Wyzwania menadżerów obiektów
Aktualnie główne problemy menedżerów obiektów dotyczą: łańcucha dostaw, braków personelu, przepisów dotyczących zrównoważonego rozwoju i rotacji pracowników. Zarządcy mierzą się z nimi dysponując często coraz mniejszą ilością czasu i ograniczonym budżetem. Jednocześnie po pandemii znacząco wzrosły oczekiwania pracowników dotyczące czystości, higieny
i zrównoważonego rozwoju. Sprawne zarządzanie budynkiem jest zatem nie lada wyzwaniem. Badania pokazują, że menedżerowie priorytetowo traktują utrzymanie czystości w obiekcie, jednak na poprawę wydajności i jakości sprzątania poświęcają jedynie około 18% swojego czasu pracy1.
Czystość to coś więcej niż tylko wyznacznik higieny
Istnieje wyraźna korelacja między czystą, dobrze funkcjonującą przestrzenią pracy a zadowoleniem personelu. Wyniki najnowszego badania Tork nie pozostawiają wątpliwości:
- 86% pracowników biurowych uważa czystość za najważniejszy aspekt dobrego środowiska pracy2.
- 85% jest zdania, że czystość toalet odzwierciedla ogólny stan budynku.
- 67% pracowników jest bardziej skłonnych składać skargi dotyczące łazienek niż innych części biura2.
- 45% zażaleń w biurowcach dotyczy właśnie łazienek3.
Jak menedżerowie obiektów mogą wykorzystać te dane? Dbając o odpowiednią obsługę i wydajne sprzątanie łazienek, mogą zmniejszyć liczbę zażaleń, a tworząc czystsze miejsce pracy – zyskać bardziej zadowolonych pracowników biurowych i zwiększyć ich satysfakcję z wykonywanych działań.
Większe zadowolenie pracowników w miejscu pracy dzięki Pakietowi produktów higienicznych Tork dla biur
Pakiet produktów higienicznych Tork dla biur, dzięki inteligentnym rozwiązaniom przeznaczonym dla całego obiektu, pomaga firmom zwiększyć zadowolenie pracowników w miejscu pracy. Przykładem są dozowniki Tork o dużej pojemności – certyfikowane jako łatwe w użyciu – pozwalają personelowi sprzątającemu na wydajną pracę, zapewniając im szybką i bezproblemową wymianę wkładów.
Pracę ekip sprzątających ułatwia także nowy Tork system odświeżaczy powietrza Constant, który pozwala utrzymać stałą świeżość w łazienkach. Wykorzystując zaawansowaną technologię bez propelentów, umożliwia neutralizowanie zapachów w sposób ciągły i z jednakową intensywnością. W przeciwieństwie do wielu dostępnych na rynku systemów, dozownik można zamontować na dowolnej wysokości, co umożliwia jego łatwą obsługę, a wymiana wkładów i baterii może odbywać się podczas regularnego sprzątania. Tork dozownik odświeżacza powietrza Constant posiada certyfikat „Easy-to-use”, który potwierdza jego bezproblemowe uzupełnianie.
Częścią pakietu dla biur jest Tork Vision Sprzątanie – wiodące na świecie rozwiązanie do sprzątania, które wykorzystuje dane w czasie rzeczywistym. Połączone ze sobą dyspensery wraz z licznikami osób uwzględniają aktualne dane, dzięki czemu personel sprzątający dokładnie wie, kiedy i gdzie należy uzupełnić dozowniki. Stosując rozwiązanie Tork można zmniejszyć liczbę ich kontroli o 91%4, jednocześnie mając pewność, że pozostają uzupełnione przez 99% czasu5.
W pakiecie znajduje się także Minimalizator skarg w biurze – cyfrowe narzędzie dla menedżerów obiektów, które sprawdza ich wiedzę w oparciu o dane branżowe i prezentuje rozwiązania w zakresie higieny oraz czyszczenia. Dzięki temu kierownicy obiektów otrzymują gotowe sposoby na zaoszczędzenie czasu personelu sprzątającego oraz zmniejszenie liczby wpływających skarg.
– Kluczową kwestią jest dla nas wsparcie pracy kierowników obiektów. Przyglądając się ich działaniom i analizując problemy staramy się stworzyć produkty i usługi, które zapewnią zarówno doskonałe wrażenia użytkowników, jak i usprawnią procesy sprzątania. Zdajemy sobie sprawę, że łatwe i sprawne utrzymanie czystości w łazienkach pozwoli zespołom sprzątającym zaoszczędzić czas, który mogą następnie wykorzystać na zadania w pozostałych częściach budynku. Nasze badania dowodzą, że czysta łazienka to mniej skarg pracowników, a lepsza jakość sprzątania przekłada się na ich większą satysfakcję w miejscu pracy – mówi Anna Königson Koopmans, dyrektor ds. marketingu w firmie Essity.
1 Bringing the Office Customer to Life, badanie ilościowe wykonane w 2020 roku dla Essity
2 Czerwiec 2022 Behaviorally – Jakościowe i ilościowe badanie segmentu biurowego z udziałem ponad 600 respondentów w Ameryce Północnej i Europie
3 Statista: średnia w latach 2017–2021, 185 respondentów z Ameryki Północnej (wykonawcy usług budowlanych i dostawcy usług sprzątania w obiektach komercyjnych)
4 Na podstawie pomiarów klientów i informacji zwrotnych z kontroli dozowników na przestrzeni 6 miesięcy przed i po instalacji Tork Vision Sprzatanie (od czerwca do grudnia 2019 r.). Mierzono w 16 lokalizacjach podłączonych do Tork Vision Sprzatanie, przy czym każda kontrola dozownika trwała ok. 20 sekund
5 Zmierzone dla prawie 13 000 podłączonych dozowników w okresie od czerwca do grudnia 2019 r., na podstawie miesięcznego czasu, przez który dozownik jest pusty, w porównaniu z całym miesiącem.
źródło: Tork
Jeżeli podobał Ci się artykuł i chcesz być na bieżąco informowany o nowościach w serwisie informacyjnym Branży Czystości, zapisz się do naszego Newslettera TUTAJ!