Czas na Branżę Czystości – Robert Żegarski | KIEHL & Żegarski

358

„Czas na branżę utrzymania czystości” to cykl wywiadów z osobami związanymi ze świadczeniem usług sprzątających, dystrybutorami środków czystości i sprzętu oraz producentami działającymi zarówno na polskim, jak i zagranicznym rynku. Prawdziwe historie, subiektywne opinie i uwagi będą prawdziwą skarbnicą wiedzy.

Dziś rozmawiamy z Panem Robertem Żegarskim Dyrektorem Zarządzającym w firmie KIEHL & Żegarski.

JOHANNES KIEHL KG
Robert Żegarski

Firma KIEHL & ŻEGARSKI istnieje od 1995 roku. Jak wspominasz początki istnienia firmy? 

Jesteśmy firmą rodzinną, która powstała w czasie, kiedy rynek czystości w Polsce dopiero się kształtował. Nasza działalność koncentrowała się przede wszystkim na  popularyzacji zupełnie nieznanych u nas nowoczesnych technologii zaczerpniętych z niemieckiego rynku czystości, co wiązało się z bardzo dużym wkładem pracy. Ideą firmy było poznawanie i przekładanie na warunki rodzime rozwiązań czystościowych autorstwa niemieckiej fabryki chemicznej JOHANNES KIEHL KG, która od ponad 118-u lat jest liderem wśród producentów chemicznych preparatów czyszcząco-pielęgnacyjnych w Niemczech. Ścisła współpraca z producentem zaowocowała w krótkim czasie dla KIEHL & ŻEGARSKI statusem jedynego na terenie Polski generalnego przedstawicielstwa JOHANNES KIEHL KG.

Działalność firmy koncentrowaliśmy początkowo na obecnym województwie mazowieckim. Już po kilku latach objęliśmy zasięgiem pozostałe regiony. Sieć dystrybutorska obejmuje dzisiaj teren całej Polski.  Obecnie po 28 latach działalności jesteśmy rozpoznawalni i  posiadamy prężną sieć  dystrybutorską. Od samego początku stawialiśmy na  solidne specjalistyczne szkolenia naszych pracowników, zgodnie z dewizą, iż dystrybucję chemii specjalistycznej uskutecznia profesjonalna wiedza i doradztwo technologiczne. Dlatego też  prowadzimy profesjonalne doradztwo technologiczne oraz cykliczne konferencje w Polsce oraz w Centrach Szkoleniowych JOHANNES KIEHL KG w Berlinie i w Monachium. Prezentujemy najnowsze rozwiązania KIEHLA, co przekłada się na najwyższą  jakość wykonanej pracy z użyciem naszych produktów, a tym samym pozwala na osiągniecie wymiernych korzyści finansowych dla współpracujących z nami firm. Bogata oferta szkoleniowa wpływa bezpośrednio na zwiększenie sprzedaży u naszych klientów.

Jak według Ciebie kształtuje się rynek profesjonalnych produktów do utrzymania czystości w Polsce?

XXI wiek to wiek dbałości o środowisko naturalne i czynnik regulujący dobór środków. Rynek czystości w Polsce podąża za globalnym trendem i mocno rozwija się w kierunku rozwiązań ekologicznych. Standardem stają się już zielone certyfikaty, których oczekują zarządcy obiektów i zleceniodawcy przetargowi. Dzisiaj żyjemy ze świadomością dbałości o środowisko naturalne poprzez wydajne wykorzystywanie ograniczonych zasobów przy jednoczesnym zmniejszeniu produkowanych odpadów. I takie są też nasze oczekiwania wobec produktów chemicznych. Środki, którymi pracujemy powinny być przyjazne dla materiału czyszczonego, dla człowieka i środowiska. Jeżeli są jeszcze tak jak preparaty KIEHLA w formie super koncentratów (oszczędność kosztów magazynowania i transportu), biodegradowalne w ponad 95 % i w opakowaniu pochodzącym z recyclingu , a dodatkowo antyalergiczne, antystatyczne i antypoślizgowe, to w 100% spełniają  kryteria czołówki europejskiej za którą podąża nasz rodzimy rynek.

Co wyróżnia produkty oferowane przez Firmę KIEHL & ŻEGARSKI na tle konkurencyjnych produktów do profesjonalnego utrzymania czystości?

Fabryka Johannes Kiehl KG w Niemczech jest mocno zaangażowana w działalność na rzecz ochrony środowiska. KIEHL rozpoznał nowy ekologiczny trend i korzyści płynące z tego tytułu inwestując w ekologiczne technologie produkcji i szukając innowacyjnych, przyjaznych dla środowiska receptur dla swoich produktów. I tak powstała cała paleta nowoczesnych ekologicznych preparatów chemicznych dostępna już od paru lat na polskim rynku czystości: od produktów do mycia gruntownego, powłok, impregnacji, pielęgnacji kamienia, zabezpieczania parkietu, poprzez mycie kuchni i sanitariatów, a kończąc na myciu bieżącym i produktach do prania oraz przemysłowym myciu naczyń. Ekologiczna oferta KIEHLA może z łatwością zaspokoić potrzeby usługodawców na  kompleksowe utrzymanie czystości w tzw. „zielonych obiektach”, gdzie utrzymanie czystości oparte jest wyłącznie na stosowaniu produktów ekologicznych. Unia Europejska bardzo mocno stawia na ekologiczne rozwiązania i dąży perspektywicznie, aby wyznaczniki ekologiczne stały się podstawowym kryterium przy wyborze ofert, a zwłaszcza tych przetargowych. KIEHL oferuje swoim odbiorcom już dzisiaj to, co w najbliższej przyszłości stanie się koniecznością.

Zastanówmy się, dlaczego produkty Kiehla są konkurencyjne w stosunku do innych profesjonalnych środków czystości oferowanych firmom sprzątającym. Wiemy, że wysoka jakość udokumentowana certyfikatem jakości ISO 9001 oraz 14001 stałą się zarówno w Polsce jak i na rynku europejskim podstawowym wyznacznikiem wyboru produktu. I to podstawowe kryterium- jak sami dobrze wiemy- spełnia obecnie wiele produktów i usług.  Odbiorcy stosujący biodegradowalne, przyjazne dla środowiska środki Kiehla należą  do tych, którzy  idą  z duchem czasu. Ponadto rynek czystości w Polsce wymusza często na usługodawcach codziennej kalkulacji zużycia środków. I w tym aspekcie nasze produkty także nie rozczarują. Wysoka koncentracja chemii od 1:40 do 1:320 i łatwe, dokładne dozowanie umożliwiają  znaczne oszczędności w skali roku, co przekłada się na zadowolenie zleceniodawcy i nowe zlecenia. Oszczędności zagwarantowane są także tym, że odbiorca otrzymuje w pakiecie minimum produktów, a maksimum jakości. W praktyce oznacza to, że pracujemy zawsze 1- 3 środkami na wszystkich powierzchniach obiektu. Jest to bardzo ważne, gdyż ewentualne pomyłki i błędy personelu sprzątającego zostają wykluczone i oczywiście oznacza redukcję kosztów. Warto też dodać, że  bezkonkurencyjną zaletą produktów marki KIEHL, jest ich wszechstronność zastosowania, co także przekłada się na sporą oszczędność. Zgodnie z zasadą redukcji ilości preparatów w obiekcie i kosztów – Jeżeli po umyciu garażu dysponujemy pozostałością produktu RIVAMAT wykorzystamy  go do prania  mikroporowatych pokryć podłogowych i dywanów syntetycznych.

Jak wiadomo jesteście wyłącznym dystrybutorem. Jak rozbudujecie sieć własnych partnerów i czy produkty Kiehl & Żegarski są dostępne w każdym zakątku Polski?

Dzięki doświadczeniu, wiedzy, a przede wszystkim silnej sieci zbudowanych w ciągu 28 lat relacji biznesowych, dystrybutorzy KIEHLA aktywnie współpracują z nami i docierają do klienta końcowego w każdym zakątku Polski. Marka KIEHL znana jest w całej Polsce profesjonalistom i nie tylko, gdyż także dzięki skutecznemu marketingowi w mediach społecznościowych docieramy do zwykłego Kowalskiego. Szczególny nacisk kładziemy przede wszystkim na szkolenia systemowe. Organizujemy 1,2- lub 3- dniowe seminaria teoretyczno-praktyczne w ośrodkach szkoleniowych JOHANNES KIEHL KG w Odelzhausen-Monachium i Berlinie-Genshagen oraz w Warszawie i innych miastach w Polsce. Seminaria teoretyczne łączymy z warsztatami praktycznymi, które są doskonałym treningiem oraz świetną okazją aby nabyć nowych umiejętności, wypróbować sił i nabrać pewności przekładając teorię na działania praktyczne w rodzimym obiekcie. Dla klientów z odległych terenów Polski prowadzimy także szkolenia on-line. Nasze szkolenia są dostępne dla wszystkich zainteresowanych., dla profesjonalistów, a także dla tych, którzy dopiero zaczynają swoich sił i przygodę w branży czystości.

Jakie nowe rozwiązania oraz produkty mogą pojawić się w Firmie KIEHL & ŻEGARSKI w 2023 roku?

KIEHL ściśle współpracuje z producentami wykładzin podłogowych, dzięki czemu KIEHL & ŻEGARSKI może zaoferować klientom w Polsce  produkty i systemy dopasowane do pojawiających się na polskim rynku nowych podłóg i powierzchni ponadpodłogowych. W roku 2023 KIEHL będzie nadal mocno rozwijać receptury z ekologicznymi znakami, takimi jak: Ecolabel UE, Blu Angel, Nordic Swan. Aktualnie mamy w ofercie już 32 takie receptury. Także dalej rozwój produktów będzie przebiegał pod naciskiem na produkcję wysokoskoncentrowanych preparatów, aby zmniejszyć ilość odpadów opakowaniowych i uniknąć niepotrzebnego transportu. Innowacje i systemy produktowe producent zaprezentuje tradycyjnie na targach. Interclean w Amsterdamie w dniach 14-17 maja 2024,  na które już dzisiaj serdecznie Państwa zapraszamy!

Dziękujemy! (red)


Jeżeli podobał Ci się artykuł i chcesz być na bieżąco informowany o nowościach w serwisie informacyjnym Branży Czystości, zapisz się do naszego Newslettera TUTAJ!

Reklama