W związku z postępem technologicznym bardzo duża grupa firm zamawia towary online. Dystrybutorzy artykułów przeznaczonych dla firm świadczących usługi sprzątające, także dostrzegły w e-biznesie ogromny potencjał.
Logistyka w firmie
Na początku mamy konkurencyjną ceną, dobrze przygotowaną grafikę oraz profesjonalny opis produktu sporządzony przez copywritera – wydaje się, że mamy wszystko. Klient wrzuca produkty do internetowego koszyka po czym następuje prośba o dokonanie płatności… i model dostawy naszego zamówienia.
Klient kupując produkty za online przede wszystkim liczy na szybkość dostawy, bo gdyby nie to udał by się do siedziby dystrybutora i zakupił potrzebne rzeczy. Wielokrotnie klienci zamawiają produkty z rozbiciem na dane obiekty gdzie w tym czasie świadczą usługę, co w przypadku gdy mamy takich lokalizacji 100 lub więcej? Nie ma innego wyjścia musimy zaopatrzyć się w porządną firmę spedycyjną lub kurierską.
Klient wybierając metody dostawy liczy na różnorodność, w e-biznesie nie możemy ograniczać się do jednej metody dostarczenia produktu. Udostępnij swoim Klientom zarówno droższe jak i tańsze rozwiązania, które mogą być szybsze lub wolniejsze, opcji jest bardzo dużo. Warto dodać opcje darmowej dostawy po spełnieniu kilku warunków określonych przez dystrybutora, jest to często bardzo zachęcające dla potencjalnych klientów. Dlatego niezbędne jest to aby logistyka w firmie działała prężnie i bez zarzutu.
Do wyboru do koloru
Oferta firm kurierskich i spedycyjnych jest ogromna, wystarczy wpisać wyszukiwarkę internetową usługi spedycyjne i kurierskie i mamy całe mnóstwo przedsiębiorstw świadczących takie usługi. Zróbmy listę i poprośmy o przygotowanie indywidualnej oferty określając nasze wymagania, czyli głównie ilość nadawanych paczek dziennie/tygodniowo/miesięcznie, wagę przesyłki oraz jej gabaryty. Są to najważniejsze czynniki jakie biorą pod uwagę przy ustalaniu stawki działy ofertowania firm spedycyjnych.
Otrzymaliście oferty, na pewno zwracacie uwagę na podane ceny, niestety jest to duży błąd. Cena w przypadku usług kurierskich i spedycyjnych nie jest najwazniejsza. Zwróccie uwagę na godziny dostaw i terminy, czy przesyłka może zostać dostarczona w weekendy itp. Jest to o tyle ważne dla dystrybutora środków czystości i higieny, że firmy sprzątające wymagają terminowej dostawy. Co w przypadku kiedy na duży obiekt handlowy zamówiony został papier toaletowy załóżmy na piątek, firma spedycyjna nie dostarczyła towaru a nie pracuje w weekendy? Rozpoczyna się walka z czasem nerwy, Klient niezadowolony, bo martwi się czy nie straci kontraktu.
Często dystrybutorzy środków czystości zapominają o zapewnieniu odpowiedniej logistyki dla firm, nie ma z tym problemu kiedy nasza obsługa ogranicza się do kilkudziesięciu firm, lecz kiedy mamy już kilkaset odbiorców zlokalizowanych w różnych rejonach Polski zaczynają się problemy.
Jeżeli podobał Ci się artykuł i chcesz być na bieżąco informowany o nowościach w serwisie informacyjnym Branży Czystości, zapisz się do naszego Newslettera TUTAJ!