Czas na Branżę Czystości – Marcin Krucz chemia profesjonalna FASTER

1564

„Czas na branżę utrzymania czystości” to cykl wywiadów z osobami związanymi ze świadczeniem usług sprzątających, dystrybutorami środków czystości i sprzętu oraz producentami działającymi zarówno na polskim, jak i zagranicznym rynku. Prawdziwe historie, subiektywne opinie i uwagi będą prawdziwą skarbnicą wiedzy.

Dziś rozmawiamy z Panem Marcinem Krucz, dyrektorem ds. sprzedaży i technologii w FASTER.

Faster
Marcin Krucz – dyrektor ds. sprzedaży i technologii w FASTER.

Jakie reakcje/informacje zwrotne otrzymujecie po wdrożeniu na obiektach produktów FASTER?

Jeżeli wdrożenie zostaje przeprowadzone właściwie, co oczywiście jest w naszej gestii to nie mamy problemów na obiektach. Oczywiście czasami zdarzają się sytuacje, w których nasz technolog zostaje wezwany na obiekt, jednakże bardzo często problemy wynikają z rotacji na obiektach, których firmy niestety nie mogą uniknąć. Dlatego tak ważne jest powielanie szkoleń na obiektach. Wiemy, że jest to długa i żmudna praca, jednakże uważamy, iż tylko idąc tą drogą jesteśmy w stanie wspólnie z naszymi partnerami osiągnąć sukces.

Jakie metody i środki czystości są najczęściej stosowane w celu utrzymania wysokiego standardu?

Myślę, że ciężko jest udzielić jednej właściwej odpowiedzi na to pytanie. Każdy obiekt rządzi się swoimi prawami i na przestrzeni lat w tej branży, mogę powiedzieć że czasami rozwiązania nieoczywiste są „strzałami w dziesiątkę”. Dlatego bardzo ważne są próby przeprowadzone na obiekcie, gdzie wspólnie z naszymi klientami dobieramy produkty które najlepiej sprawdzą się w danym przypadku. Na pewno priorytetem staje się stosowanie super koncentratów, co pozwala na zoptymalizowanie kosztów na obiekcie, a także zminimalizowaniem ilości opakowań, co jest oczywiście działaniem pro ekologicznym. Dlatego też w ofercie Faster, znajdziemy głównie produkty skoncentrowane.

Jakie są kryteria wyboru przez firmy sprzątające środków czystości? Czy cena zawsze ma najwyższe znaczenie?

Oczywiście cena jest bardzo ważna i w większości przypadków nadal jest czynnikiem decydującym. Należy jednak zwrócić uwagę, że na przestrzeni lat zdecydowanie zmieniła się świadomość klientów. Większość naszych partnerów zaczyna patrzeć na cenę za litr roztworu, a nie cenę jednostkową opakowania. W przypadku środków chemicznych, oczywiście obok ich skuteczności, jest to jedyna skuteczna metoda porównania produktów ze sobą. W końcowym rozrachunku, sprzątamy roztworem roboczym i to jego koszt powinien być dla nas najważniejszy. Kolejnym z punktów na które patrzą firmy jest ekologia i nie mam na myśli, tylko firm świadczących utrzymanie czystości w obiektach ale także administratorów tychże obiektów. Biodegradowalność stała się już standardem i nie wyróżnia produktu na tle konkurencji. To na co teraz jest zwracana uwaga to oczywiście certyfikat ekologiczny i uważam to za słuszny trend w naszej branży.

Obecnie każda z branż zmienia się z mgnieniu oka. Jak to się odnosi do sprzątania w obiektach komercyjnych? Czy i jak na przestrzeni ostatnich 20 lat zmieniło się podejście w kontekście utrzymania czystości?

Oczywiście, ta zmiana jest zauważalna. Obserwujemy to jako producent chemii i nasza gama produktów za tymi zmianami podąża, stąd też oferta produktów certyfikowanych ekologicznie. Jeżeli chodzi o zmiany w branży, to oczywiście tyczą się one także samych technik – bardzo cieszy mnie fakt, że coraz częściej widzimy systemy kuwetowe zamiast standardowego systemu dwu-wiaderkowego, nie tylko w obszarze szpitalnym ale także np. w Galeriach Handlowych co w połączeniu z chemią Faster daje dobre efekty mycia. Oczywiście nie można tutaj zapominać także o zmianach w zakresie maszyn myjących. Coraz częściej zauważamy obecność szorowarek orbitalnych na obiektach, a maszyny autonomiczne lub pół autonomiczne zyskują na popularności. Myślę, że najbliższe lata będą dla naszej branży bardzo ciekawe.

Środki czystości to nie wszystko, zapewne także jest niezbędne szkolenie pracowników w danym obiekcie? Jak to jest realizowane przez producenta FASTER?

