Jak podnosić cenę bez utraty Klientów? Kiedy następuje wzrost kosztów profesjonalnej chemii, paliwa, czy wynagrodzeń decydujemy się na podniesienie cen. Jednakże problem w tym, że większość z nas boi się stracić dotychczasowego Klienta w związku z podwyżką cen. Jak zrobić to i nadal utrzymać stałą ilość zleceń?

Jak podnosić cenę bez utraty Klientów w branży czystości?
Chyba każdy z nas lubi robić interesy z tymi, którym ufamy i darzymy sympatią. Tak buduje się właśnie relacje. Dlatego przez cały czas trwania kontraktu musimy utrzymywać dobre relacje z naszymi Klientami. Dzięki temu będzie nam dużo łatwiej zaproponować zmianę ceny za nasze usługi. Jeżeli nie utrzymujemy dobrych kontaktów z naszymi Klientami to jak mamy podnosić cenę bez ich utraty?
Odpuść tych co zawsze chcą najtaniej
Bez skrupułów pozbądź się Klientów, którzy zawsze chcą mieć usługę wykonaną najtaniej. To jest niestety brutalne, lecz prawdziwe. Nie każdy Klient jest wart utrzymania. Klienci, którzy szukają najniższej ceny zawsze będą:
- szybko odchodzić do konkurencji,
- najmniej lojalni wobec Ciebie
- najbardziej roszczeniowi
- wytykać i wyolbrzymiać nawet najdrobniejsze błędy i uchybienia
- chcieli zawsze coś w zamian lub rekompensatę
Podniesienie cen to idealna okazja do tego, aby zostali Ci Klienci, którzy doceniają Twoje zaangażowanie i profesjonalizm. Klient, który jest lojalny buduje nasz biznes na lata.
Pokaż wartość potem podnoś cenę
Uświadom Klientów, że nie płacą Ci za czas jaki im poświęcasz świadcząc usługę sprzątania czy prania, lecz płacą Ci za efekt i doświadczenie. Dlatego przed informacją o podwyżce spraw, żeby Klient zauważył za co płaci i dlaczego warto nadal w inwestować w Twoją firmę. Zadbaj o pozytywny wizerunek Twojej firmy, sprawdzaj efekty pracy swojego personelu sprzątającego i dokumentuj to. Następnie wykonaj dokumentację po kontrolną, którą będziesz mógł pokazać Klientowi. Opieraj się na danych. Ludzie to lubią.

Porada: – Jeżeli Twoja usługa wygląda „tak samo” jak usługa wykonywana przez konkurencję to nie dziw się, że Klient będzie kierował się ceną. Koniecznie musisz pokazać, że wykonasz usługę lepiej oraz inaczej – wtedy cena przestaje być głównym kryterium podczas akceptacji lub nie podwyżki przez Klienta.
Informuj z wyprzedzeniem o podnoszeniu cen
Nie stawiaj Klienta przed faktem dokonanym. Klienci lubią konkretne informacje, ale nie lubią być zaskakiwani tym bardziej podwyżkami, które już stały się faktem. Błędem jaki jest popełniany przez osoby, które podnoszą ceny za usługi sprzątania lub prania jest to, że przepraszają za to. Nigdy tak nie rób! Podnoszenie cen za usługi to normalna sprawa.
Porada – Poinformuj Klienta minimum 30 dni przed planowaną podwyżką. Jest to bardzo uczciwe podejście do Klienta. Jeżeli Klient jest uczciwy i lojalny nie będzie próbował szukać innej firmy sprzątającej lub piorącej. Po prostu dacie sobie czas na ewentualne negocjacje.
Przy podnoszeniu cen za usługi zaproponuj coś nowego

Podnoszenie cen bez utraty Klientów musi również wiązać się z czymś dodatkowym dla naszych kontrahentów. Kiedy będziesz informował o podwyżce dodaj również informacje co dzięki temu Klient zyska. Dzięki temu Klient będzie wiedział, że nie będzie płacił więcej za tę samą usługę, ale zyskuje dodatkowe benefity we współpracy z Twoją firmą sprzątającą lub piorącą.
Porada – Poinformuj Klienta, że wprowadzasz nowe typu urządzeń, które mogą oszczędzać energię elektryczną, nową chemię czy nową usługę.

Zapisz się do naszego newslettera!
Jeżeli podobał Ci się artykuł i chcesz być na bieżąco informowany o nowościach w serwisie informacyjnym Branży Czystości, zapisz się do naszego Newslettera TUTAJ!