować. Minusem jest to, że jeśli otrzymasz negatywną opinię bez imienia i nazwiska, nie będziesz w stanie osobiście skontaktować się z tym klientem. Jednak w większości sytuacji zalety anonimowych ankiet przeważają.
3. Długie czy krótkie?
Krótsze ankiety zapewniają większe zaagażowanie i generują dane o wyższej jakości. Odbiorcy ankiet wybierają krótkie formy. Więc jeżeli już tworzysz ankietę to niech będzie krótka i zwięzła.
4. Pytania powinny być jasne i klarowne
Dobrze zadane pytanie może dać Ci konkretną odpowiedź. Pytania zadawaj szczegółowe i konkretne. W pytaniach nie sugeruj odpowiedzi. Nie bądź przewidywalny.
5. Zostaw miejsce na komentarze i uwagi
Ważne jest, żeby zostawić miejsce na dodatkowe przemyślenia Klientów. Tworząc ankietę zaplanuj miejsce na komentarz pod każdym pytaniem lub zostaw więcej miejsca na końcu ankiety. To właśnie komentarze Twoich Klientów mogą być kluczowe dla Ciebie i Twojej firmy.
Firma do sprzątania biura – co musisz wiedzieć przy wyborze?
Ankieta w firmie sprzątającej – wyniki
Kiedy otrzymacie już wyniki ankiety nie ignorujcie mnóstwa otrzymanych informacji. Należy pamiętać, że ankiety dają stosunkowo bezstronne spojrzenie na Twoją firmę i dzięki cennym informacjom zwrotnym od Klientów mogą Ci pomóc rozwinąć się Twojej firmie i sprawdzić co mozesz ulepszyć.
Jeżeli podobał Ci się artykuł i chcesz być na bieżąco informowany o nowościach w serwisie informacyjnym Branży Czystości, zapisz się do naszego Newslettera TUTAJ!