W mojej opinii dobór odpowiedniego produktu do potrzeb naszych klientów to tylko połowa sukcesu. Bardzo ważne przy użyciu profesjonalnych produktów do utrzymania czystości jest ich prawidłowe stosowanie i dozowanie co przedstawiamy na naszych szkoleniach wdrożeniowych. Najlepszym przykładem jest tutaj mycie przeszkleń, nie tylko koncentrat musi mieć odpowiednie proporcje ale i zostać właściwie użyty. Spryskanie mytej powierzchni, a nie ściereczki, skutkuje nadmiarem produktu na powierzchni i potrzebą jego „polerowania” w celu uzyskania optymalnych efektów czyszczenia. Dlatego też w przypadku naszych produktów, po zaimplementowaniu ich na obiekcie zapewniamy naszym klientom opiekę naszych technologów, którzy w każdej chwili mogą podjechać na obiekt i przeprowadzić kolejne szkolenia w celu skorygowania błędów.

Czy udało się już wykonać testy produktów przez firmy zajmujące się utrzymaniem czystości? Jeżeli tak, to jak wypadły testy?

Tak, każdy z naszych produktów przed wprowadzeniem na rynek jest testowany „w boju”. Nasze produkty przez kilka miesięcy są używane przez współpracujące z nami firmy świadczące profesjonalne utrzymanie czystości. Dopiero po otrzymaniu pozytywnych informacji zwrotnych z kilku źródeł, produkt zostaje wprowadzony do szerszej sprzedaży.

Ile docelowo będzie liczyła pełna gama produktów? Do jakich obszarów jest dedykowana?

Jesteśmy producentem chemii, więc nie chcemy ograniczać się do poszczególnych obszarów, natomiast jeżeli miałbym wskazać kluczowe obszary rozwoju gamy produktów to są to obszary takie jak:

-mycie bieżące (kompleksowo)

-mycie z pielęgnacją

-mycie przemysłowe

-mycie gruntowne

-mycie specjalistyczne

-środki certyfikowane ekologicznie(tyczy się to wszystkich powyższych obszarów)

Ostatni punkt jest dla nas bardzo ważny, dlatego też w najbliższym czasie w naszej ofercie pojawią się kolejne pozycje certyfikowane EU EcoLabel.

Wasze produkty dostarczane są w pojemnościach 1L,5L oraz 10L. Jak rozwiązujecie problem odpowiedniego dozowania Waszych produktów?

Stosujemy w tym przypadku sprawdzone na rynku od dawna urządzenia dozujące takie jak:

-dozownik naścienny

-dozownik przepływowy nakręcany na kanister

-pompki do kanistrów

-kieliszek dozujący do butelek 1 L.

Innowacją w naszych opakowaniach jest korek o obliczonej pojemności 20 ml. To pozwala na właściwe dozowanie produktów Faster, nawet w przypadku gdy któreś z powyższych akcesoriów nie jest dostępne na obiekcie. Uważamy że właściwe zastosowanie to klucz do sukcesu.

FASTER to chemia profesjonalna oparta na unikalnej recepturze. Czy możesz zdradzić coś więcej o waszej linii produkcyjnej?

Posiadamy profesjonalne laboratorium, w którym opracowujemy receptury naszych produktów. Nasza linia produkcyjna została już w pewnym stopniu zautomatyzowana, a w najbliższych miesiącach i latach planujemy rozwój w pierwszej kolejności naszego laboratorium, a następnie kolejne automatyzacje w zakresie linii produkcyjnej.

Jakie są plany na przyszłość związane z produkcją oraz dystrybucją produktów?

Oczywiście jest to ciągły rozwój, w najbliższych tygodniach będziemy wprowadzać kolejne produkty do naszej oferty, które uzupełnią gamę produktów. Mogę już zdradzić że wspólnie z naszym partnerem, czyli Branżą Czystości uruchomimy cykl szkoleń na których uczestnicy będą mogli nie tylko przetestować produkty na różnych powierzchniach, ale także zobaczyć jakie problemy mogą powstać w związku z niewłaściwym doborem lub użyciem produktów chemicznych i akcesoria do sprzątania. Myślę że będzie to ciekawy cykl spotkań, z którego nie tylko uczestnicy wyjdą z nową wiedzą, ale także my usłyszymy o potrzebach i problemach na Państwa obiektach.

Gdzie już możemy kupić FASTER’a?

Nasza chemia jest dostępna u lokalnych przedstawicieli. Jeżeli byliby Państwo zainteresowani naszą ofertą, to prosimy o kontakt na adres biuro@faster.eu i skontaktujemy Państwa z przedstawicielem w Państwa regionie.

Dziękujemy! (red)


Jeżeli podobał Ci się artykuł i chcesz być na bieżąco informowany o nowościach w serwisie informacyjnym Branży Czystości, zapisz się do naszego Newslettera TUTAJ!

Reklama