Czas na branżę utrzymania czystości – Ewa Szczepaniak

5405

„Czas na branżę utrzymania czystości” to cykl wywiadów z osobami związanymi ze świadczeniem usług sprzątających, dystrybutorami środków czystości i sprzętu oraz producentami działającymi zarówno na polskim jak i zagranicznym rynku. Prawdziwe historie, subiektywne opinie i uwagi będą prawdziwą skarbnicą wiedzy.

Dziś rozmawiamy z Ewą Szczepaniak  – współwłaścicielem i CEO w Moppy.pl

czystości i sprzętu
Ewa Szczepaniak – Współwłaściciel i CEO w Moppy.pl. W scenę startupową zaangażowana jest od 2011 roku. Przed założeniem Moppy.pl pracowała w Berlinie jako Dyrektor Marketingu w Delivery Hero dla polskiego brandu PizzaPortal.pl. Prywatnie miłośniczka jogi i propagatorka życia bez ograniczeń

 

Ze względu na to, że Wrocław to duże miasto, ofert dla firm
sprzątających na pewno nie brakuje. Jak to jest w przypadku Moppy.pl ?

W Moppy.pl początkowo obsługiwaliśmy tylko klientów indywidualnych.
Naszą ideą było stworzenie portalu internetowego, za pomocą którego
klienci mogą wygodnie, w zaledwie kilka minut zamówić sprzątanie do
domu lub mieszkania bez dzwonienia. Szybko okazało się, że polski
rynek ma zapotrzebowanie na tego typu usługi. Klienci mają coraz mniej
czasu, a dzięki naszemu serwisowi mogą ten czas zaoszczędzić. Z
biegiem czasu zaczęły zgłaszać się do nas również biura, co
wynika z bardzo dużej rotacji firm sprzątających. Niestety niewiele
firm świadczy wysokiej jakości usługi, dzięki czemu jest stałe
zapotrzebowanie z rynku B2B.

Państwa strona internetowa wygląda rewelacyjnie, jest przejrzysta i przyjazna dla użytkownika. Czy pozyskane zlecenia głównie pochodzą z Internetu?

Tak, swoje usługi reklamujemy głównie w Internecie i zależy nam na
tym, aby cały proces zamówienia odbywał się online. Jest to
ułatwienie dla klientów, jak i dla osób obsługujących serwis. W
dobie dzisiejszych czasów liczą się szybkie i nowoczesne
rozwiązania. Pojawia się coraz więcej rozwiązań internetowych na
różne potrzeby. Dlatego zależy nam, aby również na rynku
sprzątania wprowadzić innowacje.

Przeglądając sieć, można natknąć się na dużo pozytywnych
opinii na temat Pani firmy. Czy mierzycie w jakiś sposób satysfakcję
Klienta?

Tak, zależy nam na każdej opinii klienta. Po wykonanej usłudze
wysyłamy ankietę do klienta dotyczącą satysfakcji z wykonania usługi
oraz serwisu. Zachęcamy też do pozostawienia oceny na Facebooku. Nie
ukrywamy żadnych opinii, staramy się być transparentni. Zawsze
odpowiadamy na każdy komentarz, a w przypadku niezadowolenia klienta
szukamy rozwiązań. Zależy nam na tym, aby każdy klient był
usatysfakcjonowany.

Jaka jest Pani historia w związku z założeniem firmy
sprzątającej?

Mieszkając w Niemczech przez kilka lat, sama korzystałam z podobnego
serwisu. Było to dla mnie idealne rozwiązanie, dzięki któremu mogłam
zdobyć więcej czasu dla siebie. W Polsce ten obszar nie był jeszcze
zagospodarowany, więc była to idealna okazja, aby rozpocząć swój
własny biznes. Jestem też fanem innowacyjnych rozwiązań i start
upów, więc platforma do zamawiania sprzątania online i idea
zrewolucjonizowania rynku sprzątania w Polsce była bardzo kusząca.

Najtrudniejsza lub najciekawsza usługa, z jaką przyszło się Wam
zmierzyć?

Najtrudniejsze było dla nas wykonanie usługi sprzątania poremontowego
szpitala o metrażu 7 000 metrów. Trudność ta wynikała z tego, że
było to na samym początku naszej działalności. Dodatkowo był to
stosunkowo krótki termin realizacji i bardzo trudny zakres, ponieważ
zabrudzenia poremontowe mogą być uciążliwe do usunięcia. Bez
wątpienia wskoczyliśmy na głęboką wodę, był to intensywny czas, z
którego w efekcie końcowym jesteśmy bardzo zadowoleni. Dzięki temu
mogliśmy szybko nauczyć się, co jest istotne w tego typu zleceniach.

czystości i sprzętu
Zależy nam na każdej opinii klienta. Po wykonanej usłudze wysyłamy ankietę do klienta dotyczącą satysfakcji z wykonania usługi oraz serwisu. Zachęcamy też do pozostawienia oceny na Facebooku. Nie ukrywamy żadnych opinii, staramy się być transparentni.

Może jakaś rada dla osób rozważających założenie firmy
sprzątającej? Jak się do tego przygotować? I jakich błędów nie
popełnić.

Jest bardzo wiele czynników, na które trzeba zwrócić uwagę od
potrzeb klienta, przez rodzaj wykonywanych usług po możliwości
rynkowe. Bardzo istotna jest też fachowa wiedza z zakresu samego
sprzątania. Wydawać by się mogło, że nie ma tu nic trudnego i
według mnie to jest główną przyczyną niepowodzeń firm
sprzątających. Zdobyć klienta jest dużo łatwiej niż go utrzymać i
to właśnie jakość wpływa na to, czy biznes się powiedzie lub nie.
Natomiast na samą jakość składa się bardzo wiele czynników, takich
jak: dobór odpowiedniego personelu, umiejętność stosowania
odpowiednich środków czystości, technika sprzątania, stosunek do
klienta itd.

Dziękujemy za rozmowę!


Jeżeli podobał Ci się artykuł i chcesz być na bieżąco informowany o nowościach w serwisie informacyjnym Branży Czystości, zapisz się do naszego Newslettera TUTAJ! Lub kliknij banner poniżej!

czystości i sprzętu

Reklama