Bardzo duże grono osób rozważa założenie własnego dochodowego biznesu, pewna część z tych osób myśli o założeniu firmy świadczącej usługi sprzątające. Wiele z tych osób myśli, że jest to łatwy i prosty pomysł na zarobienie pieniędzy, ponieważ wychodzą z założenia, że sprzątać każdy potrafi. Jednak na rynku usług sprzątających wcale nie jest tak łatwo.
Na wielu forach internetowych, przy zapytaniu co internauci sądzą o założeniu firmy sprzątającej, możemy odnotować większość komentarzy negatywnych dotyczących głównie ogromnej konkurencji, problemu z nie wykwalifikowanym personelem, z zaniżaniem stawek przez pseudo firmy itp. Należy zadać pytanie, czy jest to prawda czy tylko opinie osób, którym się nie udało.
Z najnowszych statystyk wynika, że branża utrzymania czystości zarówno na świecie jak i w Polsce ciągle dynamicznie się rozwija. Przybywa nowych firm trudniących się sprzątaniem, powstają nowe zakłady produkcyjne środków higieny i sprzętu oraz wzrasta sprzedaż dystrybutorów. Trendy pokazują, że jednak rynek się rozwija i nie ma mowy o jego nasyceniu.
Nie tylko giganci w branży wiedzą, że należy obserwować zmieniające się trendy, studiować opracowania czy statystyki. Korzystanie ze szkoleń pozwoli być nam na bieżąco z najnowszą wiedzą i technologią, która być może zapewni nam nowe umiejętności oraz zmniejszy koszty. Czytanie branżowej prasy, stron internetowych i przeglądanie grup dyskusyjnych pozwoli na lepsze przygotowanie się do rozpoczęcia swojej własnej działalności.
Czy duża konkurencja to przeszkoda?
Mnogość firm świadczących usługi sprzątające może świadczyć jedynie o tym, że wciąż jest duże zapotrzebowanie na tego typu usługi. Klienci są coraz bardziej wymagający, ale także są w stanie zapłacić dużo więcej niż rok wcześniej. Prosty test to taki, aby obejrzeć się w około siebie i dostrzec to co dla wielu jest niewidoczne. Na każdym kroku możemy zobaczyć, że ciągle powstają nowe obiekty, które będą wymagały świadczenia usług czyszczących. Wiele firm może być także niezadowolonych z obecnie współpracującymi i będą poszukiwać innych, które spełnią ich oczekiwania. A co z różnego rodzaju jednostkami, gdzie można wziąć udział w przetargu? Przecież firmy mogą raz wygrać, a raz przegrać. Mit na temat dużej konkurencji został obalony.
Jak utrzymać się na rynku usług sprzątających?
Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Tak naprawdę składa się na to wiele czynników, które muszą ze sobą współgrać, a właściciele odznaczać się konsekwencją i wytrwałością w działaniu. Nie można spoczywać na laurach. Prócz szkoleń dotyczących samej usługi, należy rozwijać umiejętności miękkie takie jak: negocjacje, obsługa Klienta, marketing i reklama, czy zarządzanie. Aby stać się z płotki grubą rybą, trzeba odznaczać się kreatywnością i pomysłowością, dzięki której uda nam się wyróżnić spośród „dużej” konkurencji.
Otwierać czy nie otwierać – usługi sprzątające
To musi być własna i przemyślana decyzja. Nasze zaangażowanie musi być 100%, a odporność na stres na wysokim poziomie. Opierając się na doświadczeniu i zdobytych danych, jeżeli jesteście gotowi i dobrze przygotowani merytorycznie na prowadzenie własnego biznesu w branży utrzymania czystości, to jest chwila dla Was. Jak już wspomniano wcześniej w artykule, branża się rozwija i nie zapowiada się, aby nastąpiło zwolnienie.
Czy duża konkurencja to przeszkoda?
Mnogość firm świadczących usługi sprzątające może świadczyć jedynie o tym, że wciąż jest duże zapotrzebowanie na tego typu usługi. Klienci są coraz bardziej wymagający, ale także są w stanie zapłacić dużo więcej niż rok wcześniej. Prosty test to taki, aby obejrzeć się w około siebie i dostrzec to co dla wielu jest niewidoczne. Na każdym kroku możemy zobaczyć, że ciągle powstają nowe obiekty, które będą wymagały świadczenia usług czyszczących. Wiele firm może być także niezadowolonych z obecnie współpracującymi i będą poszukiwać innych, które spełnią ich oczekiwania. A co z różnego rodzaju jednostkami, gdzie można wziąć udział w przetargu? Przecież firmy mogą raz wygrać, a raz przegrać. Mit na temat dużej konkurencji został obalony.
Jak utrzymać się na rynku usług sprzątających?
Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Tak naprawdę składa się na to wiele czynników, które muszą ze sobą współgrać, a właściciele odznaczać się konsekwencją i wytrwałością w działaniu. Nie można spoczywać na laurach. Prócz szkoleń dotyczących samej usługi, należy rozwijać umiejętności miękkie takie jak: negocjacje, obsługa Klienta, marketing i reklama, czy zarządzanie. Aby stać się z płotki grubą rybą, trzeba odznaczać się kreatywnością i pomysłowością, dzięki której uda nam się wyróżnić spośród „dużej” konkurencji.
Otwierać czy nie otwierać – oto jest pytanie
To musi być własna i przemyślana decyzja. Nasze zaangażowanie musi być 100%, a odporność na stres na wysokim poziomie. Opierając się na doświadczeniu i zdobytych danych, jeżeli jesteście gotowi i dobrze przygotowani merytorycznie na prowadzenie własnego biznesu w branży utrzymania czystości, to jest chwila dla Was. Jak już wspomniano wcześniej w artykule, branża się rozwija i nie zapowiada się, aby nastąpiło zwolnienie.
Jeżeli podobał Ci się artykuł i chcesz być na bieżąco informowany o nowościach w serwisie informacyjnym Branży Czystości, zapisz się do naszego Newslettera TUTAJ!