Czy social media dla firmy sprzątającej są niezbędne? Odpowiedź nie jest taka prosta – i tak i nie. Z social mediami stykamy się niemal codziennie, a liczba osób korzystających z Facebooka w Polsce to ponad 24 miliony osób.
Firma sprzątająca musi mieć social media?
Oczywiście do prowadzenia firmy sprzątającej czy piorącej dywany oraz tapicerkę nie trzeba mieć social mediów jak Facebook czy Instagram. Jednak w podstawowej wersji powyższe profile mogą być miejscem, gdzie będzie prezentować działanie naszej firmy. Przy odpowiednim prowadzeniu profili możemy zbudować bazę klientów poważną grupę odbiorców co może przełożyć się nam na bazę potencjalnych Klientów.
Wyceny dla firm sprzątających – Warsztat on-line 18.01.2022 r.
Dlaczego social media dla firmy sprzątającej nie przynoszą korzyści?
Głównym grzechem jaki jest popełniany w każdej branży to przede wszystkim, że prowadzić social media może każdy oraz treści jakie publikujemy są przecież wspaniałe. Niestety rzeczywistość jest jednak inna. Zbudowanie odpowiedniej strategii oraz przygotowanie contentu to pierwszy krok do budowania zaangażowanej grupy fanów, którzy przy dobrym prowadzeniu profilów w social mediach będą udostępniać Wasze treści.
Kluczem do sukcesu jest jest zachęcenie swoich fanów do bycia aktywnym. Nie jest to łatwe – wymaga to pracy, a przede wszystkim planu oraz czasu. Kolejnym krokiem jest prowadzenie profili według wstępnie przygotowanej strategii oraz systematycznie. Następnie jeżeli przyjęta strategia okazała się na tyle dobra, ze jest interesująca dla potencjalnych Odbiorców należy ją tylko korygować oraz monitorować statystyki.
Płatne reklamy w social media
Popularne serwisy społecznościowe oferują dla właścicieli profili wykupienie płatnej reklamy, która odpowiednio przygotowana oraz dostosowana do grupy docelowej może przynieść efekt ale nie musi. Należy pamiętać, że reklama w profilach społecznościowych musi być odpowiednio dostosowana do naszej grupy docelowej. Częstym błędem jest to, że firmy sprzątające budują swoje reklamy w taki sposób, aby zawierały całą swoją ofertę w jednej reklamie. Pamiętajmy, że po drugiej stronie monitora siedzi żywy człowiek, który ma swoje upodobania oraz preferencje.
Administrator odpowiedzialny za zatrudnienie firmy sprzątającej w biurach będzie zwracał uwagę na inne aspekty reklamy niż administrator poszukujący firmy sprzątającej do obsługi wspólnoty mieszkaniowej itp. Dlatego każda reklama do danej grupy docelowej musi być tworzona odzielnie.
Czy prowadzenie social media ma sens?
Obsługa social media dla firm sprzątających nie należy do najłatwiejszych. Strategia musi zostać tak przygotowana, aby zachęcała naszego potencjalnego Odbiorcę. W branży czystości jest wiele interesujących tematów, które można pokazać i uwypuklić najważniejsze sprawy w sposób interesujący. W tym zakresie nie warto się poddawać lecz tworzyć różne koncepcje i je powoli wdrażać.
Nie masz social mediów – nie istniejesz?
W powyższym stwierdzeniu jest trochę prawdy. Jak na wstępie z Facebooka korzysta ponad 24 miliony osób, a mamy przecież jeszcze Instagram czy Linkedin. Po wyszukiwarce google, użytkownicy sprawdzają firmy poprzez dostępne social media – tak wynika ze statystyk wyszukiwań i preferencji samych użytkowników social media
Czy warto posiadać social media? Jeżeli są dobrze prowadzone i mają strategię to jak najbardziej tak. Jeżeli mają być po to, żeby były to lepiej nie bo to może okazać się tylko problemem dla naszych firm pod względem wizerunkowym.
Dla pierwszych 10 osób, które napiszą na adres kontakt@branzaczysosci.pl wiadomość o temacie „social media dla firmy sprzątającej” zostanie przeprowadzony darmowy audyt ich social media.
Jeżeli podobał Ci się artykuł i chcesz być na bieżąco informowany o nowościach w serwisie informacyjnym Branży Czystości? Zapisz się do naszego Newslettera TUTAJ!