Bardzo często pytacie o wskazówki na temat założenia firmy sprzątającej w niepełnym wymiarze godzin i pozyskaniu pierwszych Klientów. To prawda jest to ogromne wyzwanie, lecz jednak do pogodzenia z pracą na etacie. Wiele firm i lokali potrzebuje usługi czyszczenia tylko kilka razy w miesiącu, co może być szansą właśnie dla takiego rozwiązania.
Zobacz także: 10 miejsc w biurze, o których zapomina serwis sprzątający
Do założenia firmy sprzątającej jeden krok…..
Od czego zacząć? Oczywiście od założenia firmy sprzątającej rejestracji jej w odpowiednich urzędach, tak aby wszystko było zgodne z prawem i urzędem skarbowym. Obecnie możemy to załatwić nawet przez Internet co dla wielu jest ogromnym ułatwieniem.
Ale jakie strategie przyjąć, aby zdobyć pierwsze drobne i małe zlecenia? Po pierwsze rozpocznij działania networkingowe, czyli najprościej poproś swoich znajomych, przyjaciół czy nawet sąsiadów o pomoc w pozyskaniu pierwszych zleceń. Tutaj nie chodzi o to kogo Ty znasz tylko kogo znają osoby, które o to poprosisz.
Zobacz także: Niehigieniczni pracownicy serwisu sprzątającego
Pamiętaj, aby nagradzać tych, którzy pomogli Ci zdobyć pierwsze zlecenia, dzięki temu pozostawisz po sobie dobre wrażenie i zyskasz przychylność i dobrą opinię na przyszłe lata działalności. A osobiste poparcie i zaangażowanie przychylnych Ci osób pomoże Ci na zdobycie kolejnych klientów. Marketing wirusowy jest bezcenny i potrafi przynieść ogromne korzyści i zyski.
Zobacz także: Śmierć w domowym zaciszu za sprawą środków czystości – amoniak
Marketing, działania, promocja
Załóż stronę internetową w formie wizytówki, bardzo konkretnie przedstaw co robisz, czym się zajmujesz. Nie zapomnij dołączyć cennika i numerów kontaktowych i adresu e-mail. Wtedy będziesz wyglądał na poważnego przedsiębiorcę, który jest ambitny i będzie walczył o najwyższe cele. Nie zapomnij o mediach społecznościowych, które obecnie są prawdziwą machiną marketingową. Dzięki temu tanim kosztem uda Ci się dotrzeć do wielu ludzi, dla których Twoja oferta może wydać się atrakcyjna.
Zobacz także: Łatwa i skuteczna rekomendacja usług sprzątających?
Wydrukuj ulotki i swoją ofertę, osobiście udaj się do potencjalnych Klientów i zostaw im materiały marketingowe. Jest to dość powszechna metoda, lecz przy założeniu nowego biznesu jest niezbędna i wręcz konieczna. Do założenia firmy sprzątającej potrzebujesz kilku kliknięć, lecz do zdobycia pierwszych Klientów potrzebujesz czasu, determinacji i cierpliwości.
Zobacz także: Dopasuj się do typu klienta – style interpersonalne cz. 1
Bądź profesjonalistą!
W relacjach z Klientami bądź szczery i nie udawaj kimś kim nie jesteś. To uczyni Cię wiarygodnym co w obecnych czasach jest dość rzadkie. Jeżeli nie jesteś w stanie czegoś wykonać po prostu tego nie rób. Wszystko także zależy od tego ile chcesz po godzinach poświęcić na to czasu, czy chcesz tylko świadczyć usługi raz w tygodniu, czy może po kilka godzin dziennie, np. w godzinach wieczornych przez 7 dni w tygodniu – zależy od pozyskanych Klientów.
Zobacz także: Czyszczenie samochodu – podstawowe kroki
Jednak najważniejszą sprawą, jaką powinieneś się zająć, to pozyskanie niezbędnej wiedzy dotyczącej technik sprzątania, wiedzy na temat produktów i sprzętu do czyszczenia czy najnowszych technologii w branży. Bez tego nie ma szans do założenia firmy sprzątającej. Pamiętajcie o tym, że jeżeli jesteście fachowcami i znacie się na tym co robicie to prędzej czy później zostaniecie docenieni. Gorzej jak nie ma posiada się umiejętności i nadszarpnie zaufanie Klientów, wtedy odbudowanie swojej reputacji jest bardzo trudne wręcz niemożliwe.
Zobacz także: Umaszynowienie sprzątania w sieciach handlowych stale rośnie
Jeżeli podobał Ci się artykuł i chcesz być na bieżąco informowany o nowościach w serwisie informacyjnym Branży Czystości, zapisz się do naszego Newslettera TUTAJ!