Referencje dla firmy sprzątającej są jednym z narzędzi do promowania firmy. Dzielenie się opiniami obecnych Klientów pozytywnie wpływa na wizerunek firmy oraz przedstawia nas w oczach potencjalnych Klientów w bardzo dobrym świetle. Referencje mogą być jednym z czynników, dlaczego Klienci zdecydują się na usługę Twojej firmy sprzątającej.
Jak pokazuje doświadczenie uzyskanie referencji nie jest zawsze łatwe, nie wynika to z niechęci Klientów, lecz w głównej mierze z oporów samych właścicieli firm sprzątających lub osób zarządzających.
Poniżej przedstawiamy klika wskazówek jak można w sposób łatwy i przyjemny pozyskać referencja dla firmy sprzątającej, którą zarządzamy.
1. Bądź pozytywnie nastawiony
Jeżeli widzisz, że Klient jest zadowolony z usług, jakie dla niego wykonujesz prawdopodobnie z wielką przyjemnością napiszę dla Ciebie referencje. Pamiętajcie, aby upewnić się, że Klient, którego poprosicie o rekomendacje jest faktycznie zadowolony, może się okazać, że będzie to doskonała okazja do tego, w której Klient wyrazi swoje niezadowolenie i uwagi co do świadczonych usług.
2. Znajdź odpowiedni moment
Wasi Klienci to także mocno zapracowane osoby. Dlatego przed zapytaniem o referencje dla firmy sprzątającej świadczące usługi dla danego Klienta znajdź odpowiedni moment. Nie rób tego w pośpiechu, gdy mijasz się z Klientem w korytarzu. W 90% przypadków w takiej sytuacji Klient zapomni o Twojej prośbie.
3. Dokonaj selekcji
Wykonaj listę Klientów, którzy będą w pierwszej kolejności najbardziej zainteresowani napisaniem rekomendacji. Zawsze jest lepiej zebrać kilka rzetelnych referencji niż tuzin miernych rekomendacji.
4. Pytaj osobiście
Zapytanie o referencje najlepiej skierować osobiście. Poproś swojego Klienta o bezpośrednie spotkanie, na którym poruszysz temat referencji dla Twojej firmy sprzątającej. Jest to lepsza forma niż proszenie Klienta za pomocą e-mail lub telefon – o ile jest to możliwe.
5. Zacznij w przemyślany sposób
Czasem nie wiemy jak mamy swoją prośbę umotywować więc poniżej przykład jak możemy zacząć „Jest Pan/Pani naszym Klientem od kilku miesięcy/lat. Twoja firma przyczyniła się do rozwoju naszej firmy sprzątającej, za co jesteśmy bardzo wdzięczni. Bardzo prosimy o wystawienie referencji dla mojej firmy. Będzie to dla nas ogromnie ważna rekomendacja”.
6. Co zrobić z referencjami?
Zdobycie pozytywnej opinii od swojego Klienta to nie jest jednak sprawa najtrudniejsza. Teraz musisz zastanowić się jak ją skutecznie wykorzystać, aby pozyskane referencje nie zalegały w segregatorze. Zamieść je na swojej stronie internetowej, w mediach społecznościowych oraz dołączaj je do swoich ofert i prezentacji. Aby wzmocnić przekaz dołącz zdjęcia tego obiektu.
Kultura organizacji w firmie sprzątającej? Czy to jest możliwe?
7. Podziękuj
Po otrzymaniu referencji dla firmy podziękuj osobie, która je wystawiła. Zrób to osobiście lub podziękuj na piśmie.
Jeżeli podobał Ci się artykuł i chcesz być na bieżąco informowany o nowościach w serwisie informacyjnym Branży Czystości, zapisz się do naszego Newslettera TUTAJ!