Do naszej redakcji wpłynęła wiadomość od zarządcy budynku biurowego w Polsce, który korzysta z usług wynajętej firmy sprzątającej. Wiadomość dotyczyła higieny pracowników serwisu sprzątającego. Zarządca skarży się na brak higieny niektórych pracowników świadczących usługę utrzymania czystości w budynku, którym zarządza. Temat jest dla nas bardzo kontrowersyjny, lecz postanowiliśmy go podjąć.
Twój pracownik to twoja wizytówka.
Zobacz także: Czysta i efektowna stal nierdzewna – jak to osiągnąć?
Pracownik serwisu sprzątającego jest nie tylko odpowiedzialny za profesjonalne utrzymanie czystości, lecz jest także naturalną wizytówką firmy w której pracuje. Oprócz firmowych koszulek i oznaczeń, kultury osobistej to wygląd i higiena są bardzo ważne. Nie można zapominać o bardzo ważnym przysłowiu „jak Cię widzą tak Cię piszą..”.
Osoby pracujące w naszej firmie świadczą o nas na zewnątrz i czy możemy się z tym zgadzać lub nie nawet po godzinach swojej pracy. Obecnie wiele firm dopisuje odpowiednie klauzule do umowy, które mówią o poprawnym zachowaniu i wyglądzie nawet po godzinach pracy. Obejmuje to zarówno dyrektorów, kierowników, specjalistów i osoby z pierwszej linii.
Zobacz także: Łatwa i skuteczna rekomendacja usług sprzątających?
Higiena pracowników serwisu sprzątającego
Robiąc reaserch do artykułu zapytaliśmy znajomych, pracujących w biurach czy doświadczyli podobnej sytuacji, mianowicie czy odczuli nieprzyjemny zapach od pracowników serwisu sprzątającej lub zauważyli coś dziwnego w wyglądzie. Odpowiedzi niestety nie były zbyt zadowalające, wielu z zapytanych osób potwierdziło, że pracownicy serwisu sprzątającego nie są zbyt schludni i po prostu czuć od nich zapach potu.
Niektórzy wskazywali, że można wyczuć to najbardziej podczas jazdy w jednej windzie, zapach jest odrzucający i nie do wytrzymania. Także podczas sprzątania biurowych pokoi da się wyczuć brak higieny wśród pracowników serwisu sprzątającego. Często poruszany był także temat kultury osobistej pracowników, który pozostawiał wiele do życzenia.

Oczywiście nie możemy postawić tezy, że każdy pracownik lub w każdej firmie zdarzają się takie przypadki, lecz jest to dość powszechne i co najgorsze dzieje się. Od pracowników serwisu sprzątającego odpowiedzialnych za utrzymanie czystości wymaga się jednak aby higiena osobista została zachowana. Jak osoby zlecające , pracownicy czy nawet goście, którzy odwiedzają firmę gdzie wykonywana jest usługa mogą mieć pewność, że jest czysto skoro od osób za to odpowiedzialnych czuć nieprzyjemne zapachy lub ich wygląd delikatnie mówiąc nie jest schludny.
Zobacz także: Jak wybrać firmę sprzątającą dla restauracji?
Odpowiedzialność kadry zarządzającej
Właściciele firm sprzątających lub osoby na stanowiskach kierowniczych powinny bardziej przyjrzeć się poruszonej kwestii. Na pewno rozmowa na ten temat z pracownikiem nie należy do przyjemnych i najłatwiejszych. Jednakże osoby zarządzające muszą stanąć na wysokości zadania i poruszyć ten temat o ile doszło do takiej sytuacji. To samo dotyczy zachowania pracowników serwisu sprzątającego i ich kultury osobistej.
Brak higieny może także być podłożem wielu konfliktów wśród współpracowników, co może skutkować niechęcią i brakiem odpowiedniej współpracy przy wykonywaniu usługi. Obniża to morale wśród załogi, ale także każdy błąd zostanie zapamiętany i zapisany przez osobę zlecającą co może nieść konsekwencje w postaci wymówienia umowy.
Zobacz także: Rewolucja w sprzątaniu za sprawą rozszerzonej rzeczywistości
W związku z tematyką serwisu informacyjnego temat dotyczy pracowników serwisu sprzątającego, lecz ten problem dotyczy każdej branży. Wszędzie mamy do czynienia z poruszaną kwestią. Mamy nadzieję, że dzięki temu problem w wielu miejscach może zostać wyeliminowany.
red.
Jeżeli podobał Ci się artykuł i chcesz być na bieżąco informowany o nowościach w serwisie informacyjnym Branży Czystości, zapisz się do naszego Newslettera TUTAJ!