Od dawna już wiadomo, że w branży sprzątającej w ciągu kilku lat pojawi się duża liczba wolnych miejsc pracy. Ponieważ osoby z wyżu demograficznego zaczynają przechodzić na emeryturę. Aby wypełnić powstałą lukę branża będzie musiała rozpocząć działania związane z przyciągnięciem nawet kilku tysięcy pracowników.
Nie jest jednak tak, że nie ma firm, które nie inwestują w tzw. millenialsów, czyli osoby dość młode wchodzące dopiero na rynek pracy. Jednakże to ciągle za mało, aby branża czystości była atrakcyjna dla potencjalnego młodego człowieka, któremu marzy się od samego początku dość duża bujna kariera.
Poniżej przeczytaj 5 wybranych wskazówek, które mogą pomóc Ci przyciągnąć millenialsów do branży czystości.
1. Technologie
Nic dziwnego, że millenialsi szukają pracodawców, którzy stawiają na rozwiązania technologiczne. Zamiast używać mało zaawansowanych technicznie rozwiązań, należy inwestować w rozwiązania, które pomogą nam zautomatyzować procesy. Nie tylko będzie to atrakcyjne dla potencjalnych pracowników, ale także opłaci się pracodawcy.
2. Zrównoważony rozwój
Wszystkie zachowania mające na celu ochronę środowiska naturalnego są bardzo popularne wśród młodego pokolenia. Ekologiczne praktyki, takie jak zmniejszenie zużycia energii, recykling lub używanie ekologicznych środków czystości to idealny sposób na pokazanie branży oraz przedsiębiorstwa jako nowoczesne i nadążające za trendami. Liczą się działania, dlatego firmy działające w branży czystości muszą aktywnie informować opinię publiczną o swoich działaniach np. za pośrednictwem strony internetowej czy postów w mediach społecznościowych i oczywiście w publikowanych ofertach pracy.
3. Rozwój! Postaw na rozwój swoich pracowników!
Według sondażu Gallupa, aż 87% millenialsów ocenia szanse rozwoju zawodowego jako ważne dla nich w przyszłej pracy. Możecie zaproponować swoim pracownikom refundacje kosztów szkoleń lub organizować dla nich warsztaty, które będą podnosiły ich wiedzę i umiejętności. Awanse wewnątrz firmy to także bardzo dobry pomysł na zachęcenie potencjalnych pracowników do podjęcia współpracy.
Korzyści dla Twojego biznesu z nowoczesnego modelu sprzątania w oparciu o dane
4. Promuj wartości
Dzisiaj millenialsi są mniej przywiązani do tradycji, ale są bardziej zainteresowani kulturą firmy i jej wartościami, które do nich przemawiają. Millenialsi szukają firm, które będą dla nich inspiracją i wyzwaniem. Organizowanie wydarzeń, które oddziałują na społeczność, jest świetnym sposobem na zainteresowanie młodych ludzi Twoją firmą.
5. Słuchaj Ich głosu
Młode pokolenie ma to do siebie, że potrzebuje uwagi i poszukuje większego zaangażowania od przełożonych. Dlatego poświęć czas na wysłuchanie tego, co mają do powiedzenia pracownicy. Daj im poczucie, że ich przemyślenia, opinie czy rady są dla Ciebie ważne, choć nie zawsze musisz się z nimi zgadzać. Niby to normalna sprawa, ale nie tak oczywista dla wielu pracodawców.
red.
Jeżeli podobał Ci się artykuł i chcesz być na bieżąco informowany o nowościach w serwisie informacyjnym Branży Czystości, zapisz się do naszego Newslettera TUTAJ